Zavřít menu

Média

Kategorie

Výběr

Projekt

Praha 4. prosince 2024 (PROTEXT) - Dvě třetiny Čechů se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají nebo alespoň většinou využijí nabízené možnosti členství. Meziročně opět přibylo programů, do nichž jsou zaregistrováni. Roste i míra využívání nejrůznějších zákaznických portálů napříč sektory. Potvrzují to výsledky rozsáhlého výročního výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“ realizovaného výzkumnou agenturou Incomind.

Věrnostních programů, které Češi využívají, letos opět přibylo. V průměru jsou Češi osobně zaregistrováni již do 14 věrnostních programů, přičemž 4 z toho jsou u rychloobrátkových obchodních řetězců). 6 % Čechů (resp. spíše Češek) se zaregistrovalo dokonce do 30 a více věrnostních programů, naopak pouhá 3 % věrnostní programy zcela odmítají. „Po započtení dalších 6 programů, využívaných v průměru pod registrací některého z rodinných příslušníků, se průměrný počet využívaných programů vyšplhal na úctyhodných 20,“ doplňuje František Trunec ze společnosti Incomind.

Nejvíce jsou využívány výhody věrnostního programu u nákupů potravin (index využití 75 %), léků (62 %) a drogerie (62 %). Nejkladnější postoj k věrnostním programům mají mladí do 30 let, ženy jsou jim nakloněny více než muži. 84 % vnímá věrnostní programy jako přidanou hodnotu a 72 % spotřebitelů ovlivňuje členství ve věrnostním programu při volbě obchodu či poskytovatele služby. Současně ovšem pouze dvě pětiny Čechů uvádějí, že mají dobrý přehled o výhodách věrnostních programů, naopak pětina připouští, že prakticky vůbec netuší, co věrnostní programy nabízejí.

Komplexní výzkum společnosti Incomind „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“ se věnoval nejen postojům k věrnostním programům, jejich využívání, atraktivitě benefitů, motivaci k členství a dalším tématům v obecnější rovině, ale hned celé stovce věrnostních systémů (programů, zákaznických portálů či mobilních aplikací) jmenovitě.

Vůbec nejsilněji si s věrnostními systémy Češi spojují se společností Lidl (věrnostní program Lidl Plus), Tesco (Clubcard) a Kaufland (Kaufland Card). Nejvyužívanějším věrnostním systémem v Česku je nicméně Karta výhod Dr. Max, kterou používají hned 3 ze 4 dospělých Čechů. Jen s malým odstupem následují Lidl Plus a Tesco Clubcard. Pozici nejdoporučovanějšího věrnostního programu obhájil Moneyback České spořitelny před programy dm active beauty a Odměny Air Bank.

V případě klientských portálů vede ve znalosti Lidl, u segmentu utilit ČEZ, jehož zákazníci vykazují i nejvyšší ochotu tento portál doporučit. U internet a mobile bankingu jsou na špičce ve využívání Česká spořitelna, Raiffeisenbank a ČSOB, nejvyšší míru doporučení dosáhla Air Bank.

Zdroj: Věrnostní programy a zákaznické portály 2024, Incomind

 

Kontakt: 
František Trunec 
INCOMIND
tel. 605 231 210
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Odkaz na zdroj:

https://www.protext.cz/zprava.php?id=50516&utm_source=rssweb&utm_medium=rss&utm_campaign=rsskanaly