
Mrká na vás auto, jaké svět ještě nepoznal. Pokud se naplní byť nejpozitivnější očekávání spojená s jeho nynějším prodejem, bude si majitel moci odepsat krutých 605 Kč nákladu na každý ujetý kilometr jen optikou ztráty hodnoty. Čtete správně, šest set pět korun. (Petr Miler)
-16 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A nevyjde vás až tak draho, uvážíme-li, že takto můžete mít každý den docela jiný automobil prestižní značky. Otázkou ovšem je, zda byste o něco takového měli stát, my se tomu můžeme snad jen smát. (Petr Prokopec)
-18 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadá to, že Ford si bude muset oběhnou celé tradiční kolečko (nebo v jeho případě celý ovál?), aby nakonec opět zjistil, že nic lepšího než efektivní a čistý spalovací pohon pro svá auta momentálně stejně nevymyslí. (Petr Miler)
-21 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Itálie pro škodovku nikdy nebyla zrovna druhým domovem. A pokud tam někdy přece jen bodovala, nebylo v to v dobách Favoritu. Přesto si tam někdo začátkem 90. let koupil tohle auto a do dnešních dnů jej udržel ve stavu, nad kterým se Čechům protočí panenky. (Petr Miler)
-22 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ať už si tento vůz koupil kdokoli, dostává od nás pár palců nahoru. Každý si myslel, že se zrovna tento stroj stane jen věčnou součástí klimatizované sbírky extrémně bohatého majitele, ten ale zatím překvapil celý svět. (Petr Miler)
-23 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ještě hůř než špatně, jinak toto oznámení nelze interpretovat. A to je třeba dodat, že se odhady společnosti dál pohybují v dimenzi jejího vlastního oceňování reality, nikoli v realitě, se kterou se musí potýkat jeden každý z nás. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Vítězem” je nepřekvapivě opět Volkswagen ID a všechny od něj odvozené modely včetně sta procent elektrických Škod. I jemu se přitom zametala cestička, jenže propady jsou tu tak velké, že je prostě nejde zastřít. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A Čechům mohou tyto aktivity znít libě nejen kvůli jejich „zahrádkářské podstatě”, ale i kvůli tomu, že model jménem Musso byl tím prvním, který se kdysi v Česku zkoušel pořádně prosadit. Teď dá jméno celé divizi. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Gratulujeme, tohle se opravdu vyplácí a svět to k lepšímu mění před očima… Ale humor stranou. Když už nic jiného, také tento stav ukazuje, jak složité bude dosáhnout stavu, kdy by tyto vozy měly flotilám vládnout. I teď se totiž pořád prodává násobně víc spalovacích aut. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Připoutejte se na cestu zpět do dob, kdy autu nemusely za jízdy létat rachejtle z kufru, aby bylo zajímavé. V případě tohoto stroje možná ani nebudete vědět, že vznikl, protože i kdybyste ho náhodou někde potkali, stejně byste jej neidentifikovali jako něco mimořádného. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A to si zaslouží potlesk. Modrý ovál loni prodal citelně víc elektrických aut než v předchozím roce, výsledkem je ale jen rekordní ztráta. A to nepřišel v podstatě s ničím novým. Letos očekává ještě větší prodělek, změnám postojů firmy se tak nelze divit. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ještě před pár roky to bylo nemyslitelné, ale dnes za nejdražší auta všech dob neplatí stroje z Maranella, nýbrž ty ze Stuttgartu. A ani naprosto mimořádné 250 LM č. 5893 na tom nedokázalo nic změnit, i když levně svého nového majitele opravdu nevyšlo. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto bylo od začátku střelou mimo terč a každý soudný člověk to musel vidět. Automobilka sice nyní zkouší trajektorii svého šípu korigovat, špatná dřívější rozhodnutí ale zpátky vzít nemůže. A je otázkou, co dokáže zachrání podbízivější cenová politika. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
9,6 tisíce? Ne, 9,6 kusu, bez nejmenší nadsázky. A i to stačilo na to, aby vůz trhnul vlastní prodejní rekord stanovený v předchozích letech. Nic to navíc není ve srovnání s bilancí, jakou se zatím může pochlubit SUV Komendant. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po nedávných ústupcích od Porsche nikdo nečekal zázraky, realita jeho existence bude ale pro nejbližší období zjevně ještě podstatně horší, než si dosud analytici mysleli. Z někdejší zlaté slepice akciových trhů se stává noční můra. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po nedávných ústupcích od Porsche nikdo nečekal zázraky, realita jeho existence bude ale pro nejbližší období zjevně ještě podstatě horší, než si dosud analytici mysleli. Z někdejší zlaté slepice akciových trhů se stává noční můra. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je vlastně sympatické, že si Volkswagen po letech bití se v prsa dokáže přiznat, že selhal a z největší světové automobilky nabízející jedna z nejlepších aut upadl k šedi průměru. Jenže to samo o sobě neznamená, že to začne efektivně řešit. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
BMW se pustilo do předem prohraného boje, opravdu dobrou elektrickou M3 se současnými technickými limity postavit prostě nejde. Přesto se v novém skoro osmiminutovém videu tváří, že by to mohlo dokázat. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Návrat zdravého rozumu? Možná, současně ale zarazí, jak daleko to automobilka s tak zjevně nesmyslnou doktrínou dotáhla. Vážně si někdo myslel, že si zaměstnanci budou říkat neutrálně Audiáni nebo používat slova jako obchodní partnerka nebo dodavatelka? (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro některé to vůbec není sport, pro jiné tak nanejvýš sport stárnoucích gentlemanů. Ať už ale golf vnímáte jakkoli, neovlivňuje jen zavazadelníky supersportů. Chytré tvary golfového míčku teď promlouvají i do konstrukce pneumatik. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představa, že je po tomhle autě nějaká velká sháňka, která jej dovoluje prodávat za vyšší než ceníkové ceny, nám přijde neuvěřitelně naivní. Prodejce Volkswagenu v ní žil, teď se sám dost tragikomickým způsobem dozvídá o tržní realitě. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Úplně nové auto podle svého gusta už do výroby nezadáte. Pokud o něj tedy máte zájem, raději si pospěšte, neboť volit mezi novými vozy lze už jen ze skladových zásob. Pak se za ním zavře voda a s ním i za jeho relativní dostupností. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
U některých typů aut a při jejich obvyklém využití se nutně neprojevují, u jiných jsou naopak velkým trápením. Říkáme to roky a nepochybujeme o tom, že Jim Farley to ví stejně dlouho. Akorát doteď nebylo „in” říkat pravdu. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsem ten poslední, kdo by chtěl hloubit příkopy mezi příznivci různých aut, s tímto chováním se ale setkávám stále častěji a ve stále problematičtější podobě. Vůz sám je tu ale jen nutný předpoklad, problém je v hlavě. (Walter Kraft)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to něco, co se prostě občas stane, přes veškeré parkovací kamery, asistenty a další pomocníky. Žádnému autu to neprospěje a oprava žádného z nich nebude zdarma, pokud tím ale nakřápnete zadní světelnou lištu Rivianu, může vás oprava stát jako celá slušná ojetina. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvědomíme-li si, jakým ohromným vývojem prošla auta za posledních několik dekád a jak se změnila silniční síť, je naprosto absurdní, že jsou stále drakoničtěji vymáhané ty samé rychlostní limity. Proč zrovna letošek přináší změny, netušíme, ale buďme rádi, v Německu mohou zamířit opačným směrem. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadalo to jako hotová věc, hned několik věrohodných zdrojů přímo z Japonska ale nyní uvádí, že námluvy jsou u konce. A pokus obou firem o spojení může být odpískán zcela. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Tahle kára asi není pro starý,” chce se parafrázovat jeden slavný výrok. Nakonec to ale nepřekvapí, to poslední, co by mě v důchodu napadlo, by byla koupě nové Tesly. Tím méně pak modelu Cybertruck. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byla by to dobrá aprílová zpráva, jenže Němci to myslí smrtelně vážně. Vyhrabali design z roku 2021, který později zavrhli, a spojili ho s technikou, která neohromovala ani v roce 2019. A s tím chtějí uspět v roce 2027? (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jak ekologické tohle asi může být? Problémy s požáry a vůbec reputací těchto aut se ukázaly být pro Brity tak neřešitelnými, že raději přistoupili ke stažení aut z oběhu a jejich zničení. Děje se to nepřekvapivě i v Evropě. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tušíte, že se takové auto vůbec vyrábělo? A pokud ano, viděli jste někdy nějaké na vlastní oči? Prodat se jich musela hrstka, navíc často ve specifikacích podobných této. Pro většinu lidí to bude auto za trest a verze k smíchu, pro některé to ale bude učiněný poklad. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte pocit, že vaše nové velké SUV s třílitrovým dieselem je něco, pak říkáme: Tohle je něco! Nemusí to na první pohled vypadat, před vám ale stojí monstrum, kterému by se mezi kola jedné nápravy vešla celá Škoda Fabia. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také Porsche je v poslední době na velmi problematické trajektorii. Z jeho nabídky už zmizelo několik atraktivních aut, dalším byla modernizacemi pošramocena pověst. Ani 911 GT3 s manuálem to dnes nemá snadné, šéf divize GT ji ale hned tak nedá. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je na pováženou, když už se i Francii, která je tradičně velmi socialistickou zemí, začaly příčit plánovací manýry Bruselu. Nečekejme, že by zrovna tato země toužila po opaku, i Francouzům se ale současná povaha celého Green Dealu zdá být přepísknutá. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto má vážně čím zaujmout. Po analogii Porsche se čínský technologický gigant vytasil i s vlastní analogií Ferrari a výsledkem znovu není nic směšného. Při pohledu na avizovanou cenu rozhodně ne. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Aston Martin má nového šéfa a trochu jsme se divili, že volba padla na člověka, který ve stejné pozici u Bentley udělal řadu chyb. Ty jej nakonec stály místo, přesto se zdá, že se z nich poučil jen v omezené míře. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V situaci, ve které se KTM a jeho mateřská společnost ocitly, je to logický postup, je ale otázkou, co tento krok reálně může řešit. Příjmy z prodeje MV Agusty jsou ve dluzích rakouské firmy kapkou v moři. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poté, co se Stellantis zbavil Carlose Tavarese, dochází v koncernu na obrovské změny, které spojuje snaha o potlačení ideologického řízení jednotlivých značek a návrat zdravého rozumu. Změna ve vedení francouzské klasiky v tomto kontextu není výjimkou. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli tento člověk ve škole v něčem exceloval, pak to musel být předmět s názvem: „Hraj opak toho, co ve skutečnosti děláš!” Je neuvěřitelné, jak si dnes veřejně stěžuje na kroky EU, volá po volném trhu a dokonce říká, že přece nemůže prostě přestat vyrábět spalovací auta, když roky fakticky podporuje opak toho všeho. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Audi jako by svými nespornými technickými schopnostmi v posledních letech pouze marnilo na vývoj řešení, která vychází vstříc normám. Těm nakonec vyhoví i toto řešení spalovacího pohonu, současně ale dává aspoň nějaký racionální smysl. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná to není největší krasavec a jmenuje se podivně, za možnost znovu osedlat zbrusu nový vůz, který používá spojení točivého motoru V8 bez turba a ručního řazení, mu ale takové aspekty snadno odpustíte. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čtyři dny v prodeji, to je vše, čím se dosud může pochlubit nová verze i u nás oblíbeného japonského prcka mezi SUV. Je to důvod ke smutku? Vlastně ano, ale ne zase tak velkého - důvodem není nezájem, ale naopak přílišný zájem. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už jsme poznali různé zoufalé pokusy přisoudit tomuto druhu aut vlastnosti, které prokazatelně nemají, žádný se ale svou absurditou nepřiblížil tomuto. Dopouštět se podobných závěrů na základě pouhých očekávání v momentě, kdy ve větším počtu neexistují opravdu masově vyráběné elektromobily starší 10 let, je směšné. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Porsche je fakticky v tak špatném stavu, v jakém se nenacházelo už několik dekád. A ekonomické výsledky firmy to s menším časovým odstupem potvrzují. Je tedy třeba velkých změn, a tak přijdou, už v horizontu dnů. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nejen neobvyklé, ale i docela nepraktické řešení, a tak si mnozí myslí, že za ním stojí nějaká jiná, zejména konstrukční logika. Podle Petera Rawlinsona ale žádná taková neexistuje. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Žebříčku nejdražších kdy prodaných aut vládla po léta Ferrari, první desítka jich byla plná. Dnes ale platí jiné pořádky, ani jeden ze strojů vzpínajícího se koníka zdaleka nestačí na dva historicky velevýznamné Mercedesy. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud jste si nedávno pořídili nové auto, udělali jste možná lépe, než by vás napadlo. S rokem 2025 přichází další fáze éry, ve které s novým autem dostanete míň než dřív. Někdy i za víc peněz. Dopad na portfolio BMW bude zjevně drtivý. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je až fascinující, do jakého chaosu sama sebe uvrhla dříve tak organizovaná značka do značné míry stvořená Ferdinandem Piëchem. Teď ani neví, jak říkat svým autům. A jeden absurdní chaos mění za druhý. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedalo se čekat, že ježdění s podobným autem bude levné, zrovna v případě historicky posledního takového auta svého druhu ale mohli majitelé doufat v aspoň o něco lepší ekonomiku provozu. Nestalo se. I když jde o pořád velmi drahý vrchol třídy S, jeho současná cena má k té původní daleko. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Ať uděláte sebevětší blbost, když to obhajujete náležitě fundovaně, vždycky se najde někdo, kdo vám zatleská,” chce se zde parafrázovat filmové básníky. Realita je ale taková, že tohle byla blbost, která si nezaslouží nekritické hájení, kterého se někteří dopouští. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Německý průmyslový gigant padá dolů podobně jako jiné firmy z oboru. Zatím může pořád hovořit o zisku, pokud je ale jeho zisková marže poloviční oproti dřívějšímu vlastnímu cíli, a to navzdory bezprecedentnímu šetření, situaci nelze označit za dobrou. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už od pohledu působí jako bestie, která těžko hledá sobě rovného. A jakmile jej nastartujete, pomalu vám rozerve uši řevem svého motoru. Není to ale pořád nic ve srovnání s tím, když poprvé šlápnete na plynový pedál. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Heslo „všechno jde, když se chce”, platí zjevně i v Německu. Ačkoli nám Mercedes roky tvrdil, že nové Céčko větší než čtyřválcové motory prostě nepojme, od nezávislé firmy nyní dostalo přesně ten osmiválec, po kterém fandové roky volají. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chcete elektrické auto? Fajn, dnes si můžete vybírat z opravdu široké nabídky. Proč by vás ale mělo trápit, že většina ostatních chce něco jiného a automobilky tomu přizpůsobují své portfolio? Nedává to žádný smysl, pokud vás nerozčiluje prostě jen to, že si jiní mohou vybrat. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ne snad, že by Tesla Model S nebyla v této verzi zajímavým autem už z výroby, na pohled je to ale v podstatě sleeper. V úpravě Unplugged Performance konečně vytrčila drápky, s modifikacemi pomohla i manželka původního designéra celého auta. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představa, že tlak tímto směrem přiměje výrobce dělat to, co si přejí jen politici, je od začátku lichá, tady ale následky vidíme přímo. Některá auta prostě nemohou být elektrická, a tak nebudou žádná, pokud budou veškeré alternativy učiněny nelegálními. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve své podstatě absurdní stav, kdy dnešní dopravní letadla létají zásadně pomaleji než před 50 roky, se má konečně dočkat nápravy díky společnosti Boom Supersonic. Ta už dostala do nebes svůj nadzvukový dopravní letoun, na komerční nasazení si ale ještě chvíli počkáme. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bylo celkem jasné, že tohle auto bude fiasko a od první chvíle jsme se to snažili dát Mercedesu jasně najevo. Varování nedbal, místo toho se snažil pošpinit nás a dál popíral realitu. Teď už prozřel, ven se valící data o prodejích na některých trzích jsou ale přesto drtivá. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další fascinující ukázka odtržení Volkswagenu od obchodní reality. Roky jsme upozorňovali na následky takového kroku, přesto k němu VW přistoupil. Teď ho ruší, aniž by to s ním stihl rozbalit na víc než pár trzích. A to přesně z důvodů, před kterými jsme varovali. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Das ist nicht gut, chce se říci v domácím jazyce hlavních protagonistů tohoto klání. To, co všichni kritici nové generace M5 při její skoro 2,5tunové hmotnosti tušili, se nyní stalo nepříjemně bolestivou realitou. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je vážně těžké představit si horší kombinaci okolností, která by o pracovním dnu mohla nastat. A skutečně nejde o drobnou nehodu, výsledkem je nepochybně totální škoda na voze, na který kupec mohl čekat klidně i několik let. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokazit test v autoškole může každý, ale polovina lidí? To není náhoda, ukazuje to něco o stavu celé společnosti. Doktor psychologie s profesurou v tomto oboru se zamýšlí nad tím, co k tomu stavu vedlo a jak jej napravit. (Prof. Dr. Florian Becker)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po tisící se musíme ptát: Jak a čím zaslepený někdo musel být, aby věřil tomu, že se něco takového může povést? Bylo to od začátku nereálné a vždy jsme to komentovali slovy, že takový plán bude jednoho dne zrušen. Už je, tentokrát nadobro. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Premiérám podobných aut už jsme odvykli a vážně jsme nečekali, že by na začátku roku 2025 někdo začal takové odhalovat. Ale stalo se, malosériový britský Morgan si na letošek připravil vskutku puristickou novinku. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Metodika měření některých oficiálně udávaných dat nemá jasná pravidla, a tak výrobci mohou použít způsoby, které pro jejich vozy vychází příznivěji. BMW to dosud nemělo zapotřebí, u některých aut ale už vlastně neměří celé zrychlení na stovku, což je obvyklé spíš v zámoří. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
Aspoň první oficiální odhalení musí být na spadnutí, o tomhle autě už víme prakticky vše. A teď si jej můžeme prohlédnout na oficiálních fotkách, i když si je přímo Lada zatím nechává pro sebe. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Hloubku svých vlastních problémů zná dokonale jen Volkswagen sám, pokud ale přímo šéf firmy veřejně připouští, že si část německých fabrik umí představit v rukou čínských partnerů, je vidět, že situace není dobrá. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A musíme říci, že větší fušeřinu jsme dlouho neviděli. Řešení Fiatu připomíná chvíle, kdy si lidé do svých Škod 120 instalovali přilepené kompasy a podobné nepadnoucí nesmysly, které interiéry aut akorát devastovaly. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Peugeoty opravdu neprosluly svou dlouhověkostí, a tak jsou hodně ojeté kusy v prodeji naprostou raritou, tím spíš pak, měly-li jediného majitele. Tohle je tedy extrémní výjimka, která nakonec ukazuje, že i francouzský vůz může vysokou kilometráž přežít vcelku se ctí. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Moderní auta se už nějakou chvíli skoro „sama” vyrábí, třebaže ani to úplně bez lidského zapojení pořád nejde. Pak je ale tradičně někdo musí osedlat a přesunout je z výrobní haly dál. U Tesly už to nutné není. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Fiat prožívá těžké období zásadní změny strategie, se kterou přišel pět minut po dvanácté. V Evropě tak dnes skoro nemá co prodávat a potřeboval by nové dojné krávy. Nová Panda 4x4 by jí znovu mohla být, jenže stojí od začátku na špatné platformě. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už účast BMW na tomto „spolčení” proti EU byla překvapivá, to na tom ale má jasný přímý ekonomický zájem, Mercedes ne. Stačí se ovšem podívat na jeho vlastnickou strukturu a společné podniky a víte, odkud vítr vane. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už účast BMW na tomto „spolčení” proti EU byla překvapivá, to na tom ale má jasný přímý ekonomický zájem, Mercedes ne. Stačí se ovšem podívat na jeho vlastnickou strukturu a společné podniky a víte, odkud vítr vane. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Toyota zůstává jednou z mála velkých automobilek, které si dál stojí za názorem, že zákazník si má právo pohon svého auta vybrat, nemá mu být nucen. Toto osivo nese své plody, firma již popáté v řadě usedla na globální trůn, tentokrát s obrovským náskokem. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A o víc se marně pokoušel i Top Gear, což jen ukazuje, jak mimořádná kombinace okolností se tady musela sejít. Hezká nehoda to opravdu nebyla, snad všichni budou zdrávi. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jedna z oblastí, ve které auta udělala obrovský pokrok. I když se vám tedy ježdění se staršími vozy může líbit, jak chce, naplno oddávat se mu rozumně jde už jen ve dne. Sada jako tato tento problém řeší a přidává i moderní vzhled, ta od Rufu ale není levná. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vidíte ta nevysleplá světla? Svěží lak? A nepoužitý držák registrační značky? Je to prakticky vše, co o tomto autě potřebujete vědět, neboť jde o dodnes nový exemplář druhé generace Škody Superb, která se jinak nová koupit dávno nedá. Je to pozoruhodný relikt svého druhu. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V době, kdy nemůžete bez povšimnutí použít autorsky chráněnou melodii ani jako přirozený hudební podkres soukromého videa vystaveného na internetu, to může vypadat jako exces. Ale realita je trochu jiná a popravdě docela slušivá. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ruská automobilka chvíli přešlapovala na místě, teď ale podle všeho jede znovu naplno. A díky mocně medializované návštěvě ruského prezidenta v jejích prostorách se můžeme podívat, co právě teď chystá. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ruská automobilka chvíli přešlapovala na místě, teď ale podle všeho jede znovu naplno. A díky mocně medializované návštěvě ruského prezidenta v jejích prostorách se můžeme podívat, co právě teď chystá. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to asi to poslední místo, na kterém byste hledali nabídky podobných skvostů, ale prostě se to stalo. A nelze říci, že by to skončilo výsměchem, po autě se jen zaprášilo. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A když někde u okruhu obsah kufru z úcty k interiéru vyházíte ven, zvládnete s tímhle autem časy odpovídající supersportům let nedávno minulých. Pohled do kolonky s pohotovostní hmotností ovšem nahání hrůzu. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadalo to, že Alfa je z nejhoršího venku, když se dokázala včas zříci nesmyslného cíle přejít jen na elektrická auta do roku 2027. Italové ale jako by trpěli sebevražednými úmysly, neboť s novou Guilií chtějí napodobit už existující francouzské sourozence, které za úspěšné označit nelze. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po jakési předváděčce na domácí trati ve Fioranu se Ferrari v novém jezdeckém složení vydalo na třídenní testování s předloňským autem do Španělka. Hned první den ale skončil pro tým mizerně - Hamilton rozbil auto a Leclerc už neměl s čím jezdit. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nový ministr dopravy rozhodl o změnách v legislativě týkající se flotilových limitů spotřeby paliva v USA, které byly za předchozí administrativy nastaveny na reálně nedosažitelnou úroveň stejně jako v EU. Chce tak zastavit umělé zdražování nových aut a stejně umělé nařizování těch elektrických. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A jede podle toho, ne že ne. Auto zvládá stovku za 1,9 sekundy a vypadá na to, jenže k čemu vlastně je? I když jej test nevrhá do špatného světla, o tom nejdůležitějším autor raději taktně pomlčel. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to velmi výmluvný příběh, který o tomto autě snů říká vlastně vše, co o něm potřebujete vědět. V normálním automobilovém světě by se to aspoň projevilo na jeho ceně coby ojetiny, v době „sbírání a neježdění” to ale znamená až brutální nepoměr hodnoty a použitelnosti. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na vznik některých spojenectví byste si předem opravdu nevsadili. A tohle patří mezi taková. Někdy zjevně skutečně stačí společný nepřítel, aby z rivalů udělal přátele. V tomto případě je to Evropská unie a její válka vyhlášená čínských autům. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Berte to s nadsázkou, ale podívejte se na první fotku a řekněte, že viditelné detaily působí dojmem, že se díváte do jednoho z nejlevnější aut vůbec. Ukázal se také chystaný kombík Cross, který již mohl skouknout ruský prezident. A nepřekvapivě se mu líbí. Víc než jeho názor ale bude prodávat nízká cena. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italové si mohou gratulovat, že zavčas odpískali nápad udělat novou Pandu jen elektrickou, protože tím by se stala jen další z řady jejich propadáků. Takhle je pořád dostupná a dává smysl, české ceny navíc mohou být ještě nižší, než ty německé. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Modrý ovál byl po celé jedno století spojován s dostupností a praktičností, poté ale někomu z vedení přeskočilo a začal mít dojem, že uspěje s auty drahými a současně hůř použitelnými. Dnes už Ford ví, že to byl nesmysl, zpátky na zem se ale nevrací dost rychle. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Laciné, nenápadité, trapné, to jsou asi ta nejlepší hodnocení, která se na adresu novinky japonské značky schází. Budete se muset dvakrát podívat do kalendáře, zda není 1. duben, abyste uvěřili, že tohle Japonci myslí vážně. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A se vším, co toto rozhodnutí obchází, je celý krok slušným kandidátem na hořký vtip dne. Auto se mělo v Americe začít prodávat už loni, nakonec za oceán nedorazí nikdy. A v USA opravdu nemají čeho litovat. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není drahé ani jako nové auto, u nás startuje na 610 tisících korunách. Jenže pokud se vám zachce dieselového motoru, automatu, pohonu 4x4 a lepší výbavy, jste klidně o polovinu jinde. V bazaru i takové provedení můžete mít za 400 tisíc korun. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nechceme dříve 45. a teď i 47. prezidentovi USA upřít jeho historickou roli, jsme ale přesvědčeni, že je v prvé řadě sám dílem posunu smýšlení ve společnosti jako takové, nikoli tím, kdo takový posun iniciuje. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Sama automobilka musí být překvapena, jak moc je s ostrým kombíkem odvozeným od sedanu M3 a kupé M4 úspěšná. A tak přijde s jeho vrcholným provedením - dostane 550 koní, agresivnější vizáž a upravený podvozek. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jednotka mimořádné míry odolnosti, řada profíků s ní najezdila i přes milion kilometrů bez zásadních oprav. Pokud ale do rovnice přidáte nadšeného řidiče, manuál a jednu školáckou chybu, může být z jednoho milionu také jeden drtivě ničivý moment. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Naplnění dosavadního plánu jsme nikdy nevěřili, a tak se kroku italské automobilky rozhodne nedivíme. Jen se asi po tisící musíme ptát: Opravdu bylo nutné dělat ze všech pochybovačů čtyři roky hlupáky? A pro nic riskovat devastaci vztahů s kdekým od zákazníků po novináře? (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkat, že o trojici pedálů není zájem, je takto paušálně prostě lež. V řadě modelů zákazníci jasně preferují automaty, v jiných ale nikoli, jak ukazují aktuální čísla. Přesto je nabídka ručně řazených převodovek i v nich dál omezována. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Popravdě nevíme, co si automobilka od tohoto auta slibuje, považujeme za krajně nepravděpodobné, že by s ním rozbila bank. Sama ale smýšlí jinak, o to víc se divíme, že její příchod do prodeje odkládá. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nikdy jsme nepochopili, jak mohl Mercedes tak zřetelně nesmyslný krok dotáhnout až do úplného konce. Roky ho bránil, teď aspoň sám uznal, že jej za umíněnost zákazníci vytrestali. Jak moc? Aspoň tam, kde to můžeme měřit exaktně, přišel během jedné generace skoro o tři čtvrtiny kupců. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nostalgie dnes prodává, ne každý ale chce skutečně staré auto se všemi jeho neduhy. Společnost AMJ se proto rozhodla, že vůz, který vizuálně připomíná legendární Transporter T3, udělá z Toyoty HiAce. K dispozici je sada napodobující i jeho evropskou verzi. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byly ho plné silnice, byl to superhit v očích novinářů i zákazníků, kterého se prodalo skoro 1,25 milionu kusů. Co z nich dnes zbylo? Prakticky nic, tento exemplář vás ale do časů jeho velké slávy vrátí. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nit suchou se rozhodl nenechat Clarkson na svém krajanovi za jeho počínání v Itálii. Říká, že jezdec, který přišel znovu bojovat o titul mistra světa v konkurenceschopném autě, by se choval jinak. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Finové vyvinuli celoroční pneumatiku pro výkonná auta, má zvládnout až 270 km/h za jakéhokoli počasí
Tento typ pneumatik není nový a jeho popularita roste, dosud ale byl spojen hlavně se šetřivějšími majiteli obyčejných aut, kteří mění optimální jízdní projev v každém počasí za levnější kompromis. Celoroční obutí Surpass AS01 míří o pár tříd výš. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Elektrická provedení jinak obdobných aut jsou obvykle těmi, která vládnou sprintům, zvlášť když jde o Tesly. Cybertruck ale ve srovnání se dvěma dinosaury svého světa nic zázračného nepředvedl. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká demokracie vzor 2025. Je naprosto skandální, že si velmi zprostředkovně volená Evropská komise najímala zdánlivě nezávislé organizace, aby podporovaly průchodnost její vlastní agendy přes volené zástupce lidu. Jak dlouho budeme takové věci ještě tolerovat? (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ty tam jsou doby, kdy nové Toyoty musely být nudné, nakonec i současná RAV4 působí docela agresivně. Nová generace zajde ještě dál, ovšem jen vizuálně, jinak se bude držet současné módy nekonečného faceliftování podstatou stále stejných aut. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je sympatické, že se Škoda pokouší mířit výš, ale s takto koncipovaným autem? Obáváme se, že zvlášť v současné atmosféře je to sázka na mimořádně nespolehlivého koně, která může skončit jakkoli. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Může to znít tragicky, byl by to ale nakonec jen symbol návratu zdravějších časů do automobilového světa. Zejména některé značky roky automaticky rozprodávaly skoro cokoli, co nabídly, jednou to muselo skončit. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobná auta si spojujeme s decentním pojetím přinejmenším zevnějšku a většina zákazníků to vidí stejně. Tento byl odvážnější, možná i proto, aby zastřel největší neduh poslední řady 7. S ním po boku ale vůz působí pořád stejně kontroverzně. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už léta tvrdíme, že auta kombinující spalovací a elektrický pohon jsou tu hlavně proto, aby ohnula výsledky měření normované spotřeby paliva resp. emisí CO2. Teď už to chápou také britští kolegové a vyzývají ostatní k témuž, ostatně už i pravidla EU se realitě přizpůsobila. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadá to, že třícípá hvězda si pořád neuvědomuje, kdo si třídu S či odvozený Maybach kupuje. Proto hodlá vrcholné limuzíny s faceliftem osadit digitální palubkou Hyperscreen, i když majitelé si často stěžují na obtížnou použitelnost už současného interiéru. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Renault u dealera Ferrari? To zní jako vtip, pokud tedy nejde o služební vůz týmu profylaktické údržby toaletních zařízení. Vtip to ale není a čištění míst, na která musí i královny pěšky, tu také nejde. Bavíme se o jednom z nejuctívanějších silniční Renaultů historie, navzdory své prťavosti stojí skoro 2 miliony. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poklesy hodnot elektromobilů v čase zůstávají extrémní a letos mohou vzhledem k ještě vyššímu tlaku na prodej nových aut přes minimální zájem o ně dál narůst. Nevíme, jestli je to výhra aspoň pro druhé majitele, pokud ale elektromobil chcete, koupě ročního vozu bude nesrovnatelně výhodnější. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
Zatímco velká část internetu je plná obdivu a přestupu Hamiltona k Ferrari věnuje velkou pozornost, Clarkson zůstává svůj a z celé marketingové taškařice si utahuje způsobem sobě vlastním. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Někdo si musel dát hodně záležet, aby jednou akcí způsobil tolik škody naráz. Vyšetřování této události je v plenkách, nic jiného než žhářský útok si ale v tuto chvíli nikdo ze zainteresovaných neumí představit. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Žijete v tom, že domácí auta by měla být přirozeně nejlevnější na domácím trhu? Pokud ano, tohle vám zkazí představy o životě. Nová Octavia RS je u protinožců nejen dramaticky levnější, je dokonce levnější než před faceliftem a s vyšším výkonem nabízí i víc výbavy. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud pořád přemýšlíte, pro jakou mobilitu mohou být auta s tak rozsáhlými uživatelskými limity opravdu vhodná, máme pro vás konečně odpověď. Je to pohřební mobilita, doslova. Přesně tu je po úpravě připravena obsluhovat tato Tesla Model 3. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Děje se tak na různých místech v různý čas a trochu odlišným způsobem, některé typy navíc z nabídky zmizí a jiné přibydou. Motivace Švédů je zřejmě míněna pozitivně, do jaké míry ale výsledek působí skutečně pozitivnějším dojmem, posuďte sami. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Značky koncernu Stellantis měly být prakticky do jedné mezi prvními, které přejdou jen na elektrický pohon. Už loni se tento plán hroutil a po odchodu Carlose Tavarese už z něj nezbývá skoro nic. Ani Alfa Romeo s klíčovými novinkami jen na jeden pohon nepřejde. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdo by čekal, že vám auto s cenou přes 100 milionů Kč zajistí život jako v bavlnce, ten by se zde se zlou potázal. Auta jako tohle jsou tak extrémní, že s nimi musíte zacházet jako v bavlnce zacházet hlavně vy, tohle připomíná spíš operace známé z Formule 1. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je vám úzko při pohledu do současných nabídek motorů pro různá auta, ve kterých se dvojici dostupných agregátů podobného ražení dá říkat „pestrost” a trojici čehokoli „hojnost”? Vzpomeňte s námi na časy, kdy bylo líp, tohle auto dnes působí jako zjevení. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdá se, že na dlouhodobě aspoň solidní odbyt elektrických aut nemá recept nikdo. Také korejské modely si chvíli užívaly momentů překvapivě vysokého odbytu a byly za to oslavovány. Nyní mizí ze scény, pozornost tomu ale věnuje málokdo. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jde o vůz ze zlatých časů bavorské automobilky, navíc se jedná o derivát zřejmě nejrespektovanějšího modelu té doby. Je prakticky nový a levný, takže by měl být žádoucí, tuto verzi ale obliba minula obloukem. A v takové specifikaci jde skoro o vůz za trest. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A „stále více” neznamená, že si místo jednoho loni stěžují letos dva, nad tím by jistě šlo mávnout rukou. Je jich už plných 48 procent místo 35 procent loni. Skoro pro polovině lidí tak elektromobily „pomáhají” udělat z dovolených opravdu nezapomenutelný zážitek. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Les je asi to poslední místo, kde by vás napadlo nadílku plnou aut, to spíš hub. Možná právě proto si jej ale zloději vybrali pro odkládání svého lupu. Příznačně se tak stalo poblíž Nottinghamu, v místě, které proslavil hlavně Robin Hood. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve své funkci nedožil ani řádných voleb a preference své strany poslal výrazně dolů. Jedním z důvodů bylo i soustavné popírání technické a ekonomické reality vnucováním elektrických aut, jaká je jeho reakce? No uděláme přece víc téhož, to je dnes to pravé ořechové. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Aktuální trendy některým typům aut přejí. A někdy ze statistik vyjdou dobře i absolutně, pokud spolu sečtete modely, které spojuje možná základní tvar karoserie. Pokud se ale podíváme na 10 prodejně nejúspěšnějších modelů starého kontinentu, jasně vidíme, po čem většina lidí touží. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Skoro se chce parafrázovat klasika, že si VW mohl před pár léty vybrat mezi hanbou a válkou. Vybral si hanbu a bude mít válku. Hanbu má před vlastními zákazníky z toho, co jim roky bez vazby na jejich preference vnucuje. A stejně sklidí bouři války s EU, které se tím chtěl zalíbit. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Maserati navzdory řadě novinek v nabídce padá ke dnu a jeho prodeje jsou tak nízké, že všechny dealery prostě neuživí. Někteří tak končí, tento francouzský se svých skladových aut zbavuje skoro za každou cenu. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Docela banální fotky Hamiltona fakticky vstupujícího do služeb Ferrari se staly vůbec nejvíce „lajkovanými” snímky v dějinách Instagramu. Potvrzuje se tak hned zkraje řečené - sportovní podstata této spolupráce je pochybná, ta marketingová ani ne. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeden z nejhlasitějších odpůrců násilné elektrifikace mezi vrcholnými manažery automobilek to má ve vedení BMW údajně spočítané. A nezdá se, že by kolem toho vedla cesta. Jakým směrem se automobilka vydá po jeho odchodu, ukáže až čas. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Schopnosti tohoto auta jsou jistě pozoruhodné, byť poněkud teatrální. Budou ale fungovat v praxi? Osud velmi podobného systému firmy Bose původem už z 80. let naznačuje, že to nebude tak snadné. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dneska tu mám „kabeličku”, zítra „spalováček”… Tak nějak by mohla komentovat hlavní fotku na ní zvěčněná dáma, neboť přesně tímto směrem Smart zamířil. Ani značka, která se jen elektrickému pohonu oddala v roce 2020, v tom nevydržela déle než do letošního ledna. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Počet incidentů zatím není bůhvíjak vysoký, jenže roste podstatně rychleji než počet takových aut v provozu, což potvrzuje očekávání, že se situace s jejich rostoucím stářím bude zhoršovat. Tomu je ale třeba přizpůsobit řadu věcí, což se víc neděje než děje. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italská automobilka loni znovu strádala, její šéf ale bere výsledky jako pozitivní signál a už se těší na letošek, kdy mají dorazit nové elektromobily a hybridy. Publikum ale dalo jasně najevo, že touží po něčem úplně jiné. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už mnohokrát padlo, že udělat ze spalovacích motorů prakticky bezemisní stroje, není zase tak složité, stačí vyměnit palivo. Jenže některé věci se snáz řeknou než udělají, třeba spalování vodíku má své limity. Cummins si poradil s jedním z těch hlavních. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdybyste si tohle auto nemohli prohlédnout na vlastní oči, možná byste ani nevěřili, že vůbec vzniklo. Třeba karbon-keramické brzdy na VW v roce 2009? I to bylo možné, dnes je z tohoto Phaetonu vskutku úchvatný kus historie i král ztráty hodnoty svého druhu. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to asi to poslední, co bychom čekali, tuplem pak v momentě, kdy se sériová Iskra pořád ani nezačala prodávat. Přesto Rusové ukázali ostrou okruhovou verzi s objemnějším motorem či přepracovaným podvozkem. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud pracujete v tomto oboru, pro jistotu bychom si připravili záložní plán. Česká republika asi nebude mezi těmi nejvíce zasaženými zeměmi v prvních vlnách, ani tak ale vývoj nemíří správným směrem. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Že o auta, která dnes Němci ve velkém preferují, obyčejní lidé moc nestojí, se tak nějak vědělo a ví. Spoléhali tedy na to, že jim s odbytem pomohou hlavně firmy, což se do nějaké míry děje. Ale ne dost na to, aby výsledkem nebyly výrazné poklesy celkových prodejů tímto kanálem. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzhledem ke své popularitě neklesá na ceně až tak rychle, jak je u elektrických aut zvykem, přesto jej dnes koupíte jen o málo dráž než nejobyčejnější nové Octavie. Stojí ale za úvahu? (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Léta ražená představa o sbližování amerického automobilového trhu s tím evropským se dál míjí s realitou. V USA i v této době naprosto jasně vládnou u nás prakticky neprodávané pick-upy, ve zbytku nejlepší pětadvacítky pak nenajdeme skoro žádné běžné osobní auto. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Naftové vozy mívaly image aut pro šetřílky, kteří by si nechal vrtat koleno pro korunu uspořenou díky nižší spotřebě. Jak moc se časy změnily. V Nizozemsku jsou to teď auta pro bohaté. A také pro policii. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nutno uznat, že tohle auto vypadá opravdu dobře, Evropanům se navíc snadno trefí do vkusu i typem karoserie. Marná nebude ani dynamika s 421 nebo 646 koňmi na zadních či všech kolech, ale co použitelnost? (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po mnoha letech bezuzdného protežování jediného technického řešení, upozaďování alternativ, umlčování kritiků a rozházení snad bilionů korun mají dobíjecí auta problém udržet si svou beztak mizernou pozici na trhu. Čemu jinému říkat selhání? (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Upřímně, kdo soudný by si nechal zdevastovat zážitek z jízdy, použitelnost i zůstatkovou hodnotu Porsche 911 předěláním na elektrický pohon? Firma Voitures Extravert dělala přesně to a její aktivity skončily krachem. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ford v Evropě poznává, co to je fiasko od počátku zcela absurdních plánů. Jeho loňský odbyt na starém kontinentu byl tak nízký, že nejsme schopni dohledat rok v historii, kdy by byl ještě nižší. Šance, že by se letos dál nepropadl, se navíc limitně blíží nule. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Přece jste si nekoupili Lamborghini, abyste se zastavili před každým elektromechanicky výsuvným patníkem jako nějaký nýmand, to dá rozum. Lambo přece projede, ne? Nebo aspoň napodruhé. Či napotřetí? (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Iluze pozitivní dohody pro zaměstnance, která jim měla zajistit práci a stabilní mzdy na mnoho dalších let, se dál hroutí. Možnosti VW lidem znepříjemnit setrvání ve firmě jsou ještě širší, než by nás napadlo, také proto vnímají odbory případné převzetí továren Číňany jako vysvobození. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čínským automobilkám hází při jejich snaze o celosvětovou expanzi klacky pod nohy Evropané i Američané, nezdá se ale, že by je to odrazovalo. Připraveni jsou převážet hromady aut prakticky kamkoli. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Škodovka už loni přiznala, že Elroq je pro ni především lékem na pokuty od EU za nadlimitní emise CO2. A auto bude ve snaze jim předejít prodávat pod cenou. To se ale pořád bavíme o ceníkových cenách, ty reálné budou zjevně ještě úplně jinde. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O automaty je dnes mezi lidmi větší zájem, byť ne zase o tolik vyšší, jak nabídka automobilek naznačuje. Jedním z důvodů je tradičně vyšší spolehlivost automatických převodovek, to je ale do značné míry vnímají, které už bohužel neplatí. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nejšílenější projekt, do jakého se kdy pustil. Zatím je asi v jeho půlce, na konci má ale zaržát přes 5 000 „rotačních koní”. Zajímavé je, že na jejím počátku stál majitel nejvyleštěnější Tesly Cybertruck současnosti. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Číňané jsou v posledních letech obecně osobitější, pokud ale mají vytvořit ikonu luxusu, zjevně se bez cizích vzorů neobejdou. Jejich Maextro S800 tak sice nevypadá originálně, do vkusu bohatých se ale trefuje. Ne však technikou. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to opravdu extrémní suma, která by auto katapultovala mezi nejdražší kdy prodané vozy všech dob. Seinfeldovi ale byly i takové peníze málo. Musíte se mít opravdu dobře, když jste připraveni odmítat podobné nabídky. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rozsáhlý průzkum ukázal, že tržní potenciál aut s elektrickým pohonem má přinejmenším mezi soukromými kupci blíže k vyčerpání, než si mnozí myslí. Většina lidí je odmítá en bloc, z těch, kteří o nich aspoň trochu uvažují, pak téměř nikdo není ochoten platit za ně navíc sumy, které je platit třeba. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Buď to bude legendární návrat, jaký svět ještě neviděl, nebo další fiasko dokazující, že mladý je člověk jen jednou. Buď jak buď, Hamiltonův přestup do Ferrari je teď hlavně obrovská marketingová taškařice a její první oficiální dějství jde ruku v ruce s tím. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto má prostě všechno - je velké, prostorné, praktické, relativně rychlé i komfortní, navíc velmi úsporné. Přesto stojí po pár letech klidně i míň než srovnatelná menší trojka. Co mu chybí? Statistická spolehlivost. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Snad nic nenaplňuje slova o prohře ve své vlastní hře líp než tato situace. Ačkoli si Tesla jako jediná vybudovala tak rozsáhlou síť tak rychlých nabíječek, konkurenční auta se v ní dnes nabíjí lépe než její vlastní. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co je dnes levné? No nic, ceny většiny věcí se v posledních letech utrhly ze řetězu a dál ruinují naše rozpočty. Minimálně v případě ojetých aut nás ale prý čeká aspoň pozitivní vývoj, říkají z většiny sami prodejci. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S tím, co postihlo Porsche, se setkali téměř všichni výrobci. Ti se s velkým nadšením oddali elektrické budoucnosti, po pár letech ale jen sčítají ztráty. A i když teď mění plány, zdá se, že nepochopili nic. Obrat Porsche tedy není až tak zajímavý sám o sobě, pozoruhodná je hlavně motivace s ním spojená. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud jste se někdy sami sebe ptali, čím si tento motor vlastně vysloužil svůj ikonický statut, tady máte jednu z odpovědí. Aby agregát schopný generovat ohromné výkony jako 2JZ vydržel tak vysoký nájezd v takové kondici, to je prostě a jednoduše nevídané. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je zvláštní, když si firma, která se zmocní slavné drahé značky, začne odvážet její techniku, aby ji nabídla pod vlastní hlavičkou o poznání tuctovější automobilky. Ale tak to dnes Indové prostě dělají. Tata Motors proto ukázala novou verzi konceptu Avinya, ze kterého vzejde levnější, ovšem asi ne levné auto. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Málokdo by si asi před pár léty vsadil na to, že se to někdy stane, ale Donald Trump se dnešním dnem vrací zpátky do Bílého domu a vše spojené s jeho jménem raketově stoupá na ceně. Jeho bývalé Ferrari F430 nebude výjimkou. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je výjimečné spatřit F40 v provozu v jakékoli situaci, vidět ji nabourat je zcela mimořádné. Přesto se nám to „poštěstilo” hned dvakrát za jediný týden, přičemž i další nabouraný exemplář patří mezi ty slavné. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobná volba nebývá až tak těžká fakticky, mizerných aut se najde dost, ale hlavně diplomaticky. Pokud ovšem společnost, která vůz vyrábí, mimo jiné kvůli jeho nekvalitě zkrachuje, pak je to snadná volba. Fisker Ocean tentokrát neměl konkurenci, prý se nikdy neměl dostat k zákazníkům. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Již v půlce prosince se zdálo, že stojí na hraně bankrotové propasti. A záhy udělala velký krok kupředu. Vnitřní audit a žaloby od dodavatelů dokonaly dílo zkázy, situace Jiyue se stala dál neúnosnou. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to ztělesnění vize auta pro sedm od české automobilky, které má dorazit na trh v roce 2026. Nově pořízené fotky dokladují, že přípravy vozu jsou v plném proudu, má ale šanci uspět s problematickou technikou? A jménem, kterému chybí špetka invence? (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkáme roky, že neexistuje hloupějšího a nesmyslnějšího způsobu, jak pronásledovat podezřelé řidiče, než abyste je naháněli vysokými rychlostmi v běžném provozu. Statistiky obvykle ukazují, jak neefektivní to je, v New Yorku z nich už dokázali vyvodit závěry. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Octavií druhé generace jsou pořád plné bazary, k novým autům mají ale obvykle hodně daleko. A když náhodou ne, jde o benzinové verze, s těmi naftovými se obvykle jezdí a jezdí. Tato je výjimkou, pro některé by to mohl být dostupný poklad na kolech. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že jste „ve vatě”, když si vyděláte třeba 100 nebo 200 tisíc za měsíc, takže si můžete dovolit i spoustu hodně drahých aut? Obáváme se, že ani v takovém případě si nemůžete dovolit vlastnit Ferrari Purosangue. Nebo spíš přijít o jeho kola. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Troufneme si říci, že mezi řadou podobných firem přisel aspoň s výjimečnými a mnoha ohledech lákavými vozy, se kterými oslovil reálné zákazníky. Přesto mu nezbývá než zavřít krám. A pozoruhodné je, že už se ani nepokouší dát věci do pořádku. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby vznikl přirozeně jen díky specifickým okolním podmínkám, bylo by to opakovatelné aspoň někde. Protože ale žije z kombinace příhodných okolností a masivního nucení lidí si taková auta kupovat za subvencování všeho penězi z ropy a plynu, nemůže být snad nikde jinde zopakován. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Některé speciály z Dakaru nelze zapomenout, neboť se zapsaly do historie automobilismu, tento to nedokázal. Nic to ale nemění na jeho pozoruhodné konstrukci i vizáži. Tento kousek může být váš a i do dnešní obdoby Dakaru s ním můžete nastoupit. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud po něčem takovém toužíte, máte letos zřejmě poslední šanci, ačkoli nevíme, zda stále i u nás, existenci českého ceníku navzdory. Ze zahraničí si ovšem můžete nechat dovézt finální verzi Lexusu RC F i s pár doplňky navíc, který přesně takový motor pořád má. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Slovinsko jako automobilovou zemi v myslích zapsanou nemáme, ale možná je čas to změnit. Loni představený stroj Italdesignu se letos dočkal nového pohonu právě od slovinské firmy, které z něj dělají ještě pozoruhodnější auto. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci dlouho odmítané řešení se dnes jeví být tím jediným, které dokáže udržet jejich elektrické sny při životě. A zákazníci ho berou, jediné původně plánované elektrické verze modelů Terra a Traveler od Scoutu chce méně než pětina zájemců. Takhle budou verze zvané Harvester fungovat. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle byl vážně hodně špatný den v práci, a přitom se vlastně nestalo nic až tak mimořádného. Nehodě předcházela situace jako ze starých dobrých automobilových časů, kdy ASR nebo ESP byl sen a před zapojením turba do hry jste si stihli přeříkat otčenáš. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tahle dvě auta v nabídce značky už jen dožívají, ve smutné křeči to ale opravdu není. Naopak šla prodejně nahoru v USA i po celém světě, navzdory tomu, že v Evropě se půl roku může prodávat už jen hrstka vrcholných verzí. Jak to asi číst? (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na první pohled to byl úžasný nápad, který by Britům přidal desítky tisíc nových dobíjecích stanic napříč celou zemí. Jenže nakonec nedostanou ani jeden, projekt míří po pilotní výstavbě jediné nabíječky do koše. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud chcete „přelétnout Evropu po zemi”, tedy prohnat se napříč kontinentem nebývalou rychlostí a v mimořádném luxusu, těžko budete hledat mnoho lepších strojů než novou Alpinu B8 GT. Je to lákavé auto, současně jde ale o derniéru svého druhu. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle nejsou polohy a stav, v jakém byste podobné auto chtěli vidět. Na druhou stranu aspoň jezdilo, tahle F40 má být dokonce tou vůbec nejojetější na celém světě. A momentálně je možná i tou nejvíc nabouranou. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S T-Rocem německá automobilka trefila hřebík na hlavičku, možná by ale mohl být ještě úspěšnější, kdyby vsadil na poněkud líbivější design. Zdá se, že druhá generace míří přesně tím směrem. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kolik zákazníků asi získáte navíc, pokud jim vezmete to, co milují, a místo toho nabídnete nikým nevyžádanou alternativu, která jim nepřináší absolutně žádné výhody a ztrestá je řadou nových nevýhod? Dojít k negativnímu výsledku nechce víc než chvíli zamyšlení, Mercedesu to trvalo tři roky. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I nová BMW přichází se stále kontroverznějšími řešeními, takže pokud chcete i pár docela obyčejných věcí jako relativně nízkou hmotnost, nehybridní pohon nebo aspoň pár tlačítek v interiéru, na výběr máte z několika posledních modelů. M8 patří mezi ně. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejvíc ojeté kusy padly na ceně ještě mnohem víc, tohle je ale ještě hodně perspektivní, vizuálně stále atraktivní a technicky i elektronicky velmi moderní vůz. Přesto stojí tak málo. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rozhodně nejde říci, že by celá automobilka pro tento nápad unisono zahořela, z uniklého interního dopisu je naopak zjevné, že se proti němu vzedmul už před třemi roky masivní interní odpor plný velmi racionálních argumentů. Vedení ale trvalo na tom, co nakonec přišlo. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už několikrát jsme uvedli, že dohoda VW se zaměstnanci z konce loňského roku lidem reálně negarantuje prakticky nic a sliby firmy nejdou dohromady s tím, co Volkswagen paralelně plánuje jinými cestami. Týká se to i fabriky automobilky v nedalekém Cvikově. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vsadili byste si při vyhlašování aut nabízejících nejlepší ochranu posádce při nehodě za rok 2024 na Volvo, Porsche nebo jinou drahou evropskou značku bez ohledu na typ vozu? Pak byste se krutě spálili, všem renomovanějším soupeřům mezi elektromobily vypálil rybník Zeekr. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A nezvládne to ani v Británii jako Vauxhall, kde musí vycházet vstříc mnohem drsnějšímu politickému diktátu. Plán neprodávat od roku 2028 nic jiného než elektromobily tak padá, kdo to jen mohl čekat? (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A jakkoli obětovat jakékoli auto musí být těžké, divit se není čemu, Tesla je nahraditelná mnohem snáz. Problém je jen v tom, že když necháte ohni na pospas baterky plné lithia, způsobí to spoustu jiných problémů. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auto, na které se díváte, vypadá jako Ferrari Purosangue, ve skutečnosti je to ale obyčejná Toyota Crown Sport. Drahý italský stroj evokuje už v sérii, a tak se dotažení práce samotné automobilky až do krajnosti vyloženě nabízelo. Maranello to stěží ponechá bez povšimnutí. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to žádná replika, napodobenina či dílo nadšence, ale přímo auto, se kterým temný rytíř řádil na televizních obrazovkách. A jakkoli nestojí na základech původního Lincolnu Futura, nakonec to jen oceníte, protože se vám nebude sypat pod rukama. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Skuteční experti to říkali už v roce 2019, kdy se s dálničními pantografy začínalo. Politici potřebovali na stejné zjištění dalších pět let a miliardový rozpočet. Až pak došli k závěru, že kráčet touto cestou je jen nákladný nesmysl. Síť pokrývající 25 km dálnic se tak začíná rozebírat. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Cena je sympaťák a automobilový nadšenec první kategorie, takže mu opravdu nepřejeme nic zlého, s investicemi do aut mu to ale nejde. Za tento stroj dal takřka 13 milionů dolarů, teď se ho ale marně pokoušel prodat za jakkoli blízkou sumu. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jistě se najdou konkrétní elektrická auta, která jsou spolehlivější než konkrétní spalovací vozy. Ale tvrdit to takto paušálně? To nemá s realitou nic společného, téměř neexistují „velká data”, která by něco takového potvrzovala. A není to jediná manipulace Martina Sandera. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli bylo v roce 2024 něco jakýmsi „elektrickým leitmotivem” komentářů optimistů k této věci, pak šlo o slova jako: „VW to s elektromobily moc nejde, ale Enyaq, ten ukazuje cestu.” Realita? Stačí si přečíst zprávu Škody k jejím loňským výsledkům a už větříte, odkud vítr vane. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už první oficiální fotky budily rozpaky, ale vzhledem k tomu, že skoro nebylo co zkazit, jsme to nebrali tragicky. Realita ale poněkud tragicky působí, nepřirozeně naroubovaná příď ani záď s velkým černým mezi světly plastem nevypadají dobře. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
U některých kontroverzně zvolených aut roku si řeknete aspoň cosi jako: „Blbost, ale třeba to lidé budou kupovat.” Tady už se dokonce ví, že tohle auto téměř nikdo nekupuje, navíc opravdu není ničím mimořádné. Přesto bylo v Americe zvolené za to nejlepší vůbec. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkanka „dvě stě v městě, tři sta z místa” tady nabrala až nepříjemně reálných podob. A byla to policie, která nakonec tahala za kratší kus provazu po řidičské chybě šoféra pronásledujícího vozu. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, co všechno automobilka už radu let dělá pro to, aby se stal pravý opak, je to vlastně fascinující výsledek. Pozoruhodné ovšem také je, jak se na zřetelně mizerném vývoji VW Group pokouší najít pozitiva. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italská automobilka se doslova shlédla v hybridizaci, v případě svých sporťáků tak již bez elektřiny nedá ani ránu. Spásou staromilců se tak jevil už jen Urus, ovšem i jeho verze S a Performante to mají spočítané. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tady přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tedy přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Absurdní a naprosto zbytečná sága okolo pohonů pro nové malé Fiaty je u konce. Jakmile vedení koncernu Stellantis opustil Carlos Tavares, je najednou možné všechno, i urychlení příchodu chybějícího spalovacího motoru malé pětistovky. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A snad by s ním jezdil i dál, nebýt osudné události. Pokud nám něco hlava nebere, pak je to vše, co s tímto neuvěřitelným výkonem souvisí. V životě jsme neviděli moderní Bentley, které by to s kilometráží dotáhlo až do takových výšin, ani zdaleka. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Do koncernu Stellantis se po odchodu Carlose Tavarese vrací zdravý rozum a s ním lidé, kteří nechtějí vycházet vstříc jen politickým či ideologickým zadáním. Tim Kuniskis patří mezi ně a divili bychom se, kdyby do aut, která má pod palcem, nevrátil motory V8. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Strategie čtyř kruhů se ukazuje být přesně tak nefunkční, jakou se od začátku zdála být. A je těžké si představit, že by letošní rok přinesl obrat, to se spíš ještě intenzivněji projeví přešlapy, kterých se automobilka v posledních letech dopustila. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stalo se špatným zvykem automobilové branže udělat dříve nebo později z kdejakého populárního modelu elektrické SUV. Sanderu by se to mohlo přihodit též, ale nepřihodí, třebaže elektrifikovaných alternativ u Dacie obecně přibude. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilka se to pokouší zastřít, neboť to jejím snahám nedává zrovna sladkou příchuť, její vlastní čísla ale nelžou. Není divu, že plán prodávat 80 procent elektromobilů do 5 let odpískala, dnes je totiž pořád jen na 12 procentech a trápí se. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejenže se na něj dá konečně koukat, v útrobách má už v základu 163 koní i bohatou výbavu. A stát bude o stovky tisíc míň než nejzákladnější z Kodiaqů. Tímto směrem míří nový SsangYong Actyon. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V klání údajně nejpokrokovějšího elektrického pick-up s Hummerem H2, tedy navíc jakýmsi civilním odvarem žijícím jen z pověsti armádní legendy, byste si na už 15 let nevyráběný vůz asi nevsadili ani šesták. Přesto právě ten v těžkém terénu jasně ovládl závěrečnou zkoušku. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby šlo o vůz na konci svého životního cyklu, takovým slevám by se málokdo divil. Jenže on se zrovna začal prodávat, na čerstvých fotkách vidíte jedno z prvních aut, které dorazilo k dealerům. I taková je ale třeba hned výrazně zlevňovat, aby si jich vůbec někdo všímal. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když se vám nedaří přesně tam, kde jste si malovali pravý opak a na co se soustředila vaše strategie, je to pochopitelně velmi bolestivé. Čemu ale může pomoci ještě větší orientace na to, s čím se vám dosud nedařilo? A šetření na tom, co pořád má potenciál? (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tahle auta v dokonalých stavech prakticky vymřela, jinak se to nedá říci. I když jich byly vyrobeny miliony a jde už o velmi moderní vozy, naprostá většina z nich byla zkrátka odjeta. Tohle ne a v prodeji je to naprostá rarita, přesto nestojí nijak závratné peníze. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná teď máte pocit, že se díváte na záběry z filmu, ale to je omyl. Tento dům skutečně stojí a jeho autoři se virtuálním komplexem komiksového hrdiny nechal pouze inspirovat. Můžete v něm i chvíli pobývat, laciné to ale opravdu není. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
To jsou paradoxy, že? Evropská unie se zdá být posedlá tolika věcmi najednou, že smysl jedné může snadno potírat smysl druhé. Pokud vítězí ta správná ideologie, problémem najednou není nic. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lidem dochází peníze tak moc, že nová auta nejen nekupují, už ani pořádně neservisují ta, která mají
A pokud se něco soukromým kupcům přece jen prodává ve velkém, jsou to ty nejlevnější vozy na trhu, které chytají druhou mízu i po mnoha letech na trhu. Tak aspoň hovoří data z USA, u nás je buď všechna taková nemáme, nebo jsou rozostřena firemními prodeji. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kov, dřevo, karbon a dnes snad i plast v různě líbivých podobách… To všechno může působit v interiéru dobře, je to ale drahé, zvlášť když to chcete vyrábět v nespočtu specifických podob pro různé modely. Technologie ze čteček knih obslouží všechna auta jednou a tou samou věcí, která bude pokaždé vypadat jinak. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na průlom v oblasti bateriových paketů se pořád čeká. A ani novinka korejského vědecko-technického institutu na tom nic nezmění. Je hezké, že nová baterie zřejmě zabrání většině požárů, už po tisícovce dobíjecích cyklů ale bude disponovat nanejvýš 87,9 procenta původní kapacity. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je až neuvěřitelné, jakého přešlapu se Mercedes dopustil. Jeho vůz má největší výkon a měl by být díky nejmenšímu motoru nejlehčí, takže i bezpečně nejrychlejší. Ve skutečnosti je ale nejpomalejší a při brzdění se rozkládá před očima. Kdepak jen soudruzi ze Stuttgartu udělali chybu? (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tesla v řadě věcí ukázala konkurentům cestu, v dobrém i zlém, nyní se ale zdá, že to je ona, kdo v černočerném tunelu evoluce raději následuje jiné, aby se nespálila. Ironií osudu jde o ty, které kdysi sama vedla do neznáma. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představa, že Volkswagen jedná primárně v souladu s představami těch, kteří si od něj mají něco koupit, je lichá už roky. Někteří o tom pochybují, tento případ to ale ukazuje v nahotě, kterou nepoznali ani Adam s Evou. (Petr Miler)
-30 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
-33 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tak trochu oběť předsudků, neboť nejde o zase tak špatné auto, jak si mnozí myslí. Kdo nemá problém s jeho slabinami, ten může udělat dobrý obchod, neboť sotva využitý velký Superb koupí v provozně extrémně laciném provedení za cenu poloviny základní nové Fabie. (Petr Miler)
-38 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)
-40 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)
-41 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-46 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-47 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-47 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-49 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-52 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-55 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-58 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-61 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-64 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-66 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-66 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-74 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-75 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-76 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-80 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-82 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-84 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto