Praha 12. prosince 2024 (PROTEXT) - Ikonická česká značka MORA slaví 200 let od doby, kdy byly v roce 1825 položeny její základy jako jednoho z nejstarších podniků na výrobu domácích potřeb a spotřebičů na světě. Vždy dokázala stát na vrcholu doby, a to nejen doma, ale i ve světě. Je synonymem kvalitních, spolehlivých a úsporných spotřebičů do kuchyně i domácnosti s praktickou obsluhou, které otevírají dveře nejen k tradičnímu, ale i ke zdravému modernímu životnímu způsobu. Celý rok 2025 se proto ponese v duchu zajímavých spojení a akcí.
Nová tvář značky MORA, hvězdný ambasador Radek Kašpárek
Tradiční česká značka zahájila spolupráci s legendou na poli české gastronomie, michelinským šéfkuchařem Radkem Kašpárkem. Mimo mnoha jiných aktivit je známým porotcem soutěží Hell’s Kitchen a Masterchef Česko, je majitelem pražské restaurace Field s pětkrát obhájenou michelinskou hvězdou a také restaurace 420, kde vytváří originální pokrmy inspirované českou kuchyní a vlastními vzpomínkami. A právě respekt k české kuchyni, kterou pojímá inovativně a kreativně, je tím, co značku MORA s Radkem Kašpárkem dokonale spojuje. „Propojení se značkou MORA mě těší. Tuto tradiční českou značku mám rád a věřím, že s jejími spotřebiči jde s přehledem zvládnout profesionální přípravu moderního menu v pohodlí domova,“ dodává Radek Kašpárek.
Spojení s Českými drahami
České dráhy jsou legendou s podobně dlouhou a bohatou historií, jakou se může pochlubit MORA a vzájemné propojení funguje už dlouho. Přesto jsou pro jubilejní rok připravené zcela mimořádné aktivity. Veřejnost i cestující s naším národním dopravcem se setkají s motivem 200 let MORA na lokomotivě Vectron, která je jednou z nejmodernějších lokomotiv ve flotile Českých drah a bývá nasazována na expresní vlaky vyšší kvality. Na koridorových tratích budou v těchto vlacích promo týmy hostesek roznášet letáky s informacemi o soutěži i dalších akcích, mezi nimiž budou mj. i Dny železnice s velkou železniční show pro širokou veřejnost, na níž samozřejmě MORA nebude chybět.
Výstava v Technickém muzeu v Brně
Technické muzeum v Brně je instituce zaměřená na historii vědy a techniky především z území Moravy a Slezska. A protože se značka MORA zrodila v roce 1825 nedaleko Olomouce, je víc než symbolické, že zde bude mít velkolepou výstavu. V připravované expozici bude k vidění železářské zboží ze samých počátků, historická kamna Meteor nebo první plynový sporák z počátku minulého století. Budou zde ale vystaveny také domácí spotřebiče z druhé poloviny minulého století, které možná mnozí návštěvníci viděli u svých prarodičů nebo dokonce měli sami doma.
Spojení s HC Olomouc
MORA jde naproti rodinám a přitom fandí také aktivnímu životnímu stylu, ke kterému patří bezesporu i sport. Stejně jako v minulých letech, bude i v roce 2025 MORA s kořeny v Hlubočkách u Olomouce podporovat prvoligový hokejový klub HC Olomouc. Mimochodem, klubové barvy obou jsou stejné: červená a bílá. Se značkou MORA se budou setkávat fanoušci nejen, když přijdou svému oblíbenému týmu fandit na olomoucký zimní stadion, ale také tehdy, když se vydají speciálem Českých drah – MORA Expressem – fandit svému oblíbenému týmu mimo Olomouc.
Spojení s Katkou Neumannovou, Lipno Sport Festivalem a akce plné života s Čiperkami
Dlouholeté propojení olympijské vítězky Kateřiny Neumannové a značky MORA je na správném místě – pomáhá podporovat rodiny ve společném pohybu, zdravém cvičení i správné stravě. Tradiční česká značka MORA také propojuje už od roku 2019 své aktivity s oblíbenou českou dětskou hudební kapelou Čiperkové, jejíž písničky a vystoupení zná snad každé dítě. V jubilejním roce nebudou Čiperkové rozhodně chybět mezi mnoha aktivitami, spojenými s oslavou 200 let značky MORA. Stejně tak MORA opět podpoří – již pošesté – oblíbený letní Lipno Sport Festival, spojený právě s olympijskou vítězkou a dlouholetou ambasadorkou značky Kateřinou Neumannovou.
Pomoc potřebným
MORA nezapomíná ani na potřebné. Jako jedna z nejstarších značek u nás i ve světě vnímá společenskou odpovědnost k místu, ve kterém se zrodila a kde je doma. Dlouhodobě pomáhá například SOS dětským vesničkám, které tu jsou pro ohrožené děti bez možnosti vyrůstat se svými rodiči. I tyto děti tak mohou v pěstounských rodinách poznat láskyplný domov a prožít radostné dětství. MORA podporuje také neziskovou organizaci Dobromysl, zaměřenou na pomoc rodinám s péčí o jejich blízké s mentálním nebo kombinovaným postižením. MORA podporuje i neziskovou organizaci Linka bezpečí, poskytující bezplatnou telefonickou krizovou pomoc dětem a mladistvým v tíživé životní situaci takového rozměru, že ji nedokáží zvládnout vlastními silami.
MORA se opakovaně zapojila i do pomoci po živelních katastrofách. Ať už to bylo ničivé tornádo, které se prohnalo jižní Moravou v roce 2022, nebo letošní katastrofální záplavy, jež obrátily život naruby násobně vyššímu počtu domácností – MORA pokaždé podala pomocnou ruku nejhůř postiženým rodinám, aby se mohly co nejdřív navrátit k normálnímu životu.
„Česká značka MORA je se svými spolehlivými spotřebiči srdcem české kuchyně i rodinného života od samého počátku v roce 1825. Spokojená rodina byla a je jejím posláním a nejinak tomu bude v roce 2025, kdy oslaví 200 let od svého zrodu, stejně jako v další budoucnosti,“ říká Anna Vrbovcová, manažerka značky MORA CZ/SK.
Zdroj: MORA
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Odkaz na zdroj:
https://www.protext.cz/zprava.php?id=50638&utm_source=rssweb&utm_medium=rss&utm_campaign=rsskanaly