Zavřít menu

Média

Kategorie

Výběr

Projekt

Praha 8. listopadu 2024 (PROTEXT) - Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka potvrzuje loajalitu českých zákazníků

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s často vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.

„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.

Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.

Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.

Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.

Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.

"Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:

výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel B2C mediální partneři:

tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství

rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio

instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV internetový portál JenŽeny.cz B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE

Speciální partneři:

Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom

Příloha:

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE

ZNAČKA

VYROBCE/DISTRIBUTOR

ALKOHOL

BOŽKOV

Stock Plzeň-Božkov

BALENÉ VODY

MAGNESIA

Mattoni 1873

ČISTICÍ PROSTŘEDKY

SAVO

Unilever ČR

ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY

LINDT

Lindt & Sprüngli

DÁMSKÁ HYGIENA

ALWAYS

Procter & Gamble Czech Republic

DEKORATIVNÍ KOSMETIKA

DERMACOL

Dermacol

DĚTSKÁ VÝŽIVA

HIPP

Hipp Czech

DĚTSKÉ PLENY

PAMPERS

Procter & Gamble Czech Republic

E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK

IQOS

Philip Morris ČR

FUNKČNÍ NÁPOJE

ISOSTAR

Esatrade

HOLENÍ

GILLETTE

Procter & Gamble Czech Republic

HRAČKY FIGURKY

IGRÁČEK

EFKO-karton

KONDOMY

DUREX

Reckitt Benckiser (ostatní)

KOŘENÍ

VITANA

Orkla Foods Česko a Slovensko

KRMIVA PRO KOČKY

WHISKAS

Mars Czech

KRMIVA PRO PSY

BRIT

Vafo Praha

MASO A UZENINY

KOSTELECKÉ UZENINY

Kostelecké uzeniny

PIVO A PIVNÍ NÁPOJE

PILSNER URQUELL

Plzeňský Prazdroj

PRACÍ PROSTŘEDKY

ARIEL

Procter & Gamble Czech Republic

PRIVÁTNÍ ZNAČKY

PENNY

Penny Market

PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ

JAR

Procter & Gamble Czech Republic

STAVEBNICE

LEGO

LEGO Trading

SYCENÉ NEALKO NÁPOJE

KOFOLA

Kofola ČeskoSlovensko

TABÁKOVÉ VÝROBKY

MARLBORO

Philip Morris ČR

TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA

NIVEA

Beiersdorf

VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY

GARDEN GOURMET

Nestlé Česko

VÍNA

TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE

Templářské sklepy Čejkovice

VLASOVÁ KOSMETIKA

HEAD & SHOULDERS

Procter & Gamble Czech Republic

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024

KATEGORIE

ZNAČKA

VYROBCE/DISTRIBUTOR

ČERPACÍ STANICE

TANK ONO

Tank ONO

E-SHOP S POTRAVINAMI

ROHLÍK.CZ

Velká pecka

HOBBYMARKETY

OBI

OBI

OČNÍ OPTIKY

GRANDOPTICAL

GrandVision CZ

PARFUMERIE

NOTINO

Notino

PRODEJCI DROGERIE

DM DROGERIE

dm drogerie markt

PRODEJCI ELEKTRA

DATART

HP Tronic Zlín

PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ

RŮŽOVÝ SLON

Růžový slon

PRODEJCI KNIH

KNIHY DOBROVSKÝ

DOBROVSKÝ

PRODEJCI LÉČIV

DR. MAX

Česká Lékárna Holding

PRODEJCI NÁBYTKU

IKEA

IKEA Česká republika

PRODEJCI OBUVI

DEICHMANN

Deichmann-Obuv

PRODEJCI ODĚVŮ

H&M

H&M Hennes & Mauritz CZ

PRODEJCI POTRAVIN

LIDL

Lidl Česká republika

PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA

SUPER ZOO

Plaček Group

PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY

YVES ROCHER

YVES ROCHER

PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ

SPORTISIMO

Sportisimo

PRODEJCI ŠPERKŮ

SWAROVSKI

Swarovski Bohemia

Q-COMMERCE

Foodora

Delivery Hero Czech Republic

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024

KATEGORIE

ZNAČKA

VYROBCE/DISTRIBUTOR

BALÍKOVÉ SLUŽBY

ZÁSILKOVNA

Zásilkovna

BANKY

ČESKÁ SPOŘITELNA

Česká spořitelna

CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY

ČEDOK

Čedok

DODAVATELÉ ENERGIÍ

SKUPINA ČEZ

Skupina ČEZ

JAZYKOVÉ ŠKOLY

BRITISH COUNCIL

BRITISH COUNCIL

KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY

MEDICOM CLINIC

Medicom Clinic

KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA

SIKO

SIKO KOUPELNY

OČNÍ KLINIKY

GEMINI

Gemini oční klinika

POJIŠŤOVNY

GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA

GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA

POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB

ČESKÉ DRÁHY

České dráhy

POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB

T-MOBILE

T-Mobile Czech Republic

QUICK-SERVICE RESTAURANT

MCDONALD'S

McDonald's Česká republika

REALITNÍ KANCELÁŘE

M&M REALITY

M&M reality holding

SÁZKOVÉ KANCELÁŘE

TIPSPORT

Tipsport

SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ

EUC

EUC

SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ

SROVNEJTO.CZ

Srovnejto.cz

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE

ZNAČKA

VYROBCE/DISTRIBUTOR

DERMOKOSMETIKA

VICHY

L'Oréal Česká republika

DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM

SUDOCREM

Teva Pharmaceuticals CR

DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY

RAKYTNÍČEK

TEREZIA COMPANY

DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU

PREVENTAN

Neuraxpharm Bohemia

PÉČE O OČI

VISINE

Kenvue

PROBIOTIKA

BIOPRON

Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU

STREPSILS

Reckitt Benckiser (pharma)

PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ

VOLTAREN

Haleon

PŘÍPRAVKY NA KAŠEL

STOPTUSSIN

Teva Pharmaceuticals CR

PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI

GS CONDRO

GREEN - SWAN PHARMACEUTICALS CR

PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE

CANESTEN

Bayer

PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ

URINAL

Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU

PROSTENAL

Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA RÝMU

OLYNTH

Kenvue

PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY

RENNIE

Bayer

VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY

FORESTO

Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST

IBALGIN

Opella Healthcare Czech

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ

PARALEN GRIP

Opella Healthcare Czech

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:

KATEGORIE

ZNAČKA

VYROBCE/DISTRIBUTOR

BETONOVÉ PRVKY

BEST

BEST

ČÍSTIČKY VZDUCHU

IONIC-CARE

HÖGNER

ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ

BOSCH

Robert Bosch odbytová

FASÁDNÍ SYSTÉMY

WEBER

Saint-Gobain Construction Products CZ

MALÉ SPOTŘEBIČE

ETA

ETA

MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA

PATTEX

Henkel ČR

OSOBNÍ AUTOMOBILY

ŠKODA

Škoda Auto

PNEUMATIKY

BARUM

Continental Barum

ROBOTICKÉ VYSAVAČE

ROWENTA

Groupe SEB Česká republika

STŘEŠNÍ KRYTINY

BMI BRAMAC

BMI střešní a hydroizolační systémy

STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍ

THULE

Thule

VODOVODNÍ BATERIE

GROHE

GROHE ČR

ZAHRADNÍ TECHNIKA

MOUNTFIELD

Mountfield

ZDICÍ MATERIÁLY

YTONG

Xella CZ

Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá již 10. ročník v ČR a 9. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Kontakt:

Mgr. Kateřina Goroškov

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

GSM: +420 731 613 603

nebo www.duveryhodneznacky.cz

Odkaz na zdroj:

https://www.protext.cz/zprava.php?id=50125&utm_source=rssweb&utm_medium=rss&utm_campaign=rsskanaly