Je to pozoruhodná věc a chytře jednoduché řešení odvěkého problému, přesto ani mnozí zatvrzelí fanoušci značky nemají ponětí o tom, co to je tzv. Rodent Tape. Už její název vystihuje její podstatu. (Petr Prokopec)
-7 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Auto, které bude patřit mezi největší držáky vůbec, a přitom nebude drahé? To zní jako vánoční zázrak. Podle Němců lze ale takových vozů mít hned několik. Ze smetánky strojů v testech na 100 tisíc km můžete vybírat i s méně jak čtvrtmilionem v kapse. (Petr Prokopec)
-10 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Něco takového se opravdu nevídá. A to neměl řidič k dispozici žádné extra dobré náčiní, třebaže na technickou nadvládu mu stačilo. Jestli mu to celé bylo k něčemu dobré, je otázkou, v souvislosti s touto akcí byli později zadrženi tři podezřelí. (Petr Miler)
-12 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-13 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tomuhle autu se kdysi všichni smáli, dnes má ale hodnotu vyšší než cokoli srovnatelného z té doby. A prodává se u dealera, kam si bohatí pro výjimečná auta létají vrtulníkem. Přímo toto provedení vzniklo v pouhých 444 kusech. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rusové to vykoumali - když se stejně nedá nic koupit, s cenami si můžete dělat, co chcete. Senat tak zdražil už na víc než 11 milionů korun, není ale jasné, zda je Aurus stále schopen nějaké auto vyrobit. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Dobíjení zdarma zní zvlášť v dnešní době jako velké lákadlo, v tomto směru Tesla trefuje hřebík na hlavičku. Detaily celé akce a znalost ceníku před jejím započetím ale ukazují, že na ní můžete leda prodělat. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„Přežila Napoleonovu invazi, světovou hospodářskou krizi v roce 1929 a dvě světové války,” připomíná Bloomberg. Ale nepřežila nejnovější pokus o zavedení nepřímo plánovaného hospodářství ze strany EU. S německou firmou Gerhardi Kunststofftechnik je nejspíš amen. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„Kdepak ses dočetla, ze život je fér, že ho protančíš jako Fred Astair?” zeptal by se asi Janek Ledecký. Dělníci ve výrobě navzdory obecným očekáváním nejsou těmi, na které úsporná opatření domluvená s odbory dopadnou nejtvrději, alespoň relativně. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jsou to dvě žádoucí auta, z nichž jedno se už rozloučilo s výrobou, zatímco druhé ještě čeká druhá polovina života. A z nichž jedno mělo vždy pohon 4x4, zatímco to druhé jej nabídlo teprve nedávno. Přesto jde o až neuvěřitelně vyrovnané stroje. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Z automobilového průmyslu se ztratil elementární smysl pro efektivitu, téměř každý spoléhá na „peníze těch druhých”. Ty ale vždy jednoho dne dojdou a brát z čeho pomalu nemají ani dealeři. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Už rozměry přístrojové desky tohoto auta jsou deklarací jeho velikosti, ve všech smyslech těchto slov. Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, že se prodávalo po statisících, stejně jako může neuvěřitelně znít, že jde o už skoro neexistující věc. Tento Safrane ale dneška dožil ve stavu 1A. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tomu se říká nadělení. Ačkoli bylo už dosud jasné, že situace není dobrá, probírání důvodů hrozícího úpadku KTM při soudním slyšení ukázalo, že realita je ještě mnohem horší. Nedokážeme si představit, jak by se firma zbavila 73miliardového závazku bez drastických opatření. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Doby, kdy jsme se nemohli dočkat, až stárnoucí model uvolní místo něčemu novému a lepšímu, jsou bohužel dávno pryč. Úplně nová BMW jsou dnes jednookými mezi slepými, řada 8 vidí pořád na obě oči. Má ale na kahánku. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Že Hertz přebral s elektromobily a snaží se jich zbavit stůj co stůj, už víme, je ale překvapivé, jak daleko při tom zachází. Tady v podstatě říká: Hlavně nám to auto už nevracejte, raději vám ho pod cenou necháme. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to neskutečný automobilový nezmar. A byť chápeme, že některé vede tato novinka k pousmání, je třeba říci, že přetrvávající existence ruské legendy není žádná z nouze ctnost. Novější nástupce existuje, lidé ale pořád chtějí hlavně původní provedení. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tohle auto původně pro ruské „papaláše nižší úrovně” už je v prodeji a koupit si ho nakonec může kdekdo. Levné na ruské poměry není, vyšší cenu si ale obhájí celkem snadno. Kromě výkonnějšího motoru má také noblesnější a tišší interiér. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Litujeme všechny, kteří si tohle auto koupili jako nové, optikou ztráty hodnoty je to extrémně drahý špás. A i koupě o hodně levnější ojetiny ale bude nejspíš pořád mizerná koupě, protože hodnota bude dál rychle klesat. Přesto se takto jeví přece jen lépe než nové auto. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Uvážíme-li, jak nevýznamné faktické redukce emisí tu i s na oko bezemisními elektromobily řešíme, je reálný 90procentní pokles spolu s dalšími výhodami obrovskou změnou. Politici na to neslyší a BMW to formálně nikam nepomůže, kvůli faktickému posunu ale touto cestou stejně kráčí. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A je to škoda, neboť zbytek auta má co nabídnout. Jeho vzhled sice nebude po chuti každému, není ale nezajímavý, což se také počítá. Bez šestiválce a dieselu v nabídce ale rovnou působí jako nedochůdče. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Hláška z Pelíšků na tuto věc sedne jako ulitá. Pokud ale máte rádi auta a vánoční atmosféru, ke které kusy třpytivého plastu padající skrz hustou tekutinu na zmenšeninu zimní scenérie tak nějak patří, budete asi z díla Dominika Kleina u vytržení. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nikde jinde se neprodává tolik elektrických aut jako v Číně, přesto tamní výrobci odmítají vsadit vše jen na ně. A nic se na tom nezmění, jak potvrzuje šéf Geely. Ti evropští výrobci vidí chřadnoucí trh s okrajovým podílem elektrických aut a říkají opak. Je čas se probrat. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Náš zákazník, náš pán? Jděte se bodnout s Baťou, tohle heslo je dnes dobrým 95 procentům lidí v automobilovém světě leda pro smích. Vládne arogance, nepokryté si vytírání řiti s kýmkoli, kdo nezapadá do představy pomazaných hlav o tom, co je podle nich správné. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Některá auta se proslaví tím, že jsou výjimečně dobrá, jiná zase tím, že jsou výjimečně špatná. Trabant patří mezi ta druhá, to ale na atraktivitě této relikvii ze samotného sklonku komunistické éry východních částí Německa neubírá vůbec nic. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Cena jedné kilowatthodiny baterií prý stále klesá, tuhle pohádku ale slyšíme už roky a částky účtované za hotové bateriové pakety pro samotná auta se sotva mění. Brzké zlevnění elektrických vozů na úroveň těch spalovacích je tak utopií, stane se leda pravý opak. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Kdyby firmy zůstaly věrné původní myšlence, problém to není, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako s jinými se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. To logicky způsobuje neefektivitu, kterou si ani Nissan nemůže v hubených letech dovolit. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jak vidno, vánoční zázraky nemusí končit u výsledku někdejšího neposkvrněného početí jisté paní Marie, znovu narodit se může také hloupý nebo extrémně nepozorný řidič BMW. Že žije, musí být skutečně dílo boží. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Oddanost Němců - nebo spíš v Německu pracujících lidí - práci už zjevně není to, co bývala. Zejména po zjednodušení systému „neschopenek” se počet zaměstnanců zůstávajících doma na nemocenské vyšvihl dramaticky nad standardy v automobilovém průmyslu. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
Volkswagen „drobnosti” typu zákazník nebo poptávka dávno nezajímají, kupředu ho žene hlavně ideologie a vlastní nesmyslné cíle. Kvůli nim motor VR6 skončil v Evropě a znovu kvůli nim končí i všude jinde. Čím teď bude VW oslovovat náročnější publikum, je otázkou, zjevně ale znovu jen pro nás. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Také se divíte, kam by si mohl pomoci Nissan spojením zrovna s Hondou? Pak jste na jedné lodi nejen s námi, ale i s Carlose Ghosnem, podle nějž jde o něco, co prostě nemůže fungovat. Místo úspor v jakémkoli smyslu to přinese hlavně nové problémy. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Neberte to nijak pejorativně, i my máme tohle auto v oblibě pro jeho schopnost levně rozdávat spoustu radosti. Disponuje sice jen 140 koňmi, ty však páruje s 970 kily. Jde o racionálně efektivní stroj svého druhu, který si zaslouží žít dál, ale kdo dnes používá zdravý rozum? (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A to prosím v zemi plné umělých podpor od dotací po slevy na dani za situace, kdy výpočtu nákladů na provoz elektromobilů zametáte cestu dohladka. Prostě to nevychází a hlavní viník je veskrze tradiční - masivní ztráta hodnoty daná zejména přemírou nezájmu na trhu ojetin. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Musíte být pořádní fajnšmekři, abyste o existenci o tohoto auta vůbec věděli. Pokud o něm ale víte, popř. na něj dokonce máte spadeno, tohle je unikátní šance si jej koupit kousek za hranicemi ve stavu, v jakém se nevídá. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je jistě zajímavé, že věc, kterou vnímáme jako standard v čemkoli od Dacie výš, chybí v autě za desítky milionů, stejně jako je hezké, že to Bugatti napravilo. Ale je to něco, co by nás mělo posílat do kolen? (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Před rokem vytáhla své první lákavé auto. A s jejím zázemím jí mnozí věštili zářnou budoucnost. Prodeje ale vázly, dluhy se zvyšovaly a díry v účetnictví zvětšovaly. Nyní se zdá, že pohádka jménem Jiyue definitivně končí. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Automobilky se probouzí ze zajetí dirigismu a konečně se začínají rozumně ptát samy sebe: Proč bychom měli končit s něčím, co se pořád dobře prodává? Platí to i pro Dodge a jeho Durango. To ve své třetí generaci loni slavilo prodejní rekord, hlavně díky motorům V8. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Každá strana výsledek dohody prezentuje jinak. Pokud bychom se měli řídit pohledem odborů, vypadá to, že nemuseli ustoupit skoro v ničem, realita je ale úplně jiná. Na oko smířlivá dohoda je jen staví do lepšího světla, jinak je spíš triumfem Olivera Blumeho. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Některé moderní sporťáky drží cenu velice dobře a po pár letech se prodávají pořád za velmi vysoké, ne-li ještě vyšší ceny. McLaren 650S mezi ně navzdory schopnosti dosáhnout stovky za 3 sekundy nepatří. Ternem jeho koupě přesto není. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Vzhled tohoto auta budí rozruch při pohledu z jakékoli strany a úhlu, je ztvárněno velmi podobně jako kontroverzně přijatý pick-up Tasman. Na rozdíl od něj ale aspoň nedráždí cenou. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
Nad královstvím jménem Stellantis po čase opět vychází slunce. Nová generace Gammy od navrátivší se Lancie měla být dalším čistě elektrickým modelem, nakonec ale dorazí i ve spalovacím provedení. Jde prý o „odezvu na skutečné požadavky trhu”. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Spousta lidí bude říkat, že jde o „americkej kýbl”, je to už ale jen předsudek. Technicky vytříbené auto s výkonem až 1 079 koní je tak rychlý, že do země zašlapává i první evropskou ligu supersportů. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je hezké, že třícípá hvězda chce k této věci přistupovat s maximální odpovědností, pokud to ale současně vede k tomu, že ji učiní prakticky nepoužitelnou nebo rovnou nebezpečnou z podstaty, je to k ničemu. Smysl pro realitu zas jednou Stuttgart minul obloukem. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Poslední týdny roku rozhodnou o tom, zda se celková bilance za letošek udrží aspoň mírně nad vodou, v případě elektrických aut už je ale dobojováno. Jejich prodeje i podíl na trhu jdou navzdory jejich extrémní umělé podpoře výrazně dolů. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Žádné „zánovní”, „moc nejezdilo” nebo „stroj z dědovy garáže”, tohle je skutečně dodnes úplně nové auto, které můžete mít jako poklad svého druhu. K dokonalosti mu leccos chybí, ale vymýšlet si dnes už opravdu nemůžete. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Také tento případ připomíná, jak moc nepřipravené se automobilky do elektromobility vrhly. Že se občas něco nepovede, to se stane, ale aby servis neměl přes půl roku byť jen nářadí potřebné na opravu klíčového kusu techniky? (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Každému se jistě bude líbit něco jiného, tohle auto se ale kvůli svému vzhledu dočkalo po odhalení takového výsměchu a odmítání, že Kie nevěříme, že ho najednou milují masy. Bude to nejspíš jen pokus donutit lidi pokusit se prvotní odmítnutí ještě přehodnotit. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Co dělá musce car skutečným muscle carem? Motor s osmi válci, plnotučným zvukem a schopnost dělat burnouty na počkání? Pokud teď zuřivě přikyvujete v souhlasu, pak pro vás máme špatnou zprávu: Nový Dodge Charger nemá nic z toho. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Britové nás nejprve šokovali tím, jaký chtějí tomuto autu nadělit vzhled, výsledek jejich práce ale nakonec nemusí být až tak kontroverzní. Je to ovšem zásadní, pokud je problematická sama technická podstata auta? (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A pak že nerostou, chce se dodat k poslednímu pokusu Volkswagenu odvrátit negativní vývoj jeho fungování zejména na největším automobilovém trhu světa. Jak moc úspěšný s ním bude, ukáže jen čas, u nás by ale tohle auto bylo okamžitě hit. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
V principu to není nový přístup, že tak ale evropští výrobci činí skoro plošně i za současné situace jen ukazuje, v jak zoufalé situaci jsou. Tato strategie zřetelně nefunguje řadu let, proč by tedy měla začít fungovat zrovna teď? (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia? (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ne každé z dostupných řešení nás naplňuje jistotou, že jej majitelé hyperaut z Molsheimu budou chtít využít. Ale Bugatti si zřejmě mezi svou klientelou udělalo dost přesný průzkum na to, aby nestřílelo mimo terč. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
O tom, co s elektrickými auty a jejich možnostmi dělá zima, se říká mnohé, ale jaká je realita? Studie zkoumala konkrétní limity 16 z nich a výsledky pro některé z nich nejsou vůbec dobré. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokud už jste měli možnost usednout do nové X3, asi si v souvislosti s BMW pokládáte otázky typu: Quo vadis? Jenže bude ještě hůř. V prvé řadě náklady ořezávající styl, se kterým přišla Tesla, bude z nových bavoráků ještě citelnější. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Britové dál a dál potvrzují, jak moc jsou odtržení od reality. Zatímco všichni ostatní v branži zjistili, že lidé s miliony v kapse od typu pohonu svých aut odvozují vnímanou prestiž, Jaguar říká, že je to nezajímá. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to krásná ukázka toho, co všechno se dnes pořád dá vyrobit pod hlavičkou věrohodně tradiční automobilky, jen ne v Evropě a ne pro Evropu. Věřte nebo ne, ale tohle auto je k mání skoro za polovinu ceny základní Fabie, i když je větší a technicky i komfortně vybavenější. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Dlouho respektovaný šéf jednoho z největších světových automobilových konglomerátů dělal v poslední době maximum pro to, aby ztratil důvěru všech. A i poté, co byl zbaven své funkce, dál pokračuje ve stejné krasojízdě. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
O současné situaci zejména evropských automobilek se mluví často, ale bývají to vesměs pouze pohledy zvenčí. Jak to vypadá zevnitř? O tom řekl víc jeden ze zaměstnanců Mercedesu v Sindelfingenu. A moc hezké čtení to není, přes jeho zřetelné snahy vnímat věci pozitivně. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Opravovat tenhle motor je peklo, když je ale v pořádku, předvádí věci, které dnes s jinými agregáty nemáte šanci zažít. Podívejte se na něj do detailu pohledem mechanika, je to automobilové porno svého druhu. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Reakce jsou plné slov o „útoku” na tato auta nebo „házení klacků” pod jejich kola. Ale co to je za nesmysl? Nastupující americký prezident chce pouze narovnat ekonomické prostředí tisíckrát ohnuté v jejich prospěch, žádné překážky budovat neplánuje. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A s elektromobily už nechce mít nikdy nic společného. Někdy zkrátka stačí jediná událost, abyste poznali, že nějaké auto prostě není to pravé ořechové. Elektrické vozy mohou v některých situacích fungovat velmi nešikovně. A Tesla jejich pověsti rozhodně nepomáhá. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokud na jednu startovní čáru postavíte srovnatelná auta od Audi, BMW, Mercedesu-AMG a VW, nutně čekáte, že Volkswagen bude poslední. Jenže Golf R je tak dobrý, že i s dražším koncernovým sourozencem vytírá podlahu. Jenže za jakou cenu? (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Na mnohé stále působí jako novinky, v nabídce škodovky už si ale odbyly své, a tak přišel čas na jejich nevyhnutelnou modernizaci. Tu dostanou najednou Enyaq i Enyaq Coupe, zejména v oblasti baterií ale kýžené novinky nedorazí. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jeden z nejslavnějších basketbalistů historie nemá hluboko do kapsy, a tak se postupně zásobí auty upravenými na míru jeho majestátu. Lucid Diesel zní až troufale, podstata modifikace je ale jinde. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Vidíte ta tlačítka na sedadlech sloužící k jejich ovládání? Pět je jich jen na horní straně každého z nich, dalších osm na boku! Dnes směšná věc byla kdysi jedním ze symbolů pokroku a vrcholného luxusu, stejně jako celý Renault Safrane Biturbo. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Co tomuhle autu chybí? Snad jen poněkud obecně přijatelnější vzhled, jinak je to SUV v pravém slova smyslu, které pořád působí svěže. Přesto jej koupíte už za 210 tisíc Kč v perspektivním stavu a dobrou vizitkou z hlediska trvanlivosti. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ideově i technicky je jedno nejvíc fascinujících aut historie dílem Gordona Murrayho, asi nikdy by se ale nezapsalo do dějin tak moc, kdyby jeho design neměl na povel Peter Stevens. Právě on z kvality nového T.50 znovu od Murrayho není dvakrát na větvi. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tohle auto nebude jen elektrické, nakonec dostane i spalovací motor. Bateriová verze ale přijde jako první, a tak se ji automobilka pokouší postavit do nejlepšího světa. Její triky jsou ale hloupé a průhledné. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tohle auto nebude jen elektrické, nakonec dostane i spalovací motor. Bateriová verze ale přijde jako první, a tak se ji automobilka pokouší postavit do nejlepšího světa. Její triky jsou ale hloupé a průhledné. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nešálí vás zrak, tohle auto skutečně vypadá jako dítko stormtroopera z Hvězdných válek a lednice z vaší kuchyně. VW musel ztratit soudnost, pokud očekává, že se o přepracovaný Teramont lidé v této podobě poperou. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Má turbo, má pohon 4x4 a má jít o „to vytříbené evropské auto”, které právě sofistikovaností zastře jisté výkonové manko. Tady to ale nefunguje, protože nové AMG GT má také krutou nadváhu, před kterou neuteče už při první deceleraci. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Skoro 80 tisíc korun základní marže a klidně další statisíce na přirážkách nad oficiální ceny měli dealeři Dodge inkasovat díky zájmu o nový elektrický Charger. Pokud tomu někteří z nich opravdu uvěřili, nyní poznávají o mnoho krutější realitu. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Mělo se vyrábět ještě pár let, ale nakonec je po něm. Prozření pro automobilku? Ale ne, co vás nemá, situace okolo tohoto vozu je prý „specifická pro daný segment”, takže elektrický Titanic jede dál, o ten ledovec se jen trochu otluče. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Kdyby šlo o opravdu stará auta, která jsou pořád pravidelně v provozu a přes veškerou péči u nich hrozí závažný defekt, ještě by se to dalo chápat. Tady ale o nic takového nejde, cílem těchto snah je jen zkomplikování používání starších aut a malá domů pro samotné STK. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ruská legenda se teprve potřetí ve své 48leté historii dočká modernější pohonné jednotky. Ta nenabídne jen vyšší výkon a točivý moment, ale také srazí spotřebu zejména při jízdě po silnici. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Automobilka se vydala zdánlivě jistější cestou. Jenže s XM to zpackala natolik, že dnes může jen přemítat nad tím, o kolik lépe by udělala, kdyby místo ošklivého a otylého SUV vsadila raději na image budující supersport. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Automobilka se vydala zdánlivě jistější cestou. Jenže s XM to zpackala natolik, že dnes může jen přemítat nad tím, o kolik lépe by udělala, kdyby místo ošklivého a otylého SUV vsadila raději na image budující supersport. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Koho by napadlo, že člověk bude mít jednoho dne tendenci litovat někoho, kdo si koupil Porsche? Z elektrického Taycanu se ale stala ekonomická sebevražda takových rozměrů, že už se tomu nejde ani hořce pousmát. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A má pravdu, z obyčejných nových aut se stalo luxusní zboží nedostupné spoustě lidí, kterým by v jejich pozici dostupné být mělo. Problém je jen v tom, že dotyčný patří mezi ty, kteří tento stav léta pomáhali způsobit. To on je tou nemocí, ne medicínou. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Auto bývá v podobných soutěžích docela častou a lákavou výhrou. V tomto případě se jím ale nestalo, výherce o vůz nestál. Loterijní společnost si s tím ovšem hlavu neláme, nemá problém ani s tím, že výherce k autu vůbec nepřiblíží, nemusí si s ním udělat ani jednu fotku. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Máte pocit, že tohle musí být nějaký starý tahač možná ze 70. let? Omyl je to úplně nový stroj. A pokud jste v mládí milovali film Do útoku, snadno mu propadnete, zvlášť v jeho modrobílé kombinaci. Právě ta odkazuje na dobu, kdy kamioňáci byli ještě za hrdiny. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A takových mezi kupci M3 není málo, na pár desítek procent tržního podílu v rámci modelové řady by tato varianta mohla pomýšlet. Ostatní stěží ohromí přetrvávající limity spojené hlavně s bateriemi. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Simply Never? Ale no tak, to je na škodovku moc černý humor. Mercedes nyní ověnčil stále ještě nepředstavené nové CLA sloganem, který škodovka používala od roku 2012 pro vykreslení předností Octavie III. K té to sedělo, teď je to spíš trapné. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Spoustě lidí by dnes jako nové auto stačilo něco, co se prodávalo jen pár let zpátky, což by výrobci uměli nabídnout za bezkonkurenčně nízké ceny. Jenže nesmí, naopak i existující modely musí dokola doplňovat o nové funkce a dokola homologovat. Konečně se proti tomu postavili. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Očekávala zisk až 110 miliard, necelé tři týdny před koncem roku ale dramaticky mění očekávání. Nyní se mluví o „významné ztrátě” - jak velká bude, rozhodne v prvé řadě další vývoj ve Volkswagenu. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Drahá SUV Audi snad nikdy nepatřila mezi auta, která by si bůhvíjak držela hodnotu, tohle je ale nový extrém. Dodnes zánovní vozy původně až za miliony korun se prodávají za pár set tisíc, tento přitom najel pouhých 28 tisíc kilometrů v rukou jediného vlastníka. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tzv. restomodů se dnes objevuje spousta, jen málokterý nás ale dostává do kolen tak jako tento. Jednak citlivě tříbí charakter původního stoje, jednak v technické modernizaci zachází mnohem dál, než je zvykem. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nad čím dalším je třeba přemýšlet? Signály z trhu jsou naprosto jasné. Mazda proto podobně jako Toyota nepředpokládá, že by se zastoupení elektrických aut na trhu dostalo v jakkoli dohledné době nad úroveň nejnižších desítek procent, proto jich také moc nechystá. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Kdo by nechtěl slušně rychlé auto s pořádným výkonem v balení každodenně použitelného stroje za přijatelné peníze? Kdysi jsme z podobných vozů mohli vybírat i my, teď můžeme jen koukat, co mají pořád k dispozici Američané. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nad čím dalším je třeba přemýšlet? Signály z trhu jsou naprosto jasné. Mazda proto podobně jako Toyota nepředpokládá, že by se zastoupení elektrických aut na trhu dostalo v jakkoli dohledné době nad úroveň nejnižších desítek procent, proto jich také moc nechystá. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokrok, říkáte? A kde ho za těch 20 let vidíte, když modernějšímu autu v podobě Taycanu Turbo GT krom veškerého dalšího vývoje přibylo téměř 500 koní výkonu a je rád, že na nejnáročnějším kruhu o pár jednotek sekund pokoří prehistorickou Carreru GT? Stačilo jí dát stejné moderní pneumatiky. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, říkají s oblibou rytíři z Blaníku. Fiat 500 proti jejich slovům asi protestovat nebude - i když na tom už dosud byl mizerně jako nikdy dřív, ve svém prodejním trápení dostal další ránu. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pořád nejde o žádný propadák, časy jeho největší slávy se ale zdají být pryč. I díky tomu ovšem ztrácí docela rychle na ceně, třebaže je po mechanické stránce spolehlivý a jeho typické využití je soukromé, tedy nijak zvlášť intenzivní. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Představte si, že si koupíte auto, zaplatíte ho, automobilka ho vyrobí, prodejce ho dostane, vy se ale můžete tři týdny před koncem roku jen dívat na to, jak na něj sněží za plotem dealera. Špatný sen? Bohužel, realita přeregulovaného trhu roku 2024. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Představa, že něčeho opravdu jízdně zajímavého dosáhnete tím, že v podstatě vyměníte spalovací motor za elektrický, je jednoduše lichá. Pokud chcete vytvořit skutečně atraktivní alternativu k tomu, co auta umí dnes, je třeba specifických výhod elektrického pohonu využít intenzivněji. Přesně to chce BMW zkusit. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A nejde tu jen o onen poslední hřebík do jejich rakve spojovaný s rokem 2035, zrušeny mají být i likvidační pokuty, které naplno začnou působit už od ledna. Jenže co čekat od lidí, kteří posadili do čela Evropské komise Ursulu von der Leyen? (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tomu se říká optimismus. Dokud bylo Cinquecento levné a univerzálně použitelné, frčelo. Jenže přechod na elektrický pohon a alespoň dočasné odpískání spalovacích provedení doslova zastavilo výrobní linky. Co bude za dalších 8 let, dnes nemůže vědět nikdo. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Když se tohle auto dostalo do rukou Stiga, dalo se čekat něco mimořádného. „Ochočený” závodní jezdec si i tento mimořádný stroj omotal kolem prstu a jeho vysoký výkon spolu s přítlakem, nízkou hmotností a agresivně naladěným podvozkem využil naplno. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Zaměstnanci VW čelící propuštění už tuší, kdo bude dělat jejich práci, německá výroba míří do Mexika
„Všichni jsou už v Mexiku, buenos dias, já taky jdu…” Nevíme, jestli si podobné songy budou prozpěvovat němečtí zaměstnanci automobilky, modelům jako Golf ale podle všeho nic jiného nezbude. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Porsche se ocitá v situaci, kterou nepoznalo dekády - jeho prodeje klesají a vyhlídky samotné firmy do budoucna věští jenom další zhoršení. Na rozdíl od jiných na jednu kartu vše nevsadilo, i tak ve svém uvažování upozadilo zákazníka až příliš. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Už jsme skoro zapomněli, že Aston slíbil s takovým autem přijít, neboť to udělal už před mnoha lety, nakonec s ním ale skutečně přišel. Výkonem a dynamikou nezklame, jeho hmotnost má ale k ideálu daleko. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rusko je v některých ohledech skutečně země neomezených možností. To poslední, co byste čekali, je, že se ve službách její armády v prosinci 2024 objeví nové a dosud neviděné Renaulty. Přesně to je ale realitou. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Porsche problém nepopírá a řeší ho, jenže pozdě. Dle žaloby věděla o problémech s bateriemi minimálně od února 2020, k činům se ale začala mít až letos. Majitelé přesto stále nemohou a ani nebudou moci používat svá auta naplno. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Porsche problém nepopírá a řeší ho, jenže pozdě. Dle žaloby věděla o problémech s bateriemi minimálně od února 2020, k činům se ale začala mít až letos. Majitelé přesto stále nemohou a ani nebudou moci používat svá auta naplno. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A není to stroj nějaké pochybné firmy, stojí za ním automobilka ovládající Volvo či Lotus, jejíž majitel je největším akcionářem Mercedesu. O svých možnostech trochu přehání, při ceně auta to ale bude zřejmě každému fuk. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to nejlepší oficiální čas amerického auta na nejnáročnějším okruhu světa, takže stěžovat si dost dobře nelze. Modrý ovál ale vyšponoval očekávání publika na maximum, a tak není divu, že každý není konečným výsledkem ohromen. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokud se „neumíte narodit, mít spoustu prachů a málo marodit”, můžete se také chopit fotbalového míče a dosáhnout něčeho podobného oklikou. Právě to se povedlo Cristianu Ronaldovi a exkluzivní auta se na něj valí ze všech stran. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Od počátku nesmyslné provedení postavené kolem z principu vadných výpočtů průměrné spotřeby paliva bylo jízdně tak neatraktivní, že jsme si nedokázali představit, koho z typických kupců Octavií RS by mohlo uhranout. Mnoho jich zjevně nebylo. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je v tom jistá paušalizace, ale statistická, vycházející z určité empirie. Pokud chcete vůz, který vydrží resp. větší problémy s ním začnou být co nejpozději, držte se japonské techniky, té čínské se naopak vyhněte. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rumunská automobilka těží z toho, že na rozdíl od většiny konkurentů zůstává racionální a dál se snaží vycházet vstříc zákazníkům. Ty nyní hodlá potěšit nebojácnými speciálními edicemi, jaké jsme od ní dosud neviděli. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Sama firma připouští, že vyvíjet toto auto pro potřeby jízdy na mokru je skoro zbytečné, neboť si jej pár jeho kupců bude šetřit na slunné dny. Ale co kdyby s ním někdo chtěl na mokrý okruh přece jen vyrazit? (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Přímo tohle auto si jeden z našich čtenářů pořídil už v listopadu 2023 za cenu blížící se dvěma milionům korun. Měl mít vůz s 325 koňmi, může jich ale mít k dispozici také jen 101 a prý za to má být rád. S vozem tak najel jen 1 tisíc km a brzy tomu bude rok, co stojí v servisu. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Není větší chyby než přestat zkoušet, jistě, ale občas také není od věci poučit se z vlastních chyb. Pokud tohle Henrik Fisker zvládá, pak ani po krachu své páté vlastní firmy z pěti dosud založených nepovažuje za chybu samotnou snahu zkoušet samostatně podnikat. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A je to tady, Němci to konečně dokázali a poprvé v historii vyrobili víc než 100 tisíc elektrických aut za měsíc! Teď ještě mít je komu prodat… Nůžky mezi výrobou a prodeji se rozevírají na bezprecedentní úroveň, co to asi bude mít za následek? (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ani si nedokážeme představit, že by tohle auto nezabodovalo okamžitě po svém příchodu na trh. Jde na to totiž podobně jako dosavadní Xiaomi SU7, které vypadá jede jako Porsche Taycan, stojí ale jako Octavia. YU7 působí jako Ferrari, stát ale bude jako průměrný Karoq. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A ani odbory se s tím nemažou. Zástupce zaměstnanců říká, že pokud se příští schůzka neponese ve smířlivém duchu, odbory nevidí žádný další prostor pro letošní vyjednávání a v roce 2025 vystupňují stávky na dosud nikdy nepoznanou úroveň. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Téměř čtvrtstoletí jeho vlády je u konce a on i jeho rodina byli nuceni uprchnout do Ruska. Zkazky o tom, že během let své vlády nashromáždil extrémní osobní bohatství, se zjevně zakládaly na pravdě. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pod kapotou italských supersportů by člověk techniku s německými kořeny tak nějak čekal, však Lamborghini už nějaký ten pátek ovládá Audi. Jenže tady je řeč o konkurenčním Mercedesu, to nutně překvapí. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Fabriku poslaly ke dnu stamiliardové dluhy, které nemusí znamenat její úplný konec, v tuto chvíli ale hatí jakýkoli další rozvoj. To si vybírá své následky i v Zuffenhausenu a v Ingolstadtu, kde s bateriemi od Northvoltu počítali. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Automobilový sendvič? Hamburger test? Nebo snad čínská trojka? Říkat se tomu dá lecjak, na každý pád tomu nelze upřít kreativitu, která nakonec ukazuje, jak daleko se posunula pasivní bezpečnost aut z Číny. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Něco si vysnít a pak to skutečně udělat jsou dvě docela jiné věci. Také Praga snila o vlastním silničním sportovním autě, jen u toho ale nezůstala. Dva roky po premiéře prototypu předala první produkční kus skutečnému zákazníkovi. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
O kvalitách sportovně laděné verze Kodiaqu ani nepochybujeme, ostatně mít pod kapotou 265 koní a na palubě 7 sedadel jistě není od věci. Pokud se ale takové auto cenově blíží i šestiválcové dieselové X4 dokonce s vyšším výkonem, velký smysl nám nedává. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„Vidíme, jak nejnovější analýzy provedené napříč sektory ani nenaznačují, že by řešení tohoto problému bylo v dohledu,” říká v komentáři k přetrvávajícím obřím ztrátám hodnoty elektrických aut. Vše se dál točí kolem přirozeného nezájmu, který nelze obejít ani milionem dotací. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Coby po novém autě po něm štěklo jen pár věrných psů, jistě i proto, že šlo do značné míry víc o Renault než o Smart. Jako ojetina ale boduje, a tak vás nejspíš překvapí, jak moc dobře si drží cenu. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Z aktuálního dění ve společnosti se může zdát, že se o razantních škrtech ve VW Group teprve rozhoduje, to je ale jen personální rovina celé věci. V jiných oblastech se drasticky šetří už dávno, jak prozradil technický šéf koncernu Kai Grünitz. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Zdá se, že lidé z vedení Jaguaru smysl pro realitu úplně neztratili, kloudné závěry ze správných východisek ale zjevně vyvodit nesvedou. A tak přichází právě jen s elektrickými auty, která chtějí ozvláštnit způsoby, jaké lidé předem neberou vážně. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jistě, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Ale v průměru jedno prodané auto za pět dnů? To je opravdu bilance k nepřežití. Platí dnes pro Severní Ameriku, v Evropě je ale situace velmi, velmi podobná. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Údajná pozice elektromobilů v Číně, ač je nepochybně neobvykle silná, je další součástí informační mlhy posledních let. Když vezmeme skutečně jen elektrická auta, není to zase taková sláva. A když se podíváme na exporty, vidíme, s čím Číňané mimo svou domovinu bodují především. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokud jsme doteď mohli pořád částečně spekulovat, jaký důvod vedl k odchodu Carlose Tavarese z čela koncernu Stellantis, teď už si chvíli před Vánoci můžeme říci otřepané: „Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím.” (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nic proti Octavii, zvlášť ne v jejích lepší verzích, ale ani provedení RS nemá šanci v očích nadšence vyrovnat to, co dokáže stroj jako Toyota Supra A90, klidně šestiválcová zadokolka s karoserií sportovního kupé. Jak se bude dál vyvíjet její hodnota, nevíme, teď ale míří níž a níž. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to jako nemoc prostupující celým odvětvím. Místo snahy soustředit se na potřeby zákazníků a jejich uspokojování se manažeři automobilových firem orientují jen na plnění „socialistických závazků”. A když se ukážou být nesplnitelnými, volají po tom, aby někdo ohnul zákazníky v jejich prospěch. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Finanční ředitel amerického gigantu potvrdil to, co všichni bez zelených brýlí na očích dávno vědí. Plány na přechod jen na elektrická auta nemají nic společného se zákazníky, technickou realitou ani ohledy k přírodě, je to jen následování politického zadání. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Není to čistě její dílo, ale to je nakonec jedno, s novými dieselovými motory se v současné době pytel opravdu netrhá. Škoda jen, že není určen pro nás, tedy přinejmenším v tuto chvíli. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Dokážete si představit, že byste se přišli do servisu zeptat třeba na cenu náhradního stěrače a řekli vám něco ve smyslu: „To vám nepovíme,” nebo: „Ale od nás to nemáte!?” Tak se zkuste zeptat na ceny dílů pro Volkswageny ID nebo Škody iV a poznáte to. Jen to ukazuje, jak obrovská informační mlha tahle auta obchází. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nevíme, jestli ji dostal zadarmo, jako přetrvávající ambasador značky si ji ale určitě nekoupil za plnou cenu. Přesto ani Fina loučícího se Formulí 1 nikdo nepřiměl dát přednost politice před emocemi. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jakékoli auto od Ferrari chcete mít rádi, už kvůli jeho jeho nezaměnitelné auře. Ale ono to někdy prostě nejde, tedy pokud zůstáváte nohama na zemi a přemýšlíte hlavou. Richard Hammond z Top Gearu a The Grand Tour se přes to nedokáže přenést, i když se snaží. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
O Vladimiru Putinovi si každý může myslet své, nemá ale v této věci v čistě faktické rovině pravdu? Volkswagenu by při jeho současných problémech zachování silné přítomnosti v Rusku pomohlo, takhle je pro něj jen další osinou v zadnici. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to spojení z říše snů, neboť F40 bylo poslední auto posvěcené Enzem Ferrarim. A Nigel Mansell byl posledním jezdcem Scuderie, kterého sám Il Commendatore najal. F40, jež dostal právě mistr světa z roku 1992, si tak zaslouží mimořádnou péči. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je ironií osudu, že se tak stalo v továrně, kterou jedna z tradičních „západních” automobilek musela opustit. Je to zlomový krok k rozmachu čínských aut na starém kontinentu? Jen čas ukáže. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Elon Musk chce ve své nové pozici zrušit letní čas, pro jednou udělal něco, čemu většina lidí tleská
Z kdysi široce populárního šéfa Tesly se v poslední době stala kontroverzní persona kvůli jeho politickým postojům, které mu zejména „progresivně” uvažující část společnosti není s to odpustit. Nyní ale pro jednou řekl něco, čemu tleskají i jeho aktuální odpůrci. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jsme zvědavi, na kolik aut se celá akce nakonec rozšíří, už teď ale nejde o nic zanedbatelného. Dobíjecí verze modelů Q5 a Q7 hoří už od loňska, až teď ale automobilka rozjela první svolávací akci. A hned tak ji nedokončí. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rukavice šly dolů, tady už se hraje i na velmi nízké city. Pokoušet se vyčítat investorům společnosti jejich pozici během posledních 10 letech ve stínu aktuálních problémů je laciné a situaci to určitě nezklidní. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
V záplavě špatných zpráv o hospodaření evropských automobilových firem tu máme jednu dobrou. I když je třeba se ptát, jak dobrá vlastně je - Recaro nezemře, ale opak se ani nedal čekat. Přímo z německé části slavné firmy nicméně zůstane jen torzo. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Člověk by musel být naivní, aby si upřímně myslel, že četnost měření rychlosti v České republice a způsob, jakým je k němu přistupováno, je opravdu cestou ke zvýšení bezpečnosti provozu. Pokud jste přece jen na vážkách, vyslechněte pár argumentů. (inzerce)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Působí to jako zoufalý krok, jako projev nutnosti vrátit se evolučně o několik dekád zpátky. Však si představte, že by Škoda znovu dělala motory pro stodvacítky nebo Favorit. Jenže tohle je jen projev vstřícnosti směrem k zákazníkům, kteří stále ve velkém provozují staré modely značky. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Majitele jeho až mazlivá práce nevyšla levně, dnes už smutně odepsaný 6,3litrový agregát s neobvyklou koncepcí za to ale stojí. Nakonec k nezaplacení je už pohled na to, jak si renovací motoru vyhrál. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Když nejvyšší šéf japonské automobilky Makoto Uchida nedávno ohlašoval, že firma vstupuje do „nouzového režimu”, po jeho boku ještě stál finanční ředitel společnosti Stephen Ma. Ten ale nyní končí. Není první a nemá být ani poslední, vyhlídky firmy jsou chmurné. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je smutné, když se i takto úzkoprofilová auta šijí víc na míru normám spotřeby paliva než technické realitě. Od začátku Temerariu vyčítáme, že je zbytečně těžké kvůli použití hybridního pohonu, který mu reálně nedává nic navíc. Technický šéf značky to teď nepřímo potvrdil. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to až úsměvné připomenutí toho, jak mohou skončit designově slibné koncepty či jiné formy lákání na atraktivní vzhled pozdějšího sériového modelu, při pohledu na výbavu a cenu Hondy Amaze to ale nejspíš bude každému jedno. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jeho příběh dokonale vykresluje, jak neprodejné některé typy aut s elektrickým pohonem jsou. Uvážíme-li, že původně ve spalovací verzi vůbec neměl existovat, je fascinující, jak moc nyní tento Jeep válí ve srovnaní právě s tou elektrickou. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Lidé ho v reakci na vyřčené vypískali a s bučením se musel potýkat ještě dřív, než otevřel ústa. Jistě může jít o součást vyjednávací taktiky, přesto tak silné vyjádření překvapilo i analytiky. Zvlášť pak v momentě, kdy jej Oliver Blume spojil s celým koncernem Volkswagen. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Fiaty nikdy nebyly vzorem kvality, spolehlivosti ani dlouhověkosti, a tak od nejmenšího modelu značky nelze v těchto ohledech čekat zázraky. Těch se skutečně nedočkáte, vysloveně průšvihové auto to ale není. Stejně tak ovšem není levné. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Víte, co říká jedno slavné latinské přísloví o tom, jak kapka hloubí kámen. Tak nějak se čínští výrobci aut prosazují ve světě - než jsme se stačili nadát, jeden z nich se zařadil mezi šest největších automobilových firem světa. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Česká automobilka zatím nezažívá těžké časy, ale s tím, co se žene do její nabídky, se jim jen stěží vyhne. Auto jako tohle by tu bylo instantním hitem, stojí podstatně míň než Fabia, i když nabízí podstatně víc. Kylaq pro nás ale určen není. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Audi zažívá dekády nepoznaný pád. Patrné je to nejen na prodejích, ziscích či základní technice a kvalitě, ale také na spoustě detailů, které se z chytrých a promyšlených staly hloupými a nesmyslnými. A ignorovat to nedokážou ani „jeho nejbližší”. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je fascinující, s čím je dnes Ford schopen s vážnou tváří přicházet jakožto s představou vozu, po kterém by někdo měl prahnout. Po Pumě Gen-E nebude prahnout skoro nikdo, i za „zaváděcí cenu” je drahá a nabízí jen míň než dosud známá provedení. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ještě loni to byl ziskový byznys, situace v branži se ale mění rychle. Výrazný meziroční pokles prodejů odhalil hluboké finanční rány z dřívější rychlé expanze, na kterou může KTM po letošním razantním poklesu prodejů rychle dojet. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Fascinuje vás Renault Clio V6? Zapomeňte na něj, tento vůz zašel s podobnou myšlenkou mnohem dál a autu o vzhledu Volkswagenu Golf dopřává techniku Ferrari a luxus Bentley. Nyní si ho můžete koupit. (Mirek Mazal)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to obrovská masa, jejíž sílu vedení koncernu zřejmě tak úplně nedoceňuje, je ale třeba se ptát, čeho vlastně může reálně dosáhnout. I kdyby se zaměstnanci postavili na hlavu, takto nic nezmění na cestě, kterou míří celý automobilový průmysl v Evropě s Volkswagenem v čele. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Zejména americké značky začaly v lůně koncernu Stellantis strádat. Jednou z nich je Dodge, který si stále komplikovaněji hledal místo pod sluncem, o nějž by s koncem motorů V8 mohl zcela přijít. Časy se ale mění. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Pokud uvažujete o tom, že byste si tohle auto dovezli, zkušenost slavného youtubera vás nejspíš odradí. Už doprava byla extrémně drahým trápením, problémy tím ale teprve začaly. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„Mouka dvounulka” to ani tentokrát nebude, i když také může automobilka předem naznačovat, kolik kusů tohoto auta v jeho sériovém provedení prodá. Opravdu bychom se divili, kdyby se Jaguar se svými současnými plány dožil konce roku 2026. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Po všemožných poznaných extrémech na tomto poli nás už máloco překvapí, tohle ale překonává veškerá dosud poznaná měřítka. Stačilo, aby se spojila dnešní „záruka rychlé ztráty hodnoty” s krachem automobilky, která tento vůz vyrábí. A nový rekordman je na světě. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Odbory mají pocit, že si pomohou kolektivním odporem, ve zkratce řečeno solidaritou, což může být funkční strategie. Ale asi ne v momentě, kdy se fabrika, která je nejvíc na odstřel, ani nemůže zúčastnit současných stávek. To pozici automobilky značně zjednodušuje. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Něco takového jste ještě nikdy neviděli a nejspíš už ani znovu neuvidíte. Vědělo se, že existuje, vědělo se, že je mimořádná, asi nikoho ale nenapadlo, kolik a jakých strojů se v ní ve skutečnosti sešlo. Teď jsou zřejmě všechny na prodej. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jako by nestačilo, že elektrická auta jsou drahá na pořízení a majitele doslova ruinují svou enormní, zcela mimořádně rychlou ztrátou hodnoty, vlastnící musí nyní ještě snášet platit vysoké ceny jejich pojištění. I když čekali hodně, platit musí pořád víc. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Porsche je jednou z těch posledních značek, kterou si spojíte s auty určenými pro intenzivní každodenní ježdění, nástup jiných než čistě sportovních modelů a úsporných pohonů ale zažité vnímání změnil. Tohle auto je toho pozoruhodným a současně smutným důkazem. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jsou to nejlepší motory turbohybridní éry ef-jedniček, které Mercedesu pomohly zajistit plejádu titulů mezi jezdci i konstruktéry, takže byly dlouho přísně střeženým tajemstvím. Příští rok ale končí a vývoj byl dávno zmrazen, proto už nemá smysl některé věci tajit. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
A to se bavíme o úplně novém autě, které se prodává teprve od března. Pokud automobilky přichází s nabídkami takto problematicky fungujících a navíc drahých aut, co jiného než nezájem mohou čekat? (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„I když to není na camping, stejně je to prima, že jsem pink.” To bude asi to jediné, co před vytřeštěným publikem zbude tomuto autu si zpívat. Dětinsky vypadající, až karikaturní koncept s bizarním interiérem zabalený do růžové karoserie je opravdu ujetý. A originální přesto není. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nevíme, o čem to přesně vypovídá, sahat při snaze učinit elektrická auta atraktivnějšími zrovna po takových argumentech nám ale přijde už opravdu zoufalé. Třeba to uvidíte jinak, tak či onak pochybujeme, že to něčemu pomůže. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to tak trochu festival obezity, neboť ani nový Mustang není nejlehčí. Nedali byste mu ale nakonec přednost, navzdory jisté neotesanosti? Šílená 1,8tunová hmotnost M2 je příliš hořkou pilulkou k polknutí. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Situace eskaluje rychle a pozice zaměstnanců nemusí být až tak marná, jak se z dosavadních postojů vedení Volkswagenu mohlo zdát. Pořád jde ale hlavě o řinčení zbraněmi, bolestivé kroky kterékoli ze stran ještě musí přijít. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Dlouho se zdál být hvězdou pragmaticky uvažujících manažerů, kteří jsou připraveni na všechno, nakonec ale začal horovat za jedinou cestu, která se neukázala být tou správnou. Po vnitřních rozepřích se zbytkem vedení společnosti tak na hodinu končí. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tohle auto přepsalo dějiny, neboť jako jediné v historii dokázalo ovládnout nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku dějin v rukou soukromého týmu. A bylo tak dobré, že se jej v jednom a tom samém provedení úspěšně účastnilo hned ve třech různých ročnících. Proto je mimořádně ceněné. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Auta drahých značek vnímáme jako automaticky bezpečná, proto obvykle ani neprochází veřejně známými crash testy. Číňané ale bourají i s nimi, navíc v situacích bližších reálným nehodám. Podle toho dopadají. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Auta drahých značek vnímáme jako automaticky bezpečná, proto obvykle ani neprochází veřejně známými crash testy. Číňané ale bourají i s nimi, navíc v situacích bližších reálným nehodám. Podle toho dopadají. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
O své místo na úplném „výsluní” přišel s rozmachem elektrických aut, která na hodnotě ztrácí relativně i nominálně rychleji, mezi vozy, které si dnes po tak razantním sešupu hodnoty může pořídit prakticky kdokoli, ale pořád hraje prim. (Mirek Mazal)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Sebrat Temerariu motor V10 zdánlivě nedává smysl, však atmosféricky plněné desetiválce byly tím, co modely Gallardo a Huracán definovalo především. Přesto s nimi Lambo seklo. Proč? Protože nechtělo lézt do zelí dražšímu Revueltu, všechno ostatní je mlha. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„Vláda je nadále pevně odhodlána elektrifikovat osobní a lehká užitková auta. Ale rozpočtový kontext je extrémně omezující,” řekl k tomu zástupce vlády médiím. Už tak utrápený pokus zamést elektromobilům cestu k rozmachu dostává další direkt z Francie. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Možná je to náhoda, možná jde o úmysl, na každý pád to působí poněkud zoufale. A zas jednou to připomíná, jak moc dnes Němci tahají v automobilovém světě za kratší kus provazu. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Situace ve stále největší evropské automobilce eskaluje. Dosud pravděpodobné zahájení stávek zaměstnanců se nyní stává prakticky jistým, vedení firmy trvá na snížení platů, zavírání továren i hromadném propouštění. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
V řadě ohledů je to dodnes to nejlepší, co kdy Škoda v rámci této třídy nabídla. Lidé, kteří po tak vyšperkovaných verzích sáhli, s nimi obvykle jezdili jako s ideály svého druhu pro efektivní dlouhé přesuny ve slušném pohodlí. Tady na to oba z dosavadních majitelů nějak zapomněli. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Člověk si musí promnout oči, když něco takového čte. Chápe Brusel ještě vůbec, v čem spočívá jeho nekonkurenceschopnost nejen na tomto poli? Číňané tu nikoho nic nenaučí, maximálně se nám budou smát celou cestu do banky s dalšími 25 miliardami v kapse. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ruská automobilka chystá už na příští léto odhalení vozu. který by měl být náhradou za zrušený projekt zcela nové Nivy. Nepůjde o Nivu a už vůbec ne o sourozence Dacie Duster, ukuchtěn by ale měl být podle podobného receptu, jen s pomocí jiných přísad. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nekonečná manipulace s evropským trhem s auty má někdy skutečně pozoruhodné dopady. Ačkoli mechanismy EU měly zajistit, že výrobci budou zlevňovat elektrická auta, BMW teď dělá pravý opak. Jenže dost možná naposledy. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Italové se trápí a jejich prodeje se dál mohutně propadají, šéf mateřského koncernu ale říká, že auta nabízí Maserati skvělá, jen marketing vázne. Pokud tohle má být jeho spásou, pak potěš pánbůh. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Evropskou unii dnes tvoří 27 zemí a mechanismy vyžadující splnění nesplnitelného již od příštího roku jsou nesmyslem pro každou z nich. Jen sedm se jim ale na poslední chvíli postavilo a žádná smetánka „plničů” evropské kasy to není. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
I Volkswagen navzdory své posedlosti elektrickým pohonem musí vidět, jak dalece se jeho vize žádaných aut rozchází se skutečnými představami naprosté většiny zákazníků. Místo zásadní změny přístupu k věci ale věří, že jeho elektricky program spasí raketa V-2 v podobě dvou nepodstatných „vylepšení”. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Na dnešní dobu extrémní pohon, na svou dobu extrémní vychytávky na palubě a na jakoukoli dobu minimální nájezd a stav zánovního vozu ctí tohle BMW jako nic jiného. Jeho cena přitom jen časovým stářím klesla na úroveň nejobyčejnějšího českého auta. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tohle auto mělo původně absurdně dorazit jen s elektrickým pohonem, nakonec je ale příchod spalovací verze na spadnutí. Co od ní čekat? I tohle dílo předem rozšiřuje obzory. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Rozklad Mercedesu v posledních letech je tak zřetelný, že jej nemůže přehlédnout tradiční ani klientela ani zákazníci, kteří si auta této značky kupují teprve pár let. Třícípou hvězdu drží nad vodou její image, ale jak moc z ní ještě zbývá? Podobnost s Boeingem je smutně zřejmá. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je skoro s podivem, že se dnes kdokoli větší, natož pak jiná firma s britskými kořeny dovolí po aktivitách Jaguaru otevřeně vozit. Ale stalo se a musíme říci, že služebně starší britská značka si za to zaslouží aspoň decentní potlesk. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Ještě nedávno se zdálo, že japonské kupé přežije i skon svého dárce orgánů od BMW, jenže nakonec je všechno jinak. Od ledna půjde objednávat verzi A90 Final Edition, jejíž název hovoří za vše. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to jen další připomínka toho, jak rychle se situace v automobilovém světě mění. Zatímco ještě loni nejvyšší šéf Lamba považoval výlučně elektrický „Urus II” za hotovou věc, teď marketingový šéf nyní hovoří o docela jiném záměru. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Svého času jsme se nad ním ušklíbali jako nad projevem přílišného downsizingu, ale to už odnesl čas. Dnes je to jeden z nejlepších motorů, který do nových Renaultů můžete mít. Tedy mohli jste mít, z nabídky některých už mizí a zmizí z ní zcela. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Italové bezdůvodně uvěřili ryze elektrické budoucnosti aut a slavnou továrnu v Mirafiori upravili tak, že z 97 procent vyrábí jen takové vozy. Proto se produkce v ní po několika odstávkách znovu zastaví a elektrická pětistovka na tom má lví podíl. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jako nové dnes tohle auto startuje na 800 tisících korunách, stačí ale přidat maximálně tři roky stáří a v bazarech si můžete vybírat z aut za poloviční ceny. A není to tím, že nevydrží, A3 i v generaci 8Y platí za velmi spolehlivý vůz, jen ve verzi 40 TFSIe bychom vám jej nedoporučili. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nad evropskými průmyslovými společnostmi se dál stahují mračna. Ani výjimečná pozice na trhu nemusí nic znamenat, jak po Volkswagenu ukazuje KTM. To má dluhy v řádu desítek miliard korun a doufá v restrukturalizaci. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Bylo od začátku jasné, že se tyto z prstu vycucané cíle nemohou udržet v platnosti, a tak vláda avizuje jejich přehodnocení ještě před tím, než přijdou v opravdu tvrdé formě. Změny to budou zatím jen dílčí, dokud ale nařízení budou trvat na něčem fakticky nedosažitelném, přijdou další a další. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Kdybychom chtěli nepříliš okatě napodobit auta zmíněných značek, výsledku určitě nedáme jméno začínající na „ma” a končící „ro”, nepřidáme označení kopírující vrcholné Mercedesy a Maybachy a už vůbec mu nebudeme cpát hvězdy tam, kam je nenapadlo dát ani Rolls-Royce. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Takže nejprve vytvoříte problém a pak představíte sami sebe jako jeho řešení? To zní chytře. Co to asi může způsobit? Že by jen prohloubení pořád toho samého problému? Přesně tak působí aktuální záměr EU, který jménem Evropské komise představila její šéfka. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jiná liga. To je asi nejlepší shrnutí přímého srovnání nejen ve sprintu, ale i v deceleraci a zatáčení, které proti sobě postavilo BMW M3 CS a AMG C63 S. V podstatě „primitivní” bavorák s čistě spalovacím šestiválcem rozválcoval hybridní chloubu Mercedesu ve všech myslitelných ohledech. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Podle vedení automobilky jsou uzavírky továren v Německu nevyhnutelné, VW ale okolo této velmi horké kaše zatím dál jen tančí. Po zavření továrny v Bruselu opouští také fabriku v čínské provincii Sin-ťiang, pro tu ale aspoň má kupce. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Venku je nový TÜV Report pro rok 2025. Ten dál fascinuje tím, jak problematickými auty jsou Tesly, to ale nakonec už nepřekvapí. Zejména Čecha ovšem může překvapit, jak nízko klesla Škoda. Je na dně a spolehlivostí hned několika modelů už prohrává i s Dacií. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Už před dvěma roky kývla Tesla na to, že zpřístupní své relativně rychlé a spolehlivé nabíjecí stanice konkurenčním elektromobilům. Ostatními výrobci to bylo oslavováno, mnoho toho ale dosud nedostali. Jen asi 100 z 2 500 Superchargerů v USA je dnes plně kompatibilních. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Jde o vozy koncernu VW, elektrické modely i dražší spalovací typy. „Nikdy jsem nic takového nezažil, a to tu pracuji už víc než deset let,” říká zaměstnanec logistického centra, kam auta pomalu jen přibývají. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
První skutečně nová Lada po letech je pro automobilku klíčová, může znovu zapálit zájem o její auta. Možná i proto si říká Iskra a ve verzi SW alias kombi může být snadno ještě atraktivnějším zbožím než sedan. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Japonci jsou už teď v „nouzovém režimu” a budou propouštět. Bez nového strategického investora pak prý nemají přežít déle než rok a dva měsíce. Bývalého šéfa značky to nepřekvapuje, ten už dříve naznačoval, co firmu nejspíš čeká. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je to fascinující veletoč, který jen potvrzuje naše léta opakované přesvědčení, že technická a ekonomická realita vždy zvítězí nad pokusy poroučet větru a dešti. Porsche ale zašlo už moc daleko na to, aby rychle napravilo všechno, co napravit musí. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Skutečně žádoucí produkt. To je to, co zejména evropské automobilky jaksi „zapomínají” nabízet a dostávají se do stále větších problémů. Platí to i o Mercedesu. Anebo si někdo myslí, že nové CLA narychlo doplněné čínským motorem 1,5 rozbije bank? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Je v podstatě ještě šílenější, než by vás napadlo. Ferrari F40 v různých barvách, kombíky, sedany i neznámé vozy stejné značky v několika kusech, desetina veškeré produkce McLarenu F1, hromada Bugatti a nespočet britských klasik postavených na míru. Je to k nevíře, ale je to realita. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-30 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-34 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-35 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-38 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
- Auto