Zavřít menu

Média

Kategorie

Výběr

Projekt

a dálnic tam opravuje část mostu. Práce jsou rozděleny do několika etap.

Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „Byla tam špatná ložiska a poškozené mostní závěry, takže dochází k jejich výměně.“

Železobetonovou konstrukci odstraňuje ŘSD pomocí vysokotlakého vodního paprsku tzv. hydrodemolicí, díky tomu se vyndají 2 mostní závěry a nahradí se zcela novými.

Jan Wohlmuth, ředitel správy Liberec ŘSD: „Hydrodemolice je inovativní metoda. Velkou výhodou při odstraňování betonu pomocí vysokotlakého proudění vody spočívá ve vyloučení otřesů bez narušení statiky okolních struktur. Nedochází tak k poškození armatury a ke vzniku mikrotrhlin.“

Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „První dva měsíce se pracovalo pod mostem, to řidiči ani nezaznamenali, na mostě byly jen značky omezující rychlost. Až teď v září museli stavbaři nahoru na most. Začali bourat vozovku a musí vyměnit mostní závěry.“

Dopravní omezení potrvají ještě několik týdnů. Dopravu v těchto místech řídí kyvadlově semafory, ŘSD využívá k řízení dopravy také své pracovníky.

Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „Přes noc od 18 do 6 h je provoz řízen kyvadlově semafory, přes den pak provoz řídí osoby s ukazateli.“

Pokud řidiči budou tímto místem projíždět, musí počítat s několikaminutovým zpožděním. Nejhorší situace bývá ráno a odpoledne ve špičkách. Práce jdou podle ŘSD dle harmonogramu, komplikace se zatím nevyskytly. Pokud toto tempo investorovi vydrží, silnice bude bez omezení letos v listopadu.

Zdroj: POLAR televize Ostrava

Odkaz na zdroj:

https://www.protext.cz/zprava.php?id=49591&utm_source=rssweb&utm_medium=rss&utm_campaign=rsskanaly