![Logo:](/images/loga/Autoforum_logo.png)
Už první oficiální fotky budily rozpaky, ale vzhledem k tomu, že skoro nebylo co zkazit, jsme to nebrali tragicky. Realita ale poněkud tragicky působí, nepřirozeně naroubovaná příď ani záď s velkým černým mezi světly plastem nevypadají dobře. (Petr Prokopec)
-10 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
U některých kontroverzně zvolených aut roku si řeknete aspoň cosi jako: „Blbost, ale třeba to lidé budou kupovat.” Tady už se dokonce ví, že tohle auto téměř nikdo nekupuje, navíc opravdu není ničím mimořádné. Přesto bylo v Americe zvolené za to nejlepší vůbec. (Petr Prokopec)
-12 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkanka „dvě stě v městě, tři sta z místa” tady nabrala až nepříjemně reálných podob. A byla to policie, která nakonec tahala za kratší kus provazu po řidičské chybě šoféra pronásledujícího vozu. (Petr Miler)
-13 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italská automobilka se doslova shlédla v hybridizaci, v případě svých sporťáků tak již bez elektřiny nedá ani ránu. Spásou staromilců se tak jevil už jen Urus, ovšem i jeho verze S a Performante to mají spočítané. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tady přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to věc, o které se řidiči často přou, a oba tábory mají svůj díl pravdy - podle jedněch přichází s nižším tlakem vyšší styčná plocha, a tedy přilnavost, podle druhých se s vyšším pneumatiky lépe zařezávají do povrchu. Co ale nakonec převáží a bere bank? (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Absurdní a naprosto zbytečná sága okolo pohonů pro nové malé Fiaty je u konce. Jakmile vedení koncernu Stellantis opustil Carlos Tavares, je najednou možné všechno, i urychlení příchodu chybějícího spalovacího motoru malé pětistovky. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Japonci jsou stále přesvědčeni o tom, že jejich nová rodina benzinových motorů změní pravidla hry. Pokud skutečně spojí vysoký výkon nízkou spotřebou a tradiční dlouhověkostí, může se to snadno stát. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A snad by s ním jezdil i dál, nebýt osudné události. Pokud nám něco hlava nebere, pak je to vše, co s tímto neuvěřitelným výkonem souvisí. V životě jsme neviděli moderní Bentley, které by to s kilometráží dotáhlo až do takových výšin, ani zdaleka. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Do koncernu Stellantis se po odchodu Carlose Tavarese vrací zdravý rozum a s ním lidé, kteří nechtějí vycházet vstříc jen politickým či ideologickým zadáním. Tim Kuniskis patří mezi ně a divili bychom se, kdyby do aut, která má pod palcem, nevrátil motory V8. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Strategie čtyř kruhů se ukazuje být přesně tak nefunkční, jakou se od začátku zdála být. A je těžké si představit, že by letošní rok přinesl obrat, to se spíš ještě intenzivněji projeví přešlapy, kterých se automobilka v posledních letech dopustila. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stalo se špatným zvykem automobilové branže udělat dříve nebo později z kdejakého populárního modelu elektrické SUV. Sanderu by se to mohlo přihodit též, ale nepřihodí, třebaže elektrifikovaných alternativ u Dacie obecně přibude. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilka se to pokouší zastřít, neboť to jejím snahám nedává zrovna sladkou příchuť, její vlastní čísla ale nelžou. Není divu, že plán prodávat 80 procent elektromobilů do 5 let odpískala, dnes je totiž pořád jen na 12 procentech a trápí se. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejenže se na něj dá konečně koukat, v útrobách má už v základu 163 koní i bohatou výbavu. A stát bude o stovky tisíc míň než nejzákladnější z Kodiaqů. Tímto směrem míří nový SsangYong Actyon. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V klání údajně nejpokrokovějšího elektrického pick-up s Hummerem H2, tedy navíc jakýmsi civilním odvarem žijícím jen z pověsti armádní legendy, byste si na už 15 let nevyráběný vůz asi nevsadili ani šesták. Přesto právě ten v těžkém terénu jasně ovládl závěrečnou zkoušku. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby šlo o vůz na konci svého životního cyklu, takovým slevám by se málokdo divil. Jenže on se zrovna začal prodávat, na čerstvých fotkách vidíte jedno z prvních aut, které dorazilo k dealerům. I taková je ale třeba hned výrazně zlevňovat, aby si jich vůbec někdo všímal. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když se vám nedaří přesně tam, kde jste si malovali pravý opak a na co se soustředila vaše strategie, je to pochopitelně velmi bolestivé. Čemu ale může pomoci ještě větší orientace na to, s čím se vám dosud nedařilo? A šetření na tom, co pořád má potenciál? (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tahle auta v dokonalých stavech prakticky vymřela, jinak se to nedá říci. I když jich byly vyrobeny miliony a jde už o velmi moderní vozy, naprostá většina z nich byla zkrátka odjeta. Tohle ne a v prodeji je to naprostá rarita, přesto nestojí nijak závratné peníze. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Možná teď máte pocit, že se díváte na záběry z filmu, ale to je omyl. Tento dům skutečně stojí a jeho autoři se virtuálním komplexem komiksového hrdiny nechal pouze inspirovat. Můžete v něm i chvíli pobývat, laciné to ale opravdu není. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
To jsou paradoxy, že? Evropská unie se zdá být posedlá tolika věcmi najednou, že smysl jedné může snadno potírat smysl druhé. Pokud vítězí ta správná ideologie, problémem najednou není nic. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lidem dochází peníze tak moc, že nová auta nejen nekupují, už ani pořádně neservisují ta, která mají
A pokud se něco soukromým kupcům přece jen prodává ve velkém, jsou to ty nejlevnější vozy na trhu, které chytají druhou mízu i po mnoha letech na trhu. Tak aspoň hovoří data z USA, u nás je buď všechna taková nemáme, nebo jsou rozostřena firemními prodeji. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kov, dřevo, karbon a dnes snad i plast v různě líbivých podobách… To všechno může působit v interiéru dobře, je to ale drahé, zvlášť když to chcete vyrábět v nespočtu specifických podob pro různé modely. Technologie ze čteček knih obslouží všechna auta jednou a tou samou věcí, která bude pokaždé vypadat jinak. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na průlom v oblasti bateriových paketů se pořád čeká. A ani novinka korejského vědecko-technického institutu na tom nic nezmění. Je hezké, že nová baterie zřejmě zabrání většině požárů, už po tisícovce dobíjecích cyklů ale bude disponovat nanejvýš 87,9 procenta původní kapacity. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je až neuvěřitelné, jakého přešlapu se Mercedes dopustil. Jeho vůz má největší výkon a měl by být díky nejmenšímu motoru nejlehčí, takže i bezpečně nejrychlejší. Ve skutečnosti je ale nejpomalejší a při brzdění se rozkládá před očima. Kdepak jen soudruzi ze Stuttgartu udělali chybu? (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tesla v řadě věcí ukázala konkurentům cestu, v dobrém i zlém, nyní se ale zdá, že to je ona, kdo v černočerném tunelu evoluce raději následuje jiné, aby se nespálila. Ironií osudu jde o ty, které kdysi sama vedla do neznáma. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představa, že Volkswagen jedná primárně v souladu s představami těch, kteří si od něj mají něco koupit, je lichá už roky. Někteří o tom pochybují, tento případ to ale ukazuje v nahotě, kterou nepoznali ani Adam s Evou. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ceny téměř všech zajímavějších aut minulých dekád letí v posledních letech do stratosféry. A tohle je velmi zajímavé auto přesně z té éry. Pro dosavadní majitele se ale ternem nestalo, je výjimkou potvrzující pravidlo, jejíž ceny klesají stále níž (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mluvilo se o tom už nějakou chvíli, teď je to oficiální. Ačkoli tyto vozy přišly na svět s cílem nabídnout jen bateriový pohon, nakonec bude VW muset akceptovat, že jich zřejmě valnou většinu prodá s benzinovým agregátem. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zima udeřila v plné síle a najít ráno auto obalené námrazou je dnes spíš norma než výjimka. Škrábat celý vůz dokola kolem není nic krásného, trik Kena Weatherse vás ale námrazy zbaví prakticky hned, aniž byste se vozu museli dotknout. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tváří se jako malý, lehký a dostupný hot hatch, ve skutečnosti je to ale spíš otylý crossover s ohromnou hmotností a mizernou využitelností, který přesto stojí od 1,8 milionu výš. Kdyby aspoň vládl sprintům, ani to ale vždy nesvede, a to ani proti slabšímu a beztak těžkému BMW. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po předchozích neúspěších nešlo při celoročním účtování čekat zázraky, přesto zaskočí, jak mizerně si třícípá hvězda v některých ohledech vedla. Zejména rekordní kvartální a mohutný celoroční propad odbytu elektrických modelů je na pováženou. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zázračné prozření porotců čekat nešlo, ale aby i na začátku roku 2025 zvolili za vítěze COTY auto ušité na míru přerozdělovacím mechanismům, které za cenu vyšší než u beztak uměle drahé Škody Octavie Combi 2,0 TDI nabízí asi třetinové auto s ještě menší použitelností, je prostě směšné. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci dál nejeví nejmenší zájem o to, co lidé chtějí, co se prodává a co ne. A jedou si svou. Končí tak i s poslední verzí Arteonu, který byl na jednu stranu v podstatě vždy propadákem. Na tu druhou ale pořád neklesl tak hluboko jako protežované modely ID. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tam dokonce absolutně nejhůř prodávaný vůz z nabídky, v Evropě se díky příchodu většího počtu „anti-M” verzí dostal aspoň mezi nejhorší dva. I tak je vidět, že lidé opravdu nekoupí cokoli, na co BMW nalepí svůj znak. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A pak že se v roce 2025 nemůžeme dočkat hezkých věcí na čtyřech kolech. Pokud chcete auto, které strčí do kapsy téměř cokoli svou akcelerací i maximální rychlostí, a přitom za něj nedáte víc než za lepší BMW M, nová Corvette ZR1 je něco pro vás. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Měla to být revoluce, podle plánu ale automobilce zatím nevyšlo nic. Všechny dosavadní rozličné patálie nicméně nakonec přebíjí jedna - s autem jsou spojené kvalitativní a softwarové potíže, které se dotýkají primárně těch, kteří si je koupili mezi prvními. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro jednou tu máme auto, které se jmenuje přiměřeně tomu, jak působí i jak je reálně velké. Poněkud „big” jsou v jeho případě i ceny, ale jen na poměry Dacie. Ve srovnání s podobnými vozy jiných značek je to znovu láce. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nevíme, jestli byly krásné, kouzelné nebo jinak ohromující, hned několik lidí ale loni se Škodou zažilo skutečné návraty v čase. A to dokonce až do roku 2015, z toho už se člověku může zatočit hlava. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Věčně nekritickým obdivovatelům Tesly to asi bude fuk, ale jak na novinku budou reagovat ostatní, je otázkou. Model Y přebírá ke zbytku vozu nepadnoucí a samy o sobě problematické designové nápady mizerně prodávaného Cybertrucku. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Slova o tom, že někdo dokáže vytvořit vizi čehokoli, co je schopna pojmout naše fantazie, jsou aktuálně až nebezpečně blízko pravdě. Vidíme a chápeme, co se nám někdo snaží ukázat, je ale obtížné jednoznačně říci, zda se to reálně stalo. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Některá nominální čísla nevypadají až tak zle, zkoumání jejich dynamiky a analýza podílu některých typů aut a odbytišť na celkovém výsledku jsou ale pro Volkswagen velmi, velmi varovné. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte děs z vlivu velkých firem na některé aspekty našich životů, tohle vás asi neuklidní. A jako nadšence do aut ani nenadchne. I když Japonci město staví rychlostí blesku, o automobily v něm moc nejde. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na jednu stranu nejde říci, že by toho vydržela málo, na tu druhou ale překvapí, jak brzy ju „začala opouštět” přední náprava. A co po jízdě s vysokým zatížením udělala ta zadní. Levnější a obyčejnější Ford F-150 vydrží víc. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne? (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
K tomuhle autu jsme měli od počátku řadu výhrad, ani nás by ale nenapadlo, jaký propadák to může být. Pokud by dealery Mercedesu živila jen sedmá generace SL, nejspíš by dávno vymřeli napříč celým světem. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na pohled stěží poznáte, že se něco změnilo, ať už zvenčí nebo zevnitř. A ani technika není dramaticky jiná. Přesto auto muselo s modernizací přijít o ruční řazení a na ceně nabylo tolik, jako by bylo z poloviny nové. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to něco, co bychom za jiných okolností označili za barbarství, v tomto případě to ale lze chápat. Byť je třeba se ptát, jak efektivní nakonec tento způsob je - z pořízených záběrů tak úplně nepůsobí. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A není to žádná anomálie, optikou celoročních čísel se dokonce bavíme o jasně nejhorším roce za celou dekádu a jednom z nejhorších výsledků v historii české evidence odbytu tohoto typu aut. Něco se bude muset stát. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ještě před pár lety automobilky nanejvýš mlhavě tušily, kdo si od nich nějaké auto reálně koupil, dnes se dovtípí nejen to, kdo jste a kde se pohybujete, ale třeba i to, jaká je vaše sexuální orientace. A nedá se říci, že by tato data střežily jako oko v hlavě. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci už se zjevně nespokojí s tím, že vám krom auta prodají i něco na sebe a třeba také vybavení do domácnosti. Nově vám také postaví dům z prefabrikátů, což zní všelijak, stejně jako cena přes 40 milionů korun. I tak výsledek vypadá zajímavě. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
Tohle auto by potřebovalo zásadní technickou vzpruhu, aby si dokázalo najít cestu k víc jak k pouhým 1 641 kupcům, které loni oslovilo v Česku. Nic takového ale nepřináší. Nová čelní maska kopírující odvozený Elroq znamená pouze zanedbatelné zlepšení aerodynamiky, které mění dojezd o necelá dvě promile. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I po dnešku zůstává otázkou, čeho se od Maranella reálně dočkáme. S největší pravděpodobností to nebude podivně vypadající kříženec mezi hatchbackem a SUV, jakým je testovací prototyp, na umělé „ozvučení” se ale můžete spolehnout. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Otevřenost se cení, o tom žádná. Ale jak moc je chytrá, když všem dává najevo vaše předchozí lži a přetvářky? Volkswagen vám takhle narovinu říká, že s vaším novým elektrickým autem za miliony nedojedete pomalu nikam, a to pořád přesně podle síťového grafu. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
S ohledem na současné trendy jsme nečekali žádné zázraky, tohle je ale velké zklamání. Mnichovská automobilka toho vymyslela jen velmi málo a do popředí svých zájmů dál klade hlavně maximální unifikaci a úsporu nákladů, nikoli uživatelskou přívětivost. Zákazník zas jednou ostrouhal. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Elektrických aut se u našich západních sousedů prodává stále méně. Prodejně už je znovu výrazně zastiňují odepisované a v řadě tříd zcela nedostupné diesely. A jen dotacemi to není, ty už způsobily podstatnou část pádu prodejů v prosinci 2023, přesto přišel další sešup. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Skutečně někdo věří tomu, že nové BMW M5 jezdí s 2,5 tunami hmotnosti a 727 koňmi za 1,6 litru benzinu na 100 km? Nebo že se stejnou spotřebou jezdila Octavia RS iV? Jsou to lži a nesmysly úplně stejně jako tvrzení, že elektromobily způsobují nulové emise čehokoli. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
Zajídá se vám pohled na trapné reklamy s „rodinou” najatých herců marně předstírajících, že auto, o které by si jinak neopřeli ani kolo, je všechny naplňuje štěstím? Jde to i jinak. A některé příklady to po dekády připomínají kolem dokola. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na věc se dá dívat lecjak, nakonec ale platí jedno. K dispozici mají asi nejzajímavější nový supersport posledních let v „plnotučné” verzi za peníze, které jim jinak stačí jen na rozpačitý, víc jak dvoutunový hybridní Mercedes-AMG GT. To nezní zase tak špatně, ne? (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Skutečný důvod, proč trojice pedálů začíná mizet z aut, opravdu netkví v nezájmu. Obecně vzato to nejžádanější prvek být nemusí, v relevantních autech ale zřetelně bere bank. Přesto se z nabídek pakuje nepříjemně vysokou rychlostí. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pomineme-li tu správnou tematickou zábavu při sledování filmu Hop - a je tu lidoop, nenapadá nás mnoho smysluplných věcí, k čemu by tato funkce mohla být dobrá. Ale zajímavá je, to jistě. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mohutný pokles prodejů, rostoucí nezájem o klíčové drahé modely a nic neřešící odbyt aut, se kterými značka stále spojuje svou brzkou budoucnost. I to charakterizuje výsledky Audi za rok 2024 v USA, celosvětová čísla mají být podobně mizerná. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pomineme-li tu správnou tematickou zábavu při sledování filmu Hop - a je tu lidoop, nenapadá nás mnoho smysluplných věcí, k čemu by tato funkce mohla být dobrá. Ale zajímavá je to, jistě. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Asi nikdo soudný nemohl čekat, že tohle auto bude nějaké investiční terno, realita nákladů jeho vlastnictví ale přesto překvapí. Výhledově navíc nejde čekat nic lepšího, snaha VW tyto vozy udat navzdory minimálnímu přirozenému zájmu jej donutí je dál zlevňovat. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Typické vánoční příběhy mají šťastný konec, tento takový nemá. Úplně nová Mazda CX-50 Turbo zůstala přes svátky bezprizorní na místě, kde neměla žádnou společnost, a nikdo se k ní dodnes nemá. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Příď jako z asijských aut, profil kvádru na kolech, obrovské disky kol, která stejně vypadají jako malá, těžká záď, laciný interiér… Je skutečně těžké na tomto autě najít něco vizuálně pozitivního, o technice ani nemluvě. Niels van Roij vám v hledání nepomůže, až na jednu věc. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsou auta, která z hlav lidem nevymlátíte, ani když se hodně - a hodně dlouho - snažíte. Tomuhle stroji v podstatě čas dělá reklamu, neboť o jiném novém voze s motorem 8,4 V10 a manuálním řazením si dnes můžete nechat jenom zdát. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeho výkon až 727 koní bere dech, ale jen do chvíle, než si uvědomíte, jakou hmotnost má na starosti. A za jakou část z něj vděčí elektrické části pohonu. Té nakonec nutně dojde „šťáva”, i s ní ale soupeře starší o celou generaci překonává jen tak tak. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bývá nám předkládána jako symbol čínského elektrického úspěchu, ale podívejte se na rozklad jejích prodejů. A dynamiku vývoje odbytu jednotlivých typů aut. Tohle je trochu jinak, o meteorický růst Číňanů se starají hlavně spalovací motory. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Některá auta vydrží mnohem víc, než by vás kdy napadlo. A mohou to být klidně úplně moderní stroje. Tím vás ale v žádném případě nenabádáme k tomu, abyste podobný kousek opakovali. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O stále vyšším fyzickém stáří aut v provozu se mluví docela často, větší problém ale spatřujeme v něčem jiném - ve stále vyšším morálním stáří aut v prodeji. Další z mnoha následků přeregulovaného trhu, který přestává plnit své elementární funkce, se projevuje i zde. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Smysl některých lidí pro realitu je fascinující. Dotace lezly Němcům krkem, neboť znamenaly, že obyčejní lidé platí hrstce bohatších Němců nová auta. Samotné protežování elektromobility pak posílá tamní automobilový průmysl do kolen. Pokus CSU vyhrát volby slibem návratu tohoto nápadu tedy zavání sebevražednými sklony. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Že je hybridní pohon drahým nesmyslem, člověku vyjde už po chvíli práce s kalkulačkou. Pokud ale chcete poněkud názornější důkaz Alfa Romeo Tonale, s ním přichází. Bohužel jen v USA, také u nás je ale překvapivě k mání s nehybridním pohonem, dokonce dieselovým. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Volkswagen nikdy nebyl symbolem stylových a řidičsky podmanivých aut pro mladé nadšence, čas od času ale i takový vůz vyrobil. Ten zřejmě nejvíc se vymykající normálu vznikal až do poloviny 90. let a říkal si Corrado. Jedno krásné ve verzi G60 teď může být vaše. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to ten největší extrém, jaký kdy automobilka vyrobila, použití tak prťavých kol s relativně úzkým obutí tedy nutně překvapí. Ovšem jen do chvíle, než vám sám majitel prozradí víc. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Zkoušíme vyrábět levná auta, ale EU nám v tom brání,” říká bez okolků Luca de Meo a dodává, že v roce 2025 se může Renault prodělávat obrovské peníze, i kdyby se roztrhal. „Regulační bordel” mu nedává jedinou opravdu dobrou cestu, jakou se ubírat. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
To, co vidíte před sebou, je jen malá část kolekce, která vzdává hold hlavně zuffenhausenské automobilce, své si v ní ale najdou i méně nároční zájemci. Chris Harris může patřit mezi ně, i jemu učarovalo, co dal neznámý belgický sběratel dohromady. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dnešní auta už vám nedávají „sežrat” to, co jste mohli mít a nemáte, jen tím, že to prostě nemáte. Kvůli šetření na všem vám to připomenou i prvky, které vypadají tak, jako byste určitou výbavu skutečně měli. Kliky na novém Kodiaqu - a zdaleka nejen na něm - patří mezi ně. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to hnojomet finančních ztrát, který nepřestává střílet. Kam až bude muset nejslavnější autopůjčovna světa zajít, aby se těchto aut zbavila, zůstává stále nezodpovězenou otázkou. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nebudeme si stěžovat, je třeba ocenit, že se do Mercedesu navzdory mohutnému vnitřnímu odporu dříve chybujících manažerů vrací zdravý rozum a snaha znovu vyjít vstříc zákazníkům. Co za odvar zbylo z někdejšího hrdého projevu osmiválců, je ale opravdu k pláči. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rozejděte se, tady není nic k vidění, věci jdou zaručeně podle plánu. Aktuální stav je pravda umocněný jednou anomálií, ani pohled na celoroční čísla ale nedává dramaticky lepší obrázek. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tak trochu oběť předsudků, neboť nejde o zase tak špatné auto, jak si mnozí myslí. Kdo nemá problém s jeho slabinami, ten může udělat dobrý obchod, neboť sotva využitý velký Superb koupí v provozně extrémně laciném provedení za cenu poloviny základní nové Fabie. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani BMW se neposouvá směrem, který by se nám dokonale zamlouval, aspoň se ale snaží neotáčet se zády k vlastním zákazníkům. Proto i nová řada 3 dostane „standardní” spalovací verze a vrcholná M340 mezi nimi nebude chybět. Takhle by měla vypadat. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, že jde o velmi vyspělou část Spojených států, je to pořád opravdu jiný svět. Lidé v Texasu dodnes nenosí s oblibou jen obrovské klobouky, ale stále ještě i „kolťák“ nízko u pasu. Právě ten chtěl míst jeden ze zákazníků Hennessey možnost tasit přímo z útrob vozu. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to papírově jedno z nejrychlejších silničních aut, jaká kdy vznikla, v tomto klání ale Taycan Turbo GT očekáváním nedostál. Ve srovnání s Ferrari SF90 a Yamahou R1, se z něj rázem stává „one-trick-pony” omezený způsobem startu i mírou nabití baterií. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A investoři v panice poslali akcie dolů tak moc, že se nachází znovu výrazně pod 400dolarovou hranicí. Na jednu stranu je to vzhledem k odhaleným výsledkům přehnané, na tu druhou je třeba vnímat, že jejich hodnota je vysokými očekáváním vyšponovaná až k prasknutí. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Portfolio Volkswagenu je tak široké, že se skoro nezdá být možné, že by se za celý rok nedočkalo aspoň několika významných novinek. Ale nestane se to, z podstatných nových modelů dorazí jen Tayron, což může německé automobilce značně zkomplikovat její už tak složitý život. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Může to být konec příběhu pro výrobce elektromobilů na cestě k jejich ‚prémiovosti‘,” říká k věci jeden z čelních analytiků trhu s elektrickými auty. Představa, že popularita těchto vozů bude vystavěna směrem shora dolů, se očividně hroutí. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bílé Ferrari? To zní jako suchý déšť, tradiční barva splašených maranellských ořů je přece červená. Ne tak pro Piera Ferrariho, ten začal pro automobilku svého táty pracovat v době, kdy na okruzích vládly jiné pořádky. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
I tento případ ukazuje, jak moc automobilky ztratily víru v automatický úspěch čehokoli elektrického. Ještě před pár léty dostal projekt předběžně zelenou, těsně před dokončením ale BMW došla odvaha dotáhnout ho do úplného konce. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Evropě se prodává po stovkách kusů za rok. A asi díky bohu, neboť za sebou každoročně zanechává jen stovky zruinovaných majitelů. Propad hodnoty Lucidu Air v čase je enormní navzdory minimálnímu nájezdu a dokonce vyměněné baterii. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to věc, která v posledních týdnech silně rezonuje, ostatně velmi kriticky se k ní postavil i bývalý šéf Nissanu. Fakt, že smysl takové fúze nechápe on, až tak nepřekvapí, on to ale zjevně nechápe ani sám šéf Hondy. A to jen potvrzuje zprávy o tom, že jde o dílo tlaku politiků. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A je to Itálie každým coulem. Jednak Italové museli zas jednou zapomenout včas zastavit výrobu, neboť aut měla původně vzniknout jen rovná tisícovka, ale to dnes nechme stranou. Tento kousek je možná posledním nejetým exemplářem na celém světě, kterým vám ukáže, jak absurdně lze také řešit prostor pro zavazadla. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Z pohledu automobilek chápeme, o co se snaží, jako řidiči ale o takovou věc nestojíme a divíme se, že výrobci po všech nezdarech dál zkouší přijít s lepší verzí něčeho, co z podstaty dobré být ani nemůže. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Z pohledu automobilky chápeme, o co se snaží, jako řidiči ale o takovou věc nestojíme a divíme se, že výrobci po všech nezdarech dál zkouší přijít s lepší verzí něčeho, co z podstaty dobré být ani nemůže. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dost bylo teorií, rok 2025 je tady a Evropská unie dál nepůsobí dojmem, že by znala bratra. Pokud její emisní mechanismy nedoznají změn, automobilky se nedoplatí. A my s nimi, i sumy spojené s jedním každým prodaným vozem jsou enormní. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jména Trump, Musk a Tesla jsou v jedné větě v poslední době skloňována velmi často, nový rok ale po nikoho ze jmenovaných dobře nezačal. Co přesně se v Las Vegas stalo, je zatím otázkou. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to dost moderní na to, aby mu už nic podstatného nechybělo, současně je ale dost starý na to, aby jej nestíhaly kvalitativní problémy spojené s řadou posledních generací jinak osvědčených modelů. A nestál příliš mnoho peněz. Mercedes třídy E generace W212 je jedním z bazarových ideálů. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Velmi specifické řešení krytu víka palivové nádrže, nizoučká skla jak v tanku a Cristiano Ronaldo mezi majiteli. I to dělá Bugatti Centodieci tak vzácným, že se má po dvou letech vlastnictví švýcarským sběratelem prodat skoro za dvojnásobek původní ceny. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tento příběh připomíná, že pro některé z nás automobily prostě nejsou jen dopravními prostředky. A majitelem může být klidně i starší žena. V případě něčeho tak výjimečného, jako je Mazda RX-7 s manuálním řazením, nás to snad ani nepřekvapuje. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Časy krásných automobilových bláznivin jsou bohužel dávno pryč, když ale jely na plné obrátky, dočkali jsme se i tohoto. Spojit techniku neotesaného supersportu s asi nejpraktičtější myslitelnou karoserií do jednoho „Viperu na zahradu”, navíc s ručním řazením, už znovu nikoho nenapadlo. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Doby, kdy se čínské automobilky pokoušely vedle obyčejných evropských aut uspět jejich ošizenými alternativami za ještě nižší ceny, jsou zjevně pryč. Nový model ET9 má na mušce vrcholná BMW a Mercedesy, které překonává technikou. A být levnější ani nezkouší. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
Na lidském životě je krásné i děsivé, že nikdy nevíte, co vám zítra přinese. Nechat se tím vláčet působí ošidně, pokoušet se to „násilně” změnit je ale ještě mnohem, mnohem problematičtější. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na lidském životě je krásné i děsivé, že nikdy nevíte, co vám zítra přinese. Nechat se tím vláčet působí ošidně, pokoušet se to „násilně” změnit je ale ještě mnohem, mnohem problematičtější. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není ničím neobvyklým, pokud automobilky při pojmenování nového modelu sáhnou po zeměpisném označení - cokoli od Hyundai Santa Fe po Volkswagen Atlas hraje na tuto strunu. Škoda se tomu dosud s výjimkou speciálu Golden Prague vyhýbala, nyní ale do stejné řeky vstoupí též. (Mylvestr Meloun)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Museli jste za jeho éry mít aspoň občas cestu do Rakouska či Německa, kde se prodávalo, abyste na něj ve větším počtu narazili v provozu, v Česku bylo a je naprostou raritou. O to víc ale dnes Cougar může lákat, zvlášť při svých cenách. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto si čas od času koupí i někdo v Evropě, letos se tu takových lidí našlo 214. V USA se ale dokázal po dekády oslovovat až téměř 1 milion lidí ročně, v jediné zemi. Za letošní rok bude níž, i tak si ale Ford může být jistý, že jeho F-150 znovu usedne na prodejní trůn. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co dnes znamenají francouzská auta? Říci, že nic, by bylo přehnané, na přelomu 90. let a nového milénia se ale hned několik z nich pralo o místa na výsluní evropských prodejů, o čemž si dnes mohou nechat jen zdát. Vysoko tehdy byly i Citroëny s modely jako Xantia v čele. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dluží přes 70 miliard a na skladech má statisíce neprodaných motorek. To samo o sobě je pochopitelně velký problém, kouli u nohy ale pro KTM představuje také jeho závodní tým v MotoGP. Zájemci o něj se rýsují, ani ti ale nemusí být spásou. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Každý občas v práci udělá chybu, to se prostě stane, ale aby to mělo takhle brutální následek? To se opravdu nevídá. Pokud máte zpackaný den kvůli nezdaru ve vašem džobu, vězte, že tady měl někdo těch špatných dnů o poznání víc. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Zdevastovali jsme to těmahle rukama, ale nic se nebojte, teď to těma samýma rukama spravíme!” Zní to dost nevěrohodně samo o sobě, ale pokud byste stále měli pochybnosti, přidáme pár dalších pohledů na věc. (Petr Miler, Walter Kraft)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není bez chyb, s ohledem na to, kam se v posledních letech posunuly jiné kompaktní modely koncernu Volkswagen, si ale dál drží velmi slušnou úroveň. Zapomeňte ovšem na to, že byste ji v bazarech pořídili bůhvíjak levně, ani víc ojeté kusy z prvních let výroby nestojí málo. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že se k vám zaměstnavatel nechová hezky, když vás se zdviženým prstem nutí v práci něco dělat? Co by za to dali u VinFastu, chce se dodat. Vietnamská automobilka má na krku další, tentokrát ještě bizarnější skandál. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ne čtyři tisíce ani čtyři stovky, bavíme se o čtyřech kusech. Je to jiná dimenze vzácnosti, která je v tomto případě podtržena nejen technickou atraktivitou a specifikací samotného auta, ale také faktem, že jej po celou dobu vlastnil jediný nadšenec. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto už jsme mohli vidět z řady úhlů, do interiéru ale můžeme nahlédnout vůbec poprvé. Ten jen připomíná, že silniční prvotina nejúspěšnějšího týmu DTM je spíš než restomodem od základu postaveným novým monstrem, které si z originálního 190 2.5-16 Evo II bere jen dílčí prvky. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte pocit, že Číňané o nic takového neusilují a děje se to tak nějak mimoděk, nejste na správné stopě. Přímo šéfové Nia a Xiaomi předpokládají, že se během pár let dostanou mezi nejúspěšnější výrobce aut na světě. A pak se posunou na ještě vyšší úroveň. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve filmech - a teď nemyslíme Sám doma - se protřelí chmatáci vyskytují docela často. V reálném světě dokazují spíš to, že mnoho rozumu nepobrali. A že u této „práce” neskončili náhodou, jako jeden zloděj z Portlandu. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rusové poradili, jak se v zimě zbavit vrzajících stěračů, vzhledem k tamním podmínkám o tom vědí své
Jestli jste to zatím nezažili, jednoduše pouze jezdíte autem příliš krátce. Dříve nebo později bude každý řidič s poklesem teplot konfrontován s vrzajícími nebo jiné pazvuky vydávajícími stěrači, Dá se toho zbavit i bez nutnosti kupovat nové. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli vás děsí, co se během uplynulých let stalo z Volkswagenu, který se z výrobce vysoce žádoucích aut pro masy změnil ve výrobce vozů šitých na míru regulacím všeho druhu, máte pořád možnost vrátit se do jeho zlatých časů. Tento Golf IV R32 je skoro dokonalý, stojí ale podle toho. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nevíme, do jaké míry věří tomu, že u toho bude osobně, zatím ale ani ve svých 78 letech nepolevuje. A je dál připraven školit své klidně i o několik generací mladší následovníky z toho, co je to žádoucí řidičské auto. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Asi by vás během vánočního cestování nenapadlo začít lidem vyprávět něco o specifikách termálního managementu různých typů aut, Mateho Rimaca to ale napadlo. Už kvůli tomu ho správný automobilový nadšenec prostě musí milovat, je jedním z nás. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Svého času to byli častí soupeři, jejichž klání zažívala už komunistická ČSSR. I po revoluci se o stejné zákazníky utkávali v Česku i Rusku, po vypuknutí konfliktu na Ukrajině ale musela ta či ona značka ze sdílených trhů zmizet. Nyní se jejich přímé souboje vrací, Lada totiž míří do Vietnamu, kde už je Škoda doma. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci letos prodejně strádají stále víc, a tak hledají cesty, jak negativní vývoj zastavit. Nejrychlejší nápravou by bylo znovu uspět v Číně, novinky chystané pro tamní klientelu jsou ale nejspíš předem odsouzeny ke strádání. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A to je prosím přehled aut s tím úplně nejvyšším dojezdem za podobných podmínek, kdy pouze ve dvou případech klesly teploty pod nulu. A počítá s využitím kapacity baterie ze 100 na 0 procent, což je v praxi nereálné. Přesto jsou výsledky tristní. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to pro nás důvod k radosti? Anebo spíš k obavám z toho, že americká automobilka v zoufalství sahá po zoufalých krocích? Zvažte sami, Dodge ale chce se svou klíčovou novinkou zabodovat v boji s BMW a spol. v elektrickém i spalovacím provedení. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Takové auto je logicky na světě jen jedno jediné a pojí se s ním vskutku mimořádná historie daná už osobou prvního majitele. Teď je na prodej ve velmi slušném stavu. A pokud byste čekali milionovou cenu, jste vedle jak ta jedle. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O tom, co se bude dít s Jaguarem, už bylo řečeno mnohé, žádné z dosud publikovaných informací ale nebyly tak přesné jako ty od Jana-Kase van der Stelta, šéfa německého zastoupení Jaguaru a Land Roveru. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
Nejlepší dary si člověk musí dát sám, říká jedno staré sarkastické úsloví. V případě aut to platí skoro dokonale a tady si někdo naděloval opravdu štědře. Samo k nohám mu ale rudé Ferrari nespadlo. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už nejde jen o spekulaci, přímo šéf automobilky potvrdil, že takový krok se chystá a auto je v pokročilé fázi vývoje. Obejde se logicky bez „západních” komponentů, ty ale při současné úrovni čínského automobilového průmyslu ani nepotřebuje. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Žádná anonymizovaná data, ale informace o každodenních zvycích téměř 1 milionu konkrétních osob unikly koncernu Volkswagen v souvislosti s provozem jeho elektromobilů. Němci zjevně ví, jak nakopnout zájem o tyto vozy. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedá se říci, že by se škodovce letos nedařilo, se svým relativně konzervativním přístupem boduje i u těch, kteří o její vozy dříve nejevili zájem. I tak se na bílé holubici jejích prodejů najde pár černých skvrn, Enyaq Coupe je tou největší z nich. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to žádné prehistorické auto, automobilka navíc musela už v době jeho vzniku dobře vědět, že jím uspokojí jen hrstku nadšenců. Přesto si netroufla takové provedení nenabídnout. Dnes je nepředstavitelné, že by výrobce vyšel vstříc byť o řády větší skupině zákazníků. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeho futuristická auta vypadala slibně, navíc se z něj stala slušná ždímačka veřejných peněz všeho druhu, však vozy od něj měla odebírat i NASA. Nic z toho ale nepomohlo a vše nasvědčuje tomu, že Canoo prostě zabalí krám. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme daleci tomu řadit se mezi fanoušky americké automobilky, tohle je ale šikana, kterou si nezaslouží nikdo. Spor Tesly se švédskými odboráři z IF Metall trvá už přes rok a nejnovější vývoj jen podtrhuje absurditu postoje zaměstnanecké organizace. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Časy jeho největší slávy coby nového auta jsou dávno pryč, jako ojetina by si ale zasloužil o dost víc úcty. I když od konce jeho výroby uběhlo už 14 let, platí původní Opel Meriva za slušný držák, který můžete mít i v dnes nemyslitelné verzi OPC za míň jak 100 tisíc korun. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nečekali jsme, že by se tohle auto setkalo s úspěchem, reálná míra jeho nezdaru ale bere slova z úst. Nové, prvně elektrické generace modelů Granturismo a Grancabrio nekupuje snad doslova nikdo, těch pár registrací za měsíc zvládnou dealeři. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mustangy jsme zvyklí vídat v opačných rolích, tady ale jako by se jim jedním tahem všechno vrátilo. Velevzácná Cobra R od SVT je na kaši dílem zřejmě nepozorného řidiče, který ji „sejmul” navzdory zdánlivě bezpečnému uložení v prostorách autosalonu. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Být 31. prosinec, považujeme to za dobrý vtip, ono je ale pořád o několik dnů míň a tohle je míněno naprosto vážně. Pokud vás nedojímá, že elektrické auto dokáže sjet z hor do nížiny jako kterékoli jiné, nedělejte si s tím hlavu, nejste v tom sami. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Letošní Vánoce jsou s přilehlými svátky a dny volna opravdu dlouhé, vedle záznamů v servisní knížce tohoto auta ale působí jako Pat vedle Patachona. A to je třeba dodat, že jde o pouhých 8 let starý vůz, jako symbol nezničitelnosti slouží dokonale. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli něco třícípé hvězdě v posledních letech opravdu nejde, pak je to odhad budoucnosti čehokoli. Kdyby tomu bylo jinak, nevsadili by Němci hned na několik řešení pohonu aut, která většinu zákazníků leda odrazují. Ani odhad budoucí podoby velkých měst podle nás moc věrohodně nepůsobí. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to pozoruhodná věc a chytře jednoduché řešení odvěkého problému, přesto ani mnozí zatvrzelí fanoušci značky nemají ponětí o tom, co to je tzv. Rodent Tape. Už její název vystihuje její podstatu. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud chcete názorný důkaz toho, že lidem dochází peníze, tohle je velmi spolehlivá metrika. Ojeté vozy mají dominantně soukromé zákazníky, kteří jich už nějakou dobu kupují nezvykle málo. A situace se navíc postupně zhoršuje. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auto, které bude patřit mezi největší držáky vůbec, a přitom nebude drahé? To zní jako vánoční zázrak. Podle Němců lze ale takových vozů mít hned několik. Ze smetánky strojů v testech na 100 tisíc km můžete vybírat i s méně jak čtvrtmilionem v kapse. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Něco takového se opravdu nevídá. A to neměl řidič k dispozici žádné extra dobré náčiní, třebaže na technickou nadvládu mu stačilo. Jestli mu to celé bylo k něčemu dobré, je otázkou, v souvislosti s touto akcí byli později zadrženi tři podezřelí. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomuhle autu se kdysi všichni smáli, dnes má ale hodnotu vyšší než cokoli srovnatelného z té doby. A prodává se u dealera, kam si bohatí pro výjimečná auta létají vrtulníkem. Přímo toto provedení vzniklo v pouhých 444 kusech. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rusové to vykoumali - když se stejně nedá nic koupit, s cenami si můžete dělat, co chcete. Senat tak zdražil už na víc než 11 milionů korun, není ale jasné, zda je Aurus stále schopen nějaké auto vyrobit. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dobíjení zdarma zní zvlášť v dnešní době jako velké lákadlo, v tomto směru Tesla trefuje hřebík na hlavičku. Detaily celé akce a znalost ceníku před jejím započetím ale ukazují, že na ní můžete leda prodělat. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Přežila Napoleonovu invazi, světovou hospodářskou krizi v roce 1929 a dvě světové války,” připomíná Bloomberg. Ale nepřežila nejnovější pokus o zavedení nepřímo plánovaného hospodářství ze strany EU. S německou firmou Gerhardi Kunststofftechnik je nejspíš amen. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Kdepak ses dočetla, ze život je fér, že ho protančíš jako Fred Astair?” zeptal by se asi Janek Ledecký. Dělníci ve výrobě navzdory obecným očekáváním nejsou těmi, na které úsporná opatření domluvená s odbory dopadnou nejtvrději, alespoň relativně. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsou to dvě žádoucí auta, z nichž jedno se už rozloučilo s výrobou, zatímco druhé ještě čeká druhá polovina života. A z nichž jedno mělo vždy pohon 4x4, zatímco to druhé jej nabídlo teprve nedávno. Přesto jde o až neuvěřitelně vyrovnané stroje. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Z automobilového průmyslu se ztratil elementární smysl pro efektivitu, téměř každý spoléhá na „peníze těch druhých”. Ty ale vždy jednoho dne dojdou a brát z čeho pomalu nemají ani dealeři. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už rozměry přístrojové desky tohoto auta jsou deklarací jeho velikosti, ve všech smyslech těchto slov. Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, že se prodávalo po statisících, stejně jako může neuvěřitelně znít, že jde o už skoro neexistující věc. Tento Safrane ale dneška dožil ve stavu 1A. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká nadělení. Ačkoli bylo už dosud jasné, že situace není dobrá, probírání důvodů hrozícího úpadku KTM při soudním slyšení ukázalo, že realita je ještě mnohem horší. Nedokážeme si představit, jak by se firma zbavila 73miliardového závazku bez drastických opatření. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Doby, kdy jsme se nemohli dočkat, až stárnoucí model uvolní místo něčemu novému a lepšímu, jsou bohužel dávno pryč. Úplně nová BMW jsou dnes jednookými mezi slepými, řada 8 vidí pořád na obě oči. Má ale na kahánku. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Že Hertz přebral s elektromobily a snaží se jich zbavit stůj co stůj, už víme, je ale překvapivé, jak daleko při tom zachází. Tady v podstatě říká: Hlavně nám to auto už nevracejte, raději vám ho pod cenou necháme. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to neskutečný automobilový nezmar. A byť chápeme, že některé vede tato novinka k pousmání, je třeba říci, že přetrvávající existence ruské legendy není žádná z nouze ctnost. Novější nástupce existuje, lidé ale pořád chtějí hlavně původní provedení. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto původně pro ruské „papaláše nižší úrovně” už je v prodeji a koupit si ho nakonec může kdekdo. Levné na ruské poměry není, vyšší cenu si ale obhájí celkem snadno. Kromě výkonnějšího motoru má také noblesnější a tišší interiér. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Litujeme všechny, kteří si tohle auto koupili jako nové, optikou ztráty hodnoty je to extrémně drahý špás. A i koupě o hodně levnější ojetiny ale bude nejspíš pořád mizerná koupě, protože hodnota bude dál rychle klesat. Přesto se takto jeví přece jen lépe než nové auto. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, jak nevýznamné faktické redukce emisí tu i s na oko bezemisními elektromobily řešíme, je reálný 90procentní pokles spolu s dalšími výhodami obrovskou změnou. Politici na to neslyší a BMW to formálně nikam nepomůže, kvůli faktickému posunu ale touto cestou stejně kráčí. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A je to škoda, neboť zbytek auta má co nabídnout. Jeho vzhled sice nebude po chuti každému, není ale nezajímavý, což se také počítá. Bez šestiválce a dieselu v nabídce ale rovnou působí jako nedochůdče. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Hláška z Pelíšků na tuto věc sedne jako ulitá. Pokud ale máte rádi auta a vánoční atmosféru, ke které kusy třpytivého plastu padající skrz hustou tekutinu na zmenšeninu zimní scenérie tak nějak patří, budete asi z díla Dominika Kleina u vytržení. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nikde jinde se neprodává tolik elektrických aut jako v Číně, přesto tamní výrobci odmítají vsadit vše jen na ně. A nic se na tom nezmění, jak potvrzuje šéf Geely. Ti evropští výrobci vidí chřadnoucí trh s okrajovým podílem elektrických aut a říkají opak. Je čas se probrat. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Náš zákazník, náš pán? Jděte se bodnout s Baťou, tohle heslo je dnes dobrým 95 procentům lidí v automobilovém světě leda pro smích. Vládne arogance, nepokryté si vytírání řiti s kýmkoli, kdo nezapadá do představy pomazaných hlav o tom, co je podle nich správné. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Některá auta se proslaví tím, že jsou výjimečně dobrá, jiná zase tím, že jsou výjimečně špatná. Trabant patří mezi ta druhá, to ale na atraktivitě této relikvii ze samotného sklonku komunistické éry východních částí Německa neubírá vůbec nic. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Cena jedné kilowatthodiny baterií prý stále klesá, tuhle pohádku ale slyšíme už roky a částky účtované za hotové bateriové pakety pro samotná auta se sotva mění. Brzké zlevnění elektrických vozů na úroveň těch spalovacích je tak utopií, stane se leda pravý opak. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby firmy zůstaly věrné původní myšlence, problém to není, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako s jinými se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. To logicky způsobuje neefektivitu, kterou si ani Nissan nemůže v hubených letech dovolit. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jak vidno, vánoční zázraky nemusí končit u výsledku někdejšího neposkvrněného početí jisté paní Marie, znovu narodit se může také hloupý nebo extrémně nepozorný řidič BMW. Že žije, musí být skutečně dílo boží. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Oddanost Němců - nebo spíš v Německu pracujících lidí - práci už zjevně není to, co bývala. Zejména po zjednodušení systému „neschopenek” se počet zaměstnanců zůstávajících doma na nemocenské vyšvihl dramaticky nad standardy v automobilovém průmyslu. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
Volkswagen „drobnosti” typu zákazník nebo poptávka dávno nezajímají, kupředu ho žene hlavně ideologie a vlastní nesmyslné cíle. Kvůli nim motor VR6 skončil v Evropě a znovu kvůli nim končí i všude jinde. Čím teď bude VW oslovovat náročnější publikum, je otázkou, zjevně ale znovu jen pro nás. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také se divíte, kam by si mohl pomoci Nissan spojením zrovna s Hondou? Pak jste na jedné lodi nejen s námi, ale i s Carlose Ghosnem, podle nějž jde o něco, co prostě nemůže fungovat. Místo úspor v jakémkoli smyslu to přinese hlavně nové problémy. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Neberte to nijak pejorativně, i my máme tohle auto v oblibě pro jeho schopnost levně rozdávat spoustu radosti. Disponuje sice jen 140 koňmi, ty však páruje s 970 kily. Jde o racionálně efektivní stroj svého druhu, který si zaslouží žít dál, ale kdo dnes používá zdravý rozum? (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A to prosím v zemi plné umělých podpor od dotací po slevy na dani za situace, kdy výpočtu nákladů na provoz elektromobilů zametáte cestu dohladka. Prostě to nevychází a hlavní viník je veskrze tradiční - masivní ztráta hodnoty daná zejména přemírou nezájmu na trhu ojetin. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Musíte být pořádní fajnšmekři, abyste o existenci o tohoto auta vůbec věděli. Pokud o něm ale víte, popř. na něj dokonce máte spadeno, tohle je unikátní šance si jej koupit kousek za hranicemi ve stavu, v jakém se nevídá. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je jistě zajímavé, že věc, kterou vnímáme jako standard v čemkoli od Dacie výš, chybí v autě za desítky milionů, stejně jako je hezké, že to Bugatti napravilo. Ale je to něco, co by nás mělo posílat do kolen? (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Před rokem vytáhla své první lákavé auto. A s jejím zázemím jí mnozí věštili zářnou budoucnost. Prodeje ale vázly, dluhy se zvyšovaly a díry v účetnictví zvětšovaly. Nyní se zdá, že pohádka jménem Jiyue definitivně končí. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilky se probouzí ze zajetí dirigismu a konečně se začínají rozumně ptát samy sebe: Proč bychom měli končit s něčím, co se pořád dobře prodává? Platí to i pro Dodge a jeho Durango. To ve své třetí generaci loni slavilo prodejní rekord, hlavně díky motorům V8. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Každá strana výsledek dohody prezentuje jinak. Pokud bychom se měli řídit pohledem odborů, vypadá to, že nemuseli ustoupit skoro v ničem, realita je ale úplně jiná. Na oko smířlivá dohoda je jen staví do lepšího světla, jinak je spíš triumfem Olivera Blumeho. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Některé moderní sporťáky drží cenu velice dobře a po pár letech se prodávají pořád za velmi vysoké, ne-li ještě vyšší ceny. McLaren 650S mezi ně navzdory schopnosti dosáhnout stovky za 3 sekundy nepatří. Ternem jeho koupě přesto není. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzhled tohoto auta budí rozruch při pohledu z jakékoli strany a úhlu, je ztvárněno velmi podobně jako kontroverzně přijatý pick-up Tasman. Na rozdíl od něj ale aspoň nedráždí cenou. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
Nad královstvím jménem Stellantis po čase opět vychází slunce. Nová generace Gammy od navrátivší se Lancie měla být dalším čistě elektrickým modelem, nakonec ale dorazí i ve spalovacím provedení. Jde prý o „odezvu na skutečné požadavky trhu”. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Spousta lidí bude říkat, že jde o „americkej kýbl”, je to už ale jen předsudek. Technicky vytříbené auto s výkonem až 1 079 koní je tak rychlý, že do země zašlapává i první evropskou ligu supersportů. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je hezké, že třícípá hvězda chce k této věci přistupovat s maximální odpovědností, pokud to ale současně vede k tomu, že ji učiní prakticky nepoužitelnou nebo rovnou nebezpečnou z podstaty, je to k ničemu. Smysl pro realitu zas jednou Stuttgart minul obloukem. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poslední týdny roku rozhodnou o tom, zda se celková bilance za letošek udrží aspoň mírně nad vodou, v případě elektrických aut už je ale dobojováno. Jejich prodeje i podíl na trhu jdou navzdory jejich extrémní umělé podpoře výrazně dolů. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Žádné „zánovní”, „moc nejezdilo” nebo „stroj z dědovy garáže”, tohle je skutečně dodnes úplně nové auto, které můžete mít jako poklad svého druhu. K dokonalosti mu leccos chybí, ale vymýšlet si dnes už opravdu nemůžete. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také tento případ připomíná, jak moc nepřipravené se automobilky do elektromobility vrhly. Že se občas něco nepovede, to se stane, ale aby servis neměl přes půl roku byť jen nářadí potřebné na opravu klíčového kusu techniky? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Každému se jistě bude líbit něco jiného, tohle auto se ale kvůli svému vzhledu dočkalo po odhalení takového výsměchu a odmítání, že Kie nevěříme, že ho najednou milují masy. Bude to nejspíš jen pokus donutit lidi pokusit se prvotní odmítnutí ještě přehodnotit. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co dělá musce car skutečným muscle carem? Motor s osmi válci, plnotučným zvukem a schopnost dělat burnouty na počkání? Pokud teď zuřivě přikyvujete v souhlasu, pak pro vás máme špatnou zprávu: Nový Dodge Charger nemá nic z toho. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britové nás nejprve šokovali tím, jaký chtějí tomuto autu nadělit vzhled, výsledek jejich práce ale nakonec nemusí být až tak kontroverzní. Je to ovšem zásadní, pokud je problematická sama technická podstata auta? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A pak že nerostou, chce se dodat k poslednímu pokusu Volkswagenu odvrátit negativní vývoj jeho fungování zejména na největším automobilovém trhu světa. Jak moc úspěšný s ním bude, ukáže jen čas, u nás by ale tohle auto bylo okamžitě hit. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V principu to není nový přístup, že tak ale evropští výrobci činí skoro plošně i za současné situace jen ukazuje, v jak zoufalé situaci jsou. Tato strategie zřetelně nefunguje řadu let, proč by tedy měla začít fungovat zrovna teď? (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Rychlé pády hodnoty některých aut mají obvykle své důvody a tento případ není výjimkou. Ale ruku na srdce - nestojí za trochu rizika mít v garáži VW Touareg s šesti- nebo osmiválcovým dieselem za cenu jen o něco lepší než základní Škody Octavia? (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ne každé z dostupných řešení nás naplňuje jistotou, že jej majitelé hyperaut z Molsheimu budou chtít využít. Ale Bugatti si zřejmě mezi svou klientelou udělalo dost přesný průzkum na to, aby nestřílelo mimo terč. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O tom, co s elektrickými auty a jejich možnostmi dělá zima, se říká mnohé, ale jaká je realita? Studie zkoumala konkrétní limity 16 z nich a výsledky pro některé z nich nejsou vůbec dobré. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud už jste měli možnost usednout do nové X3, asi si v souvislosti s BMW pokládáte otázky typu: Quo vadis? Jenže bude ještě hůř. V prvé řadě náklady ořezávající styl, se kterým přišla Tesla, bude z nových bavoráků ještě citelnější. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britové dál a dál potvrzují, jak moc jsou odtržení od reality. Zatímco všichni ostatní v branži zjistili, že lidé s miliony v kapse od typu pohonu svých aut odvozují vnímanou prestiž, Jaguar říká, že je to nezajímá. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to krásná ukázka toho, co všechno se dnes pořád dá vyrobit pod hlavičkou věrohodně tradiční automobilky, jen ne v Evropě a ne pro Evropu. Věřte nebo ne, ale tohle auto je k mání skoro za polovinu ceny základní Fabie, i když je větší a technicky i komfortně vybavenější. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dlouho respektovaný šéf jednoho z největších světových automobilových konglomerátů dělal v poslední době maximum pro to, aby ztratil důvěru všech. A i poté, co byl zbaven své funkce, dál pokračuje ve stejné krasojízdě. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O současné situaci zejména evropských automobilek se mluví často, ale bývají to vesměs pouze pohledy zvenčí. Jak to vypadá zevnitř? O tom řekl víc jeden ze zaměstnanců Mercedesu v Sindelfingenu. A moc hezké čtení to není, přes jeho zřetelné snahy vnímat věci pozitivně. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Opravovat tenhle motor je peklo, když je ale v pořádku, předvádí věci, které dnes s jinými agregáty nemáte šanci zažít. Podívejte se na něj do detailu pohledem mechanika, je to automobilové porno svého druhu. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Reakce jsou plné slov o „útoku” na tato auta nebo „házení klacků” pod jejich kola. Ale co to je za nesmysl? Nastupující americký prezident chce pouze narovnat ekonomické prostředí tisíckrát ohnuté v jejich prospěch, žádné překážky budovat neplánuje. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A s elektromobily už nechce mít nikdy nic společného. Někdy zkrátka stačí jediná událost, abyste poznali, že nějaké auto prostě není to pravé ořechové. Elektrické vozy mohou v některých situacích fungovat velmi nešikovně. A Tesla jejich pověsti rozhodně nepomáhá. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud na jednu startovní čáru postavíte srovnatelná auta od Audi, BMW, Mercedesu-AMG a VW, nutně čekáte, že Volkswagen bude poslední. Jenže Golf R je tak dobrý, že i s dražším koncernovým sourozencem vytírá podlahu. Jenže za jakou cenu? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na mnohé stále působí jako novinky, v nabídce škodovky už si ale odbyly své, a tak přišel čas na jejich nevyhnutelnou modernizaci. Tu dostanou najednou Enyaq i Enyaq Coupe, zejména v oblasti baterií ale kýžené novinky nedorazí. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeden z nejslavnějších basketbalistů historie nemá hluboko do kapsy, a tak se postupně zásobí auty upravenými na míru jeho majestátu. Lucid Diesel zní až troufale, podstata modifikace je ale jinde. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vidíte ta tlačítka na sedadlech sloužící k jejich ovládání? Pět je jich jen na horní straně každého z nich, dalších osm na boku! Dnes směšná věc byla kdysi jedním ze symbolů pokroku a vrcholného luxusu, stejně jako celý Renault Safrane Biturbo. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-32 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-35 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-37 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-40 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-40 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-48 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-49 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-50 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-54 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-55 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-58 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto