Praha 8. listopadu 2024 (PROTEXT) - Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka potvrzuje loajalitu českých zákazníků
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s často vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.
„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.
Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.
Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.
Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.
Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.
"Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:
výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství
rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio
instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV internetový portál JenŽeny.cz B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE
Speciální partneři:
Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom
Příloha:
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ALKOHOL |
BOŽKOV |
Stock Plzeň-Božkov |
BALENÉ VODY |
MAGNESIA |
Mattoni 1873 |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY |
SAVO |
Unilever ČR |
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY |
LINDT |
Lindt & Sprüngli |
DÁMSKÁ HYGIENA |
ALWAYS |
Procter & Gamble Czech Republic |
DEKORATIVNÍ KOSMETIKA |
DERMACOL |
Dermacol |
DĚTSKÁ VÝŽIVA |
HIPP |
Hipp Czech |
DĚTSKÉ PLENY |
PAMPERS |
Procter & Gamble Czech Republic |
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK |
IQOS |
Philip Morris ČR |
FUNKČNÍ NÁPOJE |
ISOSTAR |
Esatrade |
HOLENÍ |
GILLETTE |
Procter & Gamble Czech Republic |
HRAČKY FIGURKY |
IGRÁČEK |
EFKO-karton |
KONDOMY |
DUREX |
Reckitt Benckiser (ostatní) |
KOŘENÍ |
VITANA |
Orkla Foods Česko a Slovensko |
KRMIVA PRO KOČKY |
WHISKAS |
Mars Czech |
KRMIVA PRO PSY |
BRIT |
Vafo Praha |
MASO A UZENINY |
KOSTELECKÉ UZENINY |
Kostelecké uzeniny |
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE |
PILSNER URQUELL |
Plzeňský Prazdroj |
PRACÍ PROSTŘEDKY |
ARIEL |
Procter & Gamble Czech Republic |
PRIVÁTNÍ ZNAČKY |
PENNY |
Penny Market |
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ |
JAR |
Procter & Gamble Czech Republic |
STAVEBNICE |
LEGO |
LEGO Trading |
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE |
KOFOLA |
Kofola ČeskoSlovensko |
TABÁKOVÉ VÝROBKY |
MARLBORO |
Philip Morris ČR |
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA |
NIVEA |
Beiersdorf |
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY |
GARDEN GOURMET |
Nestlé Česko |
VÍNA |
TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE |
Templářské sklepy Čejkovice |
VLASOVÁ KOSMETIKA |
HEAD & SHOULDERS |
Procter & Gamble Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ČERPACÍ STANICE |
TANK ONO |
Tank ONO |
E-SHOP S POTRAVINAMI |
ROHLÍK.CZ |
Velká pecka |
HOBBYMARKETY |
OBI |
OBI |
OČNÍ OPTIKY |
GRANDOPTICAL |
GrandVision CZ |
PARFUMERIE |
NOTINO |
Notino |
PRODEJCI DROGERIE |
DM DROGERIE |
dm drogerie markt |
PRODEJCI ELEKTRA |
DATART |
HP Tronic Zlín |
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ |
RŮŽOVÝ SLON |
Růžový slon |
PRODEJCI KNIH |
KNIHY DOBROVSKÝ |
DOBROVSKÝ |
PRODEJCI LÉČIV |
DR. MAX |
Česká Lékárna Holding |
PRODEJCI NÁBYTKU |
IKEA |
IKEA Česká republika |
PRODEJCI OBUVI |
DEICHMANN |
Deichmann-Obuv |
PRODEJCI ODĚVŮ |
H&M |
H&M Hennes & Mauritz CZ |
PRODEJCI POTRAVIN |
LIDL |
Lidl Česká republika |
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA |
SUPER ZOO |
Plaček Group |
PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY |
YVES ROCHER |
YVES ROCHER |
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ |
SPORTISIMO |
Sportisimo |
PRODEJCI ŠPERKŮ |
SWAROVSKI |
Swarovski Bohemia |
Q-COMMERCE |
Foodora |
Delivery Hero Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BALÍKOVÉ SLUŽBY |
ZÁSILKOVNA |
Zásilkovna |
BANKY |
ČESKÁ SPOŘITELNA |
Česká spořitelna |
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY |
ČEDOK |
Čedok |
DODAVATELÉ ENERGIÍ |
SKUPINA ČEZ |
Skupina ČEZ |
JAZYKOVÉ ŠKOLY |
BRITISH COUNCIL |
BRITISH COUNCIL |
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY |
MEDICOM CLINIC |
Medicom Clinic |
KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA |
SIKO |
SIKO KOUPELNY |
OČNÍ KLINIKY |
GEMINI |
Gemini oční klinika |
POJIŠŤOVNY |
GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB |
ČESKÉ DRÁHY |
České dráhy |
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB |
T-MOBILE |
T-Mobile Czech Republic |
QUICK-SERVICE RESTAURANT |
MCDONALD'S |
McDonald's Česká republika |
REALITNÍ KANCELÁŘE |
M&M REALITY |
M&M reality holding |
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE |
TIPSPORT |
Tipsport |
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ |
EUC |
EUC |
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ |
SROVNEJTO.CZ |
Srovnejto.cz |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
DERMOKOSMETIKA |
VICHY |
L'Oréal Česká republika |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM |
SUDOCREM |
Teva Pharmaceuticals CR |
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY |
RAKYTNÍČEK |
TEREZIA COMPANY |
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU |
PREVENTAN |
Neuraxpharm Bohemia |
PÉČE O OČI |
VISINE |
Kenvue |
PROBIOTIKA |
BIOPRON |
Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU |
STREPSILS |
Reckitt Benckiser (pharma) |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ |
VOLTAREN |
Haleon |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL |
STOPTUSSIN |
Teva Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI |
GS CONDRO |
GREEN - SWAN PHARMACEUTICALS CR |
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE |
CANESTEN |
Bayer |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ |
URINAL |
Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU |
PROSTENAL |
Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU |
OLYNTH |
Kenvue |
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY |
RENNIE |
Bayer |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY |
FORESTO |
Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST |
IBALGIN |
Opella Healthcare Czech |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ |
PARALEN GRIP |
Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BETONOVÉ PRVKY |
BEST |
BEST |
ČÍSTIČKY VZDUCHU |
IONIC-CARE |
HÖGNER |
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ |
BOSCH |
Robert Bosch odbytová |
FASÁDNÍ SYSTÉMY |
WEBER |
Saint-Gobain Construction Products CZ |
MALÉ SPOTŘEBIČE |
ETA |
ETA |
MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA |
PATTEX |
Henkel ČR |
OSOBNÍ AUTOMOBILY |
ŠKODA |
Škoda Auto |
PNEUMATIKY |
BARUM |
Continental Barum |
ROBOTICKÉ VYSAVAČE |
ROWENTA |
Groupe SEB Česká republika |
STŘEŠNÍ KRYTINY |
BMI BRAMAC |
BMI střešní a hydroizolační systémy |
STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍ |
THULE |
Thule |
VODOVODNÍ BATERIE |
GROHE |
GROHE ČR |
ZAHRADNÍ TECHNIKA |
MOUNTFIELD |
Mountfield |
ZDICÍ MATERIÁLY |
YTONG |
Xella CZ |
Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá již 10. ročník v ČR a 9. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Kontakt:
Mgr. Kateřina Goroškov
e-mail:
GSM: +420 731 613 603
Odkaz na zdroj:
https://www.protext.cz/zprava.php?id=50125&utm_source=rssweb&utm_medium=rss&utm_campaign=rsskanaly