
Ferrari, jsi to ty? Italská automobilka proslulá svou arogancí a pohrdavým jednáním se sebevíc váženými klienty nejenže kladně zareagovala na kritiku zákazníků a nesmyslně řešený volant nahradila jiným. Dokonce lidi motivuje k tomu, aby si lepší alternativu dali do starších aut. (Petr Prokopec)
-19 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Recept na prodejní hit mezi auty je dnes kouzelně primitivní - vraťte zpátky čas a nabídněte pár let starý vůz jako novinku. Tohle asi málokdo udělá, končící provedení generačně starších vozů se ale právě do takové pozice dostávají. A CLA 45 od AMG není výjimkou. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme opravdu zvědavi, s jakou bilancí uzavře Volkswagen letošní rok, neboť pomalu nemá z čeho brát. Situaci v Evropě si komplikuje sám, v Číně o hodně přišel kvůli špatné strategii a problémem jsou pro něj teď i USA. Co zbývá? (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli uplynulé roky něco jasně ukázaly, pak je to nekonečná naivita někdejších představ automobilek o uskutečnitelnosti přechodu jen na elektrická auta během pár let. Schopnost většiny z nich to smysluplně reflektovat svým jednáním je ale víceméně nulová. A Škoda není výjimkou. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Blížíme se k momentu, kdy koupě nového volantu k Playstationu bude znamenat cestu k realističtějšímu zážitku z řízení než pořízení skutečného auta. Tento Mercedes se dočkal nejen umělého zvuku, umělých vibrací či umělého interiéru, ale dokonce i umělého řazení. Přesto má bodovat u nadšenců. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zástupce hlavy nejvyššího kontrolního orgánu firmy se veřejně vymezil proti krokům, které exekutiva razila několik let. To je vskutku pozoruhodný obrat v dosavadním směřování společnosti, která se zdráhala byť jen jasně odpískat ten nejabsurdnější z absurdních plánů. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nepochybně kontroverzní událost následovaná snad ještě kontroverznějším vyjádřením, faktem ale je, že je médii poněkud zveličována. Taková věc se dříve nebo později stane každému autu, zde k ní navíc spíš než co jiného vedla souhra nepříznivých okolností. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italové jsou mistři prazvláštních modernizací a touto to opět dokládají. Nejenže vzhledu „pomohli” k tuctovosti, také jméno auta ztratilo grády. Aspoň technika zůstává při starém a něco se dokonce změnilo i k lepšímu. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Do nesmyslného přerozdělování peněz ve prospěch „zelených” projektů z kapes všech, kteří tyto věci nekupují, někdo musel říznout. Není nakonec překvapením, že to udělal Donald Trump se svými podporovateli, dopady na automobilový průmysl mohou být dramatické. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dalo se čekat, že něco takového má, přesto je fascinující, do jakého rozsahu a míry vypiplanosti svou kolekci dotáhl. Nejenže je téměř barevně konzistentní v odstínu jemu šitém na míru, obsahuje ale i všechny významné vozy značky s minimálními nájezdy z úplného konce výroby, ikonický F1 nevyjímaje. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to pozoruhodný stav věcí, který nakonec ukazuje, jak stále více roztříštěným se současný automobilový svět stává. A platí to nakonec i v případě postoje automobilky k elektrickým vozům, které Koenigsegg po několika pokusech pro tuto chvíli zcela odmítá. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkáte si, že vám může být ukradené, do čeho vás dnes EU tlačí v případě nových aut, protože to s už existujícími vozy nějak „doklepete”? Abyste se nemýlili. Na takové „záškodníky” si Brusel hodlá posvítit novou regulací prodeje ojetin skrze požadavky přilepené k směrnici o konci životního cyklu aut. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britský automobilový průmysl se hroutí a tohle pro něj může být další těžká rána. Možná spíš symbolická než faktická, pokud by se ale v ostrovním království neudržela ani výroba tak úzkoprofilové značky, jako je Lotus, jaká by tam ještě měla zůstat? (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výrobci se v určitou chvíli začali tvářit, že na hmotnosti auta vlastně nesejde a dokážou popřít její projevy. Ty bezprostředně vnímané do jisté míry ano, ty faktické ani omylem. Trpí tím skoro jedno celé „automobilové pokolení” a jsme den co den svědky nespočtu stesků s tím spojených. Zjevně jich jen přibude. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Duster jako Renault byl ve své předchozí iteraci spíš rarita, navíc prodávaná hlavně na trzích, které jsou nám charakterově velmi vzdálené. Teď už to neplatí a jsme docela zaskočeni tím, jako cenovou strategii při tom Renault zvolil. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Hloupost i arogance tak typická pro chybná rozhodnutí třícípé hvězdy z posledních let se v tomto vyjádření snoubí jako v málokterém jiném. Co takhle jednou srazit podpatky a uznat, že šlo vždy o nesmyslné auto ušité na míru nikomu, které by s tímto přístupem neuspělo ani kdykoli jindy? (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zástupci japonské automobilky se tváří, že firma bezprostřední problém s hotovostí díky nerozděleným ziskům minulých let nemá, reálně je ale situace zjevně složitější. A tak se management nechal inspirovat tuzemskými filmovými Básníky. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ne snad, že bychom vás k tomu nabádali, ale i na tomto případu je vidět, jak někteří lidé prostě nedomýšlí důsledky svých rozhodnutí. Zvolit auto, které vystupuje z řady, opravdu není nic pro ty, kteří mají jakýkoli důvod raději splynout s davem. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Analytické firmy začaly vypočítávat škody způsobené touto nehodou a dávat je do souvislosti s těmi předchozími. Účet za nedokončené převozy elektrických aut přes oceán se jen za posledních pár let blíží 40 miliardám korun. A to jsou pouze prokazatelně vyčíslitelné dopady. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když nějaké auto platí za velmi trvanlivé, obvykle jako ojeté na ceně moc neklesá. U Audi A6 a odvozené A7 ale platí jiné pořádky, jistě i kvůli obavám z cen jakkoli složitějších oprav. Nemístné nejsou, zejména u některých verzí jsou ale větší problémy opravdu výjimečné. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsou to dnes vlastně do jednoho výjimečná auta, neboť všechna čtyři používají osmiválcový motor. Jenže pouze u posledního dožívajícího mohykána není součástí dobíjecího hybridu. To z něj sice dělá o fous nejpomalejší stroj, pojede tak ale vždy a díky nejnižší hmotnosti je i reálně nejefektivnější. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to zas jednou ukázka toho, jak moc dokážou čínské automobilky nabídnout v balení opravdu velkého auta za malé peníze. Aspirace na konkurenta Audi A8 není nemístná, cena přesto sotva odpovídá tuctovým malým škodovkám. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mohlo se zdát, že pustit tohle auto do prodeje je dobrý nápad, ukázalo se ale, že není. A vlastně ani nevíme, proč tomu tak je - vypadá šik, vnitřní prostor tím moc netrpí a ceny jsou srovnatelné s výchozím modelem. Zákazníci ale dál říkají jasné ne. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jen z jedna z mnoha částí vozu, které se starají o jeho výsledné vlastnosti a charakter, přesto existují motory, které vstoupily do dějin jako v obou ohledech určující elementy. Legendární 2JZ patří mezi ně, G20E má hrát na podobnou strunu. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britská auta platí za nekvalitní a nespolehlivá už dekády a sama automobilka před pár léty přiznala, že právě to jí láme vaz. Pokud v reakci na toto přiznání skutečně něco změnila, pak řešení přichází doslova s křížkem po funuse. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Fordu budiž ke cti, že na svého zákazníka po tak nepříjemné události nezapomněl. To je ale asi tak vše, co lze v tomto případě ocenit, pokud tedy už to samo o sobě nebylo kontraproduktivní. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tragický obrat, kterým se nakazil téměř celý obor. Pokud chcete bezpečně poznat, že nějaké auto zrovna nejde na odbyt, všímejte si záplavy nekritických recenzí přicházejících často v nijak jinak neospravedlnitelný čas. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Data o prodejích některých čínských automobilek jsou ohromující, korespondují ale s realitou? Pokud máme věřit šéfovi jednoho z tamních velkých výrobců, pak ani moc ne. Číňani mají používat praktiky, které kdysi nebyly cizí ani evropským výrobcům a čísla uměle nafukují. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A vlastně ji tím dává i samo sobě, neboť se z chyb svých vlastních ani těch ostatních nepoučilo. Nyní je zopakovalo tak, že nesmyslnou hybridní novinkou s automatem vystřelilo do nebes hodnotu auta, které bylo ještě konstruováno s pomocí zdravého rozumu. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tahle auta už se stihla „spustit” i do nižších sfér trhu, vyloženě levná ale nikdy nebyla. Novinka Lady to mění. Jde na to sice opačnou cestou než snad všichni konkurenti, při její ceně to ale asi bude potenciálním kupcům tak nějak jedno. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Velká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
EU cíleně pokračuje v deindustrializaci starého kontinentu, Velká Británie je ale zase jednou ještě dál. Musíme se vrátit až do automobilového pravěku, abychom narazili na moment, kdy se v zemi vyrábělo míň aut. Přitom automobilových firem tam dál existuje hromada. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby s ní najel statisíce kilometrů, asi by to nevadilo, tady ale někdo s autem schopným katapultovat posádku přes půl Evropy sotva někam dojel a je dodnes jako nové. Přesto stojí jako lepší škodovka, pro nového majitele to může být výhra. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Někdo to může označit za chytré projevy kreativity, potíž je ale v tom, že potenciál techniků byl využit na odmítané elementy z podstaty nesmyslného auta. Zákazníci Mercedesu na faleš zjevně neslyší a není důvod, aby kvůli tomuto změnili názor. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čistě pocitově z dění okolo nás nejspíš nezískáte pocit, že by si čínská auta začínala podmaňovat Evropu, při pohledu na data je ale zjevné, že se to děje. A to sem zatím dorazila hrstka značek s hrstkou modelů. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby šlo o auto za lákavou cenu definované technickými vlastnostmi, které vás pošlou do kolen, dá se i ono dvouleté zpoždění chápat. Ale na co přesně se tady čekalo? Navíc se bavíme o po kusech vyráběném voze za 7 milionů korun, nic z toho nezní přesvědčivě. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když se na záběry tohoto auta podíváte poprvé, nutně vás napadne cosi o hezkých historických fotkách. Ale ouha, tohle je horká novinka, která díky některým detailům vypadá mnohem víc jako verze z počátku existence ruské automobilové legendy. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bývalo to hájemství zejména evropských automobilek, ve kterém jen tu a tam vystrčili růžky Američané nebo Korejci. Číňané se ale teď nechtějí jen blýsknout, touží po absolutním rekordu s relativně normálním vozem. Už teď existují jen tři auta, která jsou rychlejší. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto ohromilo v prvé řadě tím, že má nabízet až 1 079 koní výkonu při ceně startující jen na 3,6 milionu Kč. Jak ukazuje zkouška jednoho z prvních dodaných kousků, realita bude jiná. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od bodu nula, od první vteřiny, od první spekulace na toto téma jsme Mercedes varovali, že půjde o obrovské fiasko, ve kterém utopí nekonečně mnoho peněz. Nevěřil a s dvoulitrovým hybridem místo osmiválcového čtyřlitru to zkusil. Selhal na celé čáře a teď jen chytá vodopády zmaru. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kolikrát jste za poslední roky od nějakého výrobce aut slyšeli, že by nové auto se spalovacím motorem bez možnosti dobíjení bylo něčím, co byste měli chtít? Tušíme, že ani jednou. To až teď začínají chápat, že chutě zákazníků se navzdory jejich touhám zase tak nezměnily. A začínají s tím pracovat. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auto s gejzírem, kdo vám to dnes nabídne? Ale žerty stranou, dokonale originální stav a jasná historie činí tento vůz zcela mimořádným. Přitom není nesmyslně drahý, na svou současnou kondici a vzhledem k podmínkám na trhu určitě ne. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jednostopé stroje dokázal krotit jako nikdo jiný, o čemž svědčí nejen počet jeho mistrovských titulů, ale také fakt, že je dodnes naživu a těší se neobyčejnému zdraví. U příležitosti jeho třiaosmdesátin tak MV Agusta přichází se vskutku výjimečnou motorkou. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Synonymem pro švédská auta byly po léta hranaté kombíky, které víc než co jiného připomínaly krabice od bot s koly. Nebylo to mimo realitu, takový model s číselným označením 240 byl dodnes vůbec nejprodávanějším Volvem. Až teď předal žezlo jinému modelu, tedy alespoň podle automobilky. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mercedesu v těchto dnech slunce nad hlavou nesvítí a může si za to hlavně sám. Tohle už si ale snad ani Němci nezaslouží. Odvaha, se kterou se pustili do projektu silniční ef-jedničky, se jim v dobrém nevrací. Celý projekt je od začátku plný nezdarů a nyní schytal další ránu. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čekalo se, že tohle auto bude představovat atraktivní nabídku a může jít o nový prodejní hit, automobilka ale nakonec i pozitivní očekávání dokázala překonat. Je to ve své podstatě opravdu aut o se vzhledem a výkonem Ferrari za cenu Škody. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdálo se, že japonská automobilka na tom už nemůže být hůř, a tak akcionáři po výměně vedení doufali v rychlý obrat. Nic takového ale zatím nepřichází, Nissan dál míří ke dnu a investoři nejsou spokojeni. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nevíme, do jaké míry nás může těšit, co dnes BMW dělá, rozhodně nás ale musí těšit, co BMW říká. Přinejmenším v této rovině mluví o věcech tak, jak jsou - bez spalovacích motorů by byly všechny evropské automobilky během několika týdnů po smrti. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeden ze zámožných majitelů nedávno začal rozhlašovat po světě, že tohle auto není ani tak splněný sen, ale spíš noční můra. Teď se jej zbavuje další a v jeho případě aspoň nejde tvrdit, že by si Valkyrii neuměl užít, protože neumí řídit. Ani on ji ve výsledku pořádně neprotáhnul. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pick-upům doba opět přeje a nedivili bychom se, kdyby česká automobilka měla nutkání zase nějaký nabídnout. Jenže nemá. Tohle auto je jen jednorázová záležitost od jejích učňů, kterým lze dát palec nahoru za řadu zajímavých nápadů. Proč ale jako odrazový můstek použili Superb? (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve výrobě skončil už před 13 roky a dlouho se zdálo, že žádný další nedorazí. Nakonec jsme se ale dočkali a při současném testování téměř hotového auta je jasné, že už nás nemine. Jestli se ale znovu bude zamlouvat Clarksonovi, je otázkou. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kolik už je příliš? Tuhle otázku si člověk musí položit, když vidí, čeho se dočkalo už tak brutálně výkonné a extrémně lehké Jesko Attack od Koenigsegg. Jako Sadair's Spear nabízí ještě extrémnější poměr výkonu a hmotnosti. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Sama automobilka naznačuje, že půjde o začátek nové éry, jejím preludiem se stane letošní premiéra nové iks-trojky Samotná trojka na ni naváže příští rok, zpočátku se ale bude vyrábět jen v jedné verzi. Pak se nabídka patřičně zahustí, až dojde řada i na M3. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Třícípá hvězda má za sebou úctyhodnou historii s minimem špatných ér, na selhání tak má svým způsobem nárok. Opravdu je ale po všech přešlapech z poslední doby nutné přijít jako se zázrakem s designově neoriginálním otylým sporťákem s elektrickým pohonem a falešným zvukem osmiválce? (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jedna z nemocí doby, které jako by se lidé ve vedoucích pozicích nedokázali zbavit. Šéf Škody je dál připraven činit rozhodnutí, kterými bude trápit nás i sebe. A pro co vlastně? (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poté, co nová vrcholná verze poslala svět do kolem ohromujícím poměrem dynamiky a ceny, se všichni ptají už jen na jedno: Překoná tohle auto za „pár mega” celou smetánku evropských hypersportů včetně silniční Formule 1 Mercedesu na nejnáročnějším okruhu světa? Jim Mero říká, že ano. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lada proti elektrickým autům jako takovým nic nenamítá, nakonec je sama vyvíjí, vyrábí a pravidelně prezentuje novinky s tímto pohonem. Současně ale realisticky říká, že spalovací auta budou po několik následujících dekád dominantním produktem, zatímco ta elektrická zůstanou okrajovým řešením. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Za vyloženě levnou dnes žádnou škodovku označit vážně nelze, pokud ale jde o poměr hodnoty a ceny, umí mladoboleslavské modely pořád bodovat. A ani velký Kodiaq není jako ojetina výjimkou, statisticky si vede zejména v oblasti trvanlivosti velmi přesvědčivě. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte pocit, že nová auta prostě zdražila a nic „normálního” ani do města a okolí za dobré peníze už nejde koupit, pak dodáváme, že skutečně nejde, ale jen v Evropě. Kdysi u nás též prodávané Suzuki Alto žije dál ve své domovině a po faceliftu se těší neobyčejnému zdraví. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro jednou nechme stranou technický aspekt věci, třebaže vede k úplně stejným závěrům. Bez ohledu na něj špičky evropského automobilového průmyslu v prvé řadě přestaly projevovat elementární obchodní cit. A skutečný krok zpět nejsou s to udělat ani dnes tváří v tvář marasmu, který tím způsobily. (Walter Kraft)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Může se zdát, že automobilka jen „slepila” techniku ze dvou existujících verzí tohoto stroje, cesta k bestii zvané ZR1X ale byla mnohem složitější. A i naladění pro dosažení co nejlepšího času na čtvrtmíli si vyžádalo pozoruhodnou intervenci. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Někteří říkají, jak je to úžasná jízda, tovární pilot ale jede na půl plynu a dosáhne času, který by jízdou naplno rozdílem třídy pokořil 10 let starý Seat Leon Cupra. Přesto by auto nezvládlo ani tři taková kola na jedno nabití. Je nad čím žasnout? (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zejména pro evropské automobilky, které se buď aktivně podílely na stvoření současné „elektrické revoluce”, popř. stejnou myšlenku bez odporu přijaly za svou, je to slušná ironie osudu. Jiní teď umně využívají prostoru na trhu, který tím samy vytvořily. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Až 369 km/h? To zní skoro jako z repertoáru Bugatti, tedy alespoň do chvíle, než se podíváte na výsledek měření reálné rychlosti podle GPS. Italům budiž ke cti snad jen to, že se tím drží svých odvěkých tradic. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zbytky všech 3 159 vozů i samotné lodi budou od teď odpočívat hluboko na dně oceánu. Skoro tři týdny trvající příběh skončil tak, jak se od začátku zdálo být nejpravděpodobnější - veškeré záchranné práce nakonec nevedly k úspěchu a loď se kvůli utrpěným škodám potopila. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kupec tohoto kousku s ním nedělal doslova nic, a to dlouhých 35 let. Minimálně finančně se mu to bohatě vyplatí, i 60 milionů korun dnes může být na tuhle F40 málo. Je to dokonalý stroj času, navíc v extra provedení. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to až šokující vývoj bohužel potvrzující dojem, který ve vás současná auta dost často vyvolají už po vyzkoušení několika málo z nich. Problémy navíc nezřídka nemají jednoduchá řešení a vyžadují intervenci samotné automobilky. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to na jednu stranu poněkud smutné připomenutí toho, že „když na to máte”, můžete si pořád dopřát skoro cokoli z toho, co je naprosté většině lidí upíráno. Rozpaky vás ale přejdou, až smetánku sporťáků Ferrari a Pagani uvidíte v přímém souboji. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lamborghini nejprve mířilo k úplné elektrifikaci, pak k rychlé elektrifikaci a teď míří k žádné elektrifikaci. Co tedy místo ní? Italové nabízí poněkud neoriginální alternativu, tušíme ale, že proti mysli bude z jeho zákazníků jen málokomu. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsou vám místo hesla čtyř mušketýrů bližší fráze jako „jeden za jednoho, každý za sebe”? Pak tohle je něco pro vás. Stát vás to bude jako výbavový prvek 300 tisíc korun, ale co by člověk nedal za svatý klid? (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Existuje řada důvodů, proč k zamýšlenému masovému rozšíření elektrických aut v jejich současné podobě přistupovat velmi obezřetně. Ale jakmile jednou něco prohlásíte za svaté, na negativa se nehledí. Museli to být až do konfliktů po uši namočení Izraelci, kteří na jedno z nich důrazně upozornili. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nechceme být zbytečně paranoidní, ale když se jako výrobce dostanete do situace, že zájem o limitovanou produkci čehokoli dalece přesahuje slíbené omezené množství, budete vždy v pokušení onen limit překročit a vydělat víc. Pokud tohle Porsche udělalo, prasklo to. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byli jsme k němu pravidelně kritičtí, přesto jsme předpokládali, že minimálně první vlnu prodejů zvládne se ctí a najde si cestu aspoň k tradiční loajální klientele. Nestalo se, dosavadní prodeje jsou až hrozivě nízké na všech klíčových trzích. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro ostrý Golf je to tradiční barva, červené linky k němu patří odnepaměti. Pokud se ale sejdou s červenými koly, červenými třmeny brzd, červenou karoserií a dalšími červenými linkami, je to trochu moc. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tato novinka poněkud zapadla vedle po dekádách prvního skutečně nového SUV značky, to ale neznamená, že není hodná pozornosti. Niva Travel se teď pyšní větší čelní maskou zlepšující chlazení motoru, který se změnil poprvé od roku 1998. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Až si tohle auto zaparkujete před tím „fancy” domečkem v pořadí, sousedi asi puknou smíchy. Německá automobilka úspěšně pokračuje v tradici nabízení stále méně atraktivních aut za stále vyšší ceny, tohle je snad až ostuda. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A aby obrat byl dokonalý, automobilka se sama chlubí tím, že přesně tohle dělá. Teď jen najít způsob, jak pod kapotu nacpat znovu osmiválec, a o prodeje bude postaráno. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A pak že nerostou. Tedy nejezdí. Jezdí, ale když už někdo takové auto tímto způsobem využije, musí se smířit s tím, že jeho hodnotu pošle k nule dřív než prosinec venkovní teploty. Tohle auto budiž důkazem. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestliže tento týden plánujete s lepidlem vyrazit do Haagu, abyste upozornili na svou agendu, máme pro vás tip. Bude lepší tak nečinit poblíž Bestie amerického prezidenta, neboť ta bude fungovat rychlík do Prahy v písni Ivana Mládka. Bez ohledu na okolnosti. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud hledáte v prvé řadě „držák”, je to ta správná volba. Je ale třeba mít na paměti, že této pozice dosáhla Toyota RAV4 i díky tomu, že používá v každé své generaci dost zastaralých, ovšem ověřených řešení. Ta se sice nekazí, ale svým fungováním neohromí. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to rozumný a vyššímu zásahu na trhu přispívající krok, tak proč se mu bránit? Automobilky to naštěstí přestávají brát jako prohru, což v tuto chvíli zametá cestu i rozšíření nabídky modelu DS No. 8. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Myslíte třeba na podzemí parkoviště? I takové případy tu byly, zde se ale bavíme o vnitřních prostorách samotného centra. Akt zoufalství dotyčnému vyšel, policie na něj nebyla schopna bezprostředně reagovat. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Extrémní a extrémně rychlý propad cen elektromobilů se stará o to, že se na stejnou cenovou úroveň dostávají už po pár letech auta diametrálně odlišného kalibru. Levněji než jakoukoli novou Fabii koupíte už i 476koňový Model 3 s pohonem 4x4. A nejlevnější kusy jsou ještě o ligu jinde. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další facka do tváře Italů, kteří si právě na takové matematice zakládali. V případě jejich aut už nefunguje a majitelé přichází o vysoké sumy, i když se při koupi museli praštit přes kapsu. Chevrolet začal prodávat Corvette C8 za minimálně 1,3 milionu a levněji ji jakkoli jetou nekoupíte dodnes. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Že to tak v určitých případech může být, není nové, průměr je ale jiná věc. Taková je nicméně současná realita provozu elektrických aut na německých silnicích. „Náklady nyní dosáhly úrovně, kdy i dlouhodobě převyšují ceny pohonných hmot,” říkají autoři studie. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mercedes i po všech dosavadních selháních zůstává tou nejvíce zmatenou automobilkou v oboru, pokud jde přechod na elektrický pohon. Nepoučil se z fiaska dosavadních modelů EQ, nepoučil se z fiaska čtyřválcového C63 a ohromit znovu zkouší něčím, co zákazníci opakovaně odmítli. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
První fotky odhalující automobilové novinky tradičně zachycují vyšperkované verze, to nepřekvapí. Kam ale tuto praxi dotáhl Nissan, bere dech. V konfigurátoru najdete za „cenu od” vůz, který vám chvíli bude připadat jako úplně jiný model, jako projev chyby aplikace. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilky stále více chápou, že některé starší modely v novém provedení na stejné úrovni prostě nevyrobí a jejich zákazníky na nic nového nezlákají. A tak chtějí vydělat aspoň na tom, co jim prodali dřív. Nově se mezi ně přidává i Honda, zatím s legendární NSX první generace. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
U ruského SUV značky, která se stala výrobcem vůbec prvního masově rozšířeného auta s pohonem 4x4 v Evropě, by člověk tak nějak automaticky čekal, že bude mít pohon všech kol. Azimut ho ale nemá a mít ani nebude. V rukávu má ovšem jiné trumfy. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uhlíková vlákna či spíše jimi vyztužené plasty jsou dnes oblíbeným materiálem používaným pro výrobu aut, problémem ale je, že jejich výroba je energeticky náročná, a tedy i drahá. Jejich náhrada má být levnější a dokonce i lepší, využívá jedné z prvních domestikovaných rostlin v lidské historii. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to skutečně jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce své doby, který má daleko k jakkoli zdevastovanému autu. Naopak, tento kousek je velmi zachovalý a svou podstatou stále velmi relevantní, jeho nároky na udržování při životě si ale vybírají svou daň. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud vám jako absolutní nesmysl přijde už osobní elektrické auto s energeticky náročnějším provozem, natož pak to nákladní, raději se ani neptejte, jak má fungovat se stejným pohonem 195metrový Viking Helios. Je to nesmysl od pohledu. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Takováto označení slýcháme pravidelně, spojujeme si je ale s exotickými hypersporty za desítky milionů korun. Tady se bavíme o masově vyráběném voze za miliony, přesto je tak rychlý, že si před ním nemůže být sebou jistý téměř nikdo a nikde. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Korejcům už se zřejmě nechce přihlížet tomu, jak si jiní rozebírají jeden z jejich největších trhů. A velí k návratu. V zemi mají nabídnout hned pětici modelů, ovšem poměrně draho. Je tak otázkou, jak moc se jim povede splnit plány počítající hned s návratem na polovinu dřívějších prodejů. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilka čtyř kruhů si mohla vybrat mezi ostudou a válkou. Vybrala si dokonce dvě ostudy a válka ji nakonec stejně nemusí minout. Protože ani jedna z chystaných variant nové RS6 nemá šanci excelovat v tom, v čem má tohle auto primárně fungovat. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to něco, na co jsme naráželi mnohokrát, reakcí od nevěřících Tomášů bylo obvykle naše očerňování. Teď tu máte potvrzení od viceprezidenta Kie pro evropské prodeje, že to přesně takhle chodí. Prodávat „moc” čehokoli dnes v EU může být špatně. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Prý je to nejrychlejší silniční auto, jaké kdy řídil, což může a nemusí být pravda, pakliže má mít v garáži hned dvě AMG One. Zrovna to je ale celkem druhotné, nepochybně půjde o vůz rychlý jako čert. Problém je v tom, že vizuálně moc netáhne. A technicky vlastně také ne. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V médiích se v uplynulých letech pravidelně mluvilo o tom, že umírá Putin, ten nyní kontruje tím, že než jsme se toho stačili nadát, zmírat začaly perly evropského automobilového průmyslu. Podle něj zcela nesmyslně. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Populární japonské ikoně zkouší Brusel ukázat dveře už dva roky, vyhnat ji definitivně ale pořád nedokázal. Nyní se ovšem zdá, že 55 nových aut z této limitované edice je opravdu konečnou. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby Ola Källenius uměl česky, složíme pro něj píseň „Ty jsi na mou věru ukazatel směru”. Na tohle přišel po letech trvání na „strategii” všech vajíček v jednom košíku? Vážně? (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzhledem k vývoji cenové hladiny v posledních letech je v podstatě běžné, pokud dnes pár let staré auto prodáte za podobné peníze, za které jste jej koupili. Ferrari by tedy měla být jen dražší, děje se ale pravý opak. A ani modely 296 GTB a GTS tomuto osudu neunikají ani trochu. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobné vozy si majitelé obvykle hýčkají jako malé poklady, na kterých jednou vydělají, v tomto případě ale nastal pravý opak. Pro jednoho „šťastlivce“ se vlastnictví supersportu Astonu Martin změnilo v noční můru, ze které se chce probrat. Automobilka ale bezpodmínečné vrácení vozu odmítá. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nová M5 je technicky zpackané auto, jehož nesmyslná podstata ovlivnila jak design, tak klíčové technické parametry. U Mansory nenapravili ani jedno, naopak tento bavorák učinili ještě odpudivějším. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jen při poslední změně ceníku poslala Škoda ceny Octavie až o 110 tisíc korun výš, to je brutální posun. Takových jsme svědky už několik let a není to jen dojem - studie ukazuje, že ceny aut v Evropě za poslední pět roků stoupaly bezprecedentním tempem. Někteří na tom ovšem vydělali. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máloco ukazuje rozvrat současného automobilismu a úpadek Hondy názorněji než tento krok. Japonská značka vzala symbolicky bývalou továrnu na supersportovní NSX a začala v ní dělat komické vozítko, které už na pohled působí, že se každou chvíli rozpadne. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Při pohledu na tohle auto si říkáme, kde vůbec Rusové přišli k síle dát něco takového dohromady. Vypadá velmi moderně a uvnitř mu nechybí ani vyspělá elektronika nebo libůstky typu vyhřívané zadní sedačky. Jen s technikou může být trochu trápení. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Úplné zastavení prodejů, dodávek dříve prodaných aut i jakýchkoli testovacích jízd existujících vozů, to je následek aktuálního kroku Fordu spojeného s Mustangem Mach-E. Za vše může od počátku naprosto nesmyslná a zbytečná sázka na dveřní systémy bez fyzických klik. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jezza si za svou dekády trvající kariéru televizní superstar koupil spoustu výjimečných aut, Ferrari mezi nimi ale najdeme jen jedno jediné, tohle. Svého času ho považoval za nejlepší auto na světě, přesto si už žádné další znovu nekoupil. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po letech očerňování spalovacích vozů a vychvalování těch elektrických by bylo na místě očekávat prodejní trhák těch druhých zmíněných. Jenže na žádný takový nedochází. Lidé už se nenechají opít rohlíkem a věří spíš vlastním zkušenostem a poznání dalších ze svého okolí. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to smutný pohled do zákulisí, který jen potvrzuje, proč jsou dnes auta v Evropě tak drahá. Ač jsou už tisíckrát zregulovaná, řada na ně dojde ještě tisíckrát znovu a bude jen hůř. Proto John Elkann žádá jinou legislativu pro nový typ vozů. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chytrému napověz, hloupého trkni. Co ale dělat s Hondou, opravdu nevíme, neboť ta se zjevně nebyla schopna poučit ani ze svého vlastního neúspěchu a hodlá stejnou chybu zopakovat. Sice trochu jinak, ale ne dost jinak na to, aby to dopadlo lépe. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Audi je na scestí tak moc, jako snad ještě nikdy nebylo. Dotýká se to všech aspektů jeho aut, od designu přes techniku až po kvalitu. Letos se ale máme dočkat alespoň v některých ohledech velkých změn a už nikdy se nevrátit zpátky. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdo tohle místo zná, ví, že pro jízdu autem se hodí asi tak jako smoking pro návštěvu plovárny. Dotyčný ale zřejmě už pozbyl příliš mnoho kognitivních funkcí, aby si to uvědomil dřív, než byl skoro dole. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdo tohle místo zná, ví, že pro jízdu autem se hodí asi tak jako smoking pro návštěvu plovárny. Dotyčný ale zřejmě už pozbyl příliš mnoho kognitivních funkcí, aby si to uvědomil dřív, než byl skoro dole. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Očekávání byla pro jednou splněna do puntíku a na světě je auto, ve které jsme v roce 2025 snad ani nedoufali. Nová vrcholná Corvette je dalším vylepšením už tak bláznivě rychlého a ještě bláznivěji dostupného auta. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jako by nestačilo, co všechno tohle auto nabízí za své ceny už dnes, nabídne toho ještě víc. Prostor Škody prosadit se vedle takového vozu se logicky bude jen umenšovat - v Číně na minimum, dopad v Evropě a na dalších místech světa teprve poznáme. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A stalo se tak k překvapení nikoho krom samotné automobilky. Už problémy spojené s hybridy mohly firmu varovat, nakonec si ale kalich hořkosti vypije téměř do dna. Od počátku nepochopitelný plán se tak hroutí a jeho první fáze bude splněna pouze na oko. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Obě provedení stále platí za „ty” žádoucí Mercedesy. A ukazuje se, že právem, zejména generaci W205 můžete kupovat pomalu naslepo, navíc máte k dispozici škálu techniky, o které se nástupci ani nezdá. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kolik soudnosti asi má člověk z PR oddělení automobilky, když se skvělost elektrického modelu značky pokusí ukázat zrovna na okruhu, na kterém si nedávno připsala absolutní rekord silničních spalovací novinka, jejíž čas je lepší o několik tříd navzdory mnohem nižší ceně? (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tedy žádný pozitivní vliv, o tom negativním by se dalo diskutovat jako o možném projevu vzdoru. Politikům je to ale jedno, ostatně než si začali rozdělovat pochybné bitcoiny, obtížně měřitelné reklamní kampaně byly nejlepší příležitostí pro „malé domů”. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdánlivě nekonečný ingolstadtský příběh slibování toho, co bylo slíbeno, a odvolávání toho, co bylo odvoláno, nakonec dospěl svého konce. Firma pod tíhou reality oficiálně zrušila plán přejít jen na elektrická auta, čemuž se do poslední chvíle snažila vyhnout. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Maserati je na tom aktuálně hodně zle navzdory velmi svěžímu portfoliu, Alfa Romeo uniká stejnému osudu jen díky malému Junioru. Pravidelně se tak spekuluje o konci kterékoli z těchto značek, nic takového ale prý není v plánu. Naopak je tu nový nápad, jak obě italské klasiky zachránit. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ford zas jednou ukazuje míru svého odtržení od reality a neschopnost změnit směr poté, co narazil se svými plány. S viceprezidentem firmy lze souhlasit, že většině lidí je jedno, co konkrétně mají pod kapotou, jenže tak tomu bylo vždy. A nic to nemění na tom, že je zajímají jiné aspekty s motory úzce spojené. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když už máte pocit, že neexistuje nic, co by Audi mohlo na svých autech ještě pokazit, tím spíš pak v interiérech, přijde tohle. A to se firma kála, že ví, co udělala špatně a své chyby napraví. Nestalo se, přišlo další selhání. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není obvyklé, aby „nóbl” zákazníci hypersportů z Molsheimu radili ostatním, aby se s řešením problémů neobraceli v prvé řadě na autorizované servisy. Tento to ale dělá. A stojí za tím vskutku výmluvná zkušenost. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tesla pomalu aspiruje na označení „Tatra západu”. Československá značka udržela model 613 ve výrobě 22 let a mnohým se to zdálo směšně dlouho. Tesla se nyní s délkou výroby Modelu S této metě povážlivě blíží, nová generace není na světě ani po 13 letech od začátku výroby a 16 let od premiéry konceptu. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Do prodeje stále teprve míří, tohle by ale měl být zlom, na který se čekalo. Ruská novinka absolvovala crash test ARCAPu, který odpovídá úrovni místních zkoušek Euro NCAP. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jít o absolutní rekord, je to samozřejmě k chlubení, jít o rekord mezi silničními auty, pak též. K chlubení by byl i rekord mezi ostrými kompakty nebo aspoň předokolkami, žádný z nich si ale Golf GTI Edition 50 nepřipsal. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jít o absolutní rekord, je to samozřejmě k chlubení, jít o rekord mezi silničními auty, pak též. K chlubení by byl i rekord mezi ostrými kompakty nebo aspoň předokolkami, žádný z nich si ale Golf GTI Edition 50 nepřipsal. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čínské elektrické novinky obvykle získávají v crash testech vysoké známky, následky této nehody ze skutečného světa ale na vysoké známky rozhodně nejsou. Posádka přežila vše ve zdraví jen z boží vůle. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravý rozum v současném světě dávno ztratil sílu, a tak je vždy příjemné vidět někoho, kdo jej stále používá. Výpočty Akia Toyody jistě neplatí univerzálně (a ani se je tak nesnaží podat), ale to je právě ono. Roubujeme jedno řešení jako univerzální spásu pro tisíc různých situací, to nikdy nemůže fungovat. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Víte, že když velká firma, tím spíš francouzská, začne v neděli na všechny strany rozesílat „oznámení týkající se řízení skupiny”, muselo dojít k velkému otřesu. A skutečně, dosavadní šéf Renaultu Luca De Meo ve vedení firmy náhle končí, aniž by byl znám jeho nástupce. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čím se chcete odlišit, pokud technickou podstatu auta uděláte prakticky stejnou, jakou může za podobné peníze postavit téměř kdokoli? Slavnějším logem a lepší umělou kůží v interiéru? Je toho málo a v případě Volva to nefunguje ani na Škodu, ani na Kiu. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jen aby to nebylo tak, že tohle jsou ony mobilní kuchyně pro armádu. A rozdíl mezi skoro 5 miliony a 36 tisíci jde do kapes všech, kteří se na celé té nestoudnosti vědomě podíleli. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobně jako mnozí jiní, také Italové zkusili na trhu zamířit výš, postupem času se tím ale skoro oddělali. Nyní se „normalizují”. Ostatně vidí, jak se daří Dacii, a tak vyráží směrem dostupnějších obyčejných aut pro lidi. Chybět u toho nemá ani SUV ve stylu Bigsteru. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci si stále odmítají připustit, že po elektrickém pohonu prostě všichni netouží, řadu lidí dokonce odrazuje. A do některých aut se svými vlastnostmi jednoduše vůbec nehodí. Elektrifikovat po vlažném přijetí ID.Buzzu i Touran zní jako velká absurdita. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto by si u nás klidně mohlo říkat RS a nikdo by se nedivil. Současně ale stojí tak málo, že se vedle něj i Fabia musí červenat. Pokud byste hledali nejlepší čínskou variaci na dlouhodobě nejúspěšnější vůz na českém trhu, nutně skončíte u tohoto stroje. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už jsme viděli hodně odvážných řidičů, tyto záběry ale jako by popíraly fyzikální zákony. Zdá se, že pravidelný pohyb v zácpách hlavního města Chile posouvá některé šoféry ještě na jinou úroveň. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud vám někdo bude vyprávět, že s elektrickým autem uděláte lepší ekonomiku provozu, nevěřte mu ani sekundu. Není to technicky možné ve chvíli, kdy rozdíl ve vývoji cen jednotlivých typů automobilů v čase je takto diametrálně odlišný v jejich neprospěch. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to pořád atraktivní, technicky vyspělé, řidičsky zajímavé a velmi kvalitní auto, přesto z něj trochu bolí u srdce. Ne proto, čím je, ale co se od té doby z nabídky Audi A4 vytratilo. Dnes nemáte šanci si nic podobného koupit jinde než v bazaru. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jedno je jisté, ten hasicí přístroj uvnitř nebylo nutné použít na horoucí zájem kupců. Právě naopak, doslova nikdo nebyl ochoten dát za vůz ani minimální částku požadovanou prodávajícím. Nakonec se ale jeden ze zájemců smiloval a majiteli dal o 650 tisíc víc, než původně plánoval. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte pocit, že italská automobilka se vší svou technickou excelencí za pasem v této věci musela mít od začátku rozum, pak vás musíme zklamat. Neměla. Na rozdíl od jiných k němu aspoň přišla, trvalo jí to ovšem dlouhé čtyři roky. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chcete jedním autem stvořit výmluvný obraz smutného stavu automobilového průmyslu na starém kontinentu v roce 2025? Není třeba víc než toto konkrétní provedení Volkswagenu Polo. To slaví narozeniny tak, jako by už žádné další ani neměly přijít. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fešný, ale je to falešný, mohl by tohle auto zhodnotit jeden český bard. A nejhorší je, že automobilka to po fiasku dalších modelů používajících stejnou techniku moc dobře ví a rovnou si nechala otevřená zadní vrátka. Přesto si neodpustila tento zbytečný mezikrok. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti mohlo celkem v klidu použít pro svou novinku dřívější techniku, která v mezičase stejně nenašla sobě rovného. Vsadilo ale na úplně jinou a dala novému Tourbillonu výhody, které zdaleka nespočívají jen v nějakých technických libůstkách. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také Rolls-Royce si prožívá svůj elektrický příběh v duchu dřívějších poznání Porsche. Jeho náznaky byly zřejmé už loni v září, teď už není o čem debatovat. Zájem o auto klesá, prodaných vozů je na trhu přehršel a zůstatkové hodnoty padají rychlostí meteoritu. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Novinka se prý snaží navázat na známý Peel P50, ve srovnání s ním je ale tento stroj prostornější, lépe vybavený i méně směšný. Snad i díky tomu je první várka plánované výroby takřka vyprodaná. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Maserati samo o sobě upadá, jeho jméno a typické vzhledové elementy ale pořád mají své kouzlo. Možná právě tyto okolností se sešly v mysli někoho z vedení Fiatu, když dal sportovní verzi už tak atraktivního Fiatu Pulse ještě lákavější vizáž podobnou právě Maserati. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud se v souvislosti s výtvory Mansory běžně ptáme, kdo si je vůbec může koupit, tady se musíme ptát hned dvakrát. Skoro nikdo totiž nekupuje ani výchozí auto. Tohle předem vypadá na slušný komerční propadák. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Osmiválce znovu táhnou. Venku je další novinka, kterou si bez motoru V8 lidé prostě neumí představit
„Nemůžou říct, že jsme to nezkusili,” mohou se nyní utěšovat automobilky, které se pokusily motory V8 poslat na smetiště dějin dveřmi, ony se jim odtud ale vrací oknem. V některých autech prostě být musí, jako v této verzi legendárního Fordu F-150. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O tom, že tato varianta může přijít, se mluví už roky, člověk se ale musí potutelně smát, když vidí, že se opravdu chystá. Jako by nestačilo, že Corvette ZR1 je už teď jedním z nejrychlejších aut vůbec, přijde ještě výkonnější a rychlejší verze - bájemi opředená Zora. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stroj, který skoro doslova létá po vodní hladině? Zní to jako sci-fi, ve skutečnosti jde ale o už dávný recept Rostislava Alexejeva, který nikdy nepřestal fascinovat. A Rusové podle něj stále vaří, v posledních letech křídlové čluny zažívají renesanci. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilový průmysl byl uregulován do až tak úzkých mantinelů, že do naprosté většiny aut koupíte typově jen jeden motor v několika málo provedeních. Bylo líp. Ani malý atmosféricky plněný šestiválec v normálním rodinném kompaktu nebýval jen sen. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stav současného automobilového průmyslu a jeho schopnosti uspokojovat přání zákazníků je diplomaticky řečeno nepřesvědčivý, pokud ale nemáte hluboko do kapsy, pořád si můžete vymýšlet. A dostat se třeba jen k jinak nazvanému závodnímu Astonu. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nová Panda je na světě a na své možností i současné poměry na trhu není vyloženě drahá. Jenže je v podstatě zbytečně velká a výkonná. Stále přežívající Pandu třetí generace tak bude muset nahradit ještě jiný vůz, říkejme mu Panda Piccola. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro ty, pro které je řízení spíš nutné zlo, to vypadá jako zajímavé auto. Stojí ale zrovna o to zákazníci BMW? A pokud jste zastánci tvrzení, že i špatné návyky jsou tou správnou součástí charakteru, pak vás první zástupce rodiny Neue Klasse nadchne ještě míň. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Okolo detailních specifikací tohoto auta se dosud vedly hlavně debaty, jisté bylo do značné míry jen to, že zvládá obkroužit Ring pod 7 minut. Takovou schopnost ale pochopitelně nenabízí zadarmo, ani v nejmenším. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Prý „musí”, ale to je nesmysl. Nemusí, chce. A proč chce, je otázkou. Hyundai si s úplně tím samým krokem nabilo čumák tak moc, že stejné rozhodnutí po pouhém roce zvrátilo. Kia ho chce o další dva měsíce zopakovat, jako by se nic nestalo. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jak to asi může dopadnout? Pojízdná definice slova „zoufalství” bude zjevně skutečně muset skončit bez nástupce, aby BMW přestala kazit jméno. Nejnovější krok k tomu zametá cestu, prezentován je ale jako možná spása. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro Evropu je to dvojitá prohra a hned vám řekneme, proč tomu tak je. Tohle auto v každém případě ukazuje cestu, jak učinit elektrickou mobilitu atraktivní. Cestu, po které v tuto chvíli na starém kontinentu nikdo nedokáže jít, ani zdaleka. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující vývoj, který zdánlivě popírá logiku. Však když se něco snaží napodobit cosi chtěného za měně peněz, nemělo by se to časem stát váženější než originál. Přesně k tomu ale v případě Supry čtvrté generace postupem času došlo. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Šéfové automobilek musí vidět, že sedí na mrtvém koni, raději si ale poslechnou, jak je někdo utvrzuje v jejich mylné strategii. Tato studie to nedělá a vzhledem k povaze jejích autorů ji nelze brát na lehkou váhu. Proto manažery automobilek děsí - co kdyby dotyční měli pravdu? (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tečka za jednou érou, kterou zlí jazykové označují za tečkou za existencí Jaguaru jako takového. Jestli má tahle značka vůbec nějakou budoucnost, nehodláme spekulovat, její osmiválcová minulost i současnost ale končí tady a teď. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Iluze o udržitelnosti přirozeně neživotaschopných projektů se hroutí. A dál budou jen padat s tím, jak jim přestane být zametána cesta. Továrna AESC v Jižní Karolíně je zatím poslední známou obětí. Firma do ní už investovala 22 miliard, o dalších 13 ale nechce přijít. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Odvahu autorům nelze upřít, a to nejen kvůli vzhledu auta - vlétnout z ničeho do zrovna takto náročného segmentu chce kuráž. Nejsme si ale jisti, zda má jejich vůz šanci bojovat, už vzhled nové limuzíny je snad až příliš polarizující. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to úžasná vzpomínka na časy Ferdinanda Piëcha, který dotáhl i možnosti obyčejného Golfu k extrémům, nad nimiž mohla konkurence jen nevěřícně kroutit hlavou. Nad tímto Golfem lze ostatně v mnoha ohledech nevěřícně kroutit hlavou i dnes. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pamatujete to blyštivé plavidlo, ze kterého jen na pár místech stoupal kouř? Tohle je z něj teď. Omšelý smutný vrak i po týdnu stále hoří. Podle všeho jen čeká na chvíli, kdy oheň dokoná dílo zkázy a loď s víc jak 3 tisíci novými vozy na palubě pošle ke dnu. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vývoj na poli aut nám tak trochu skomírá a míří spíš bokem, letadla ale po dekádách strávených v podobném klinči znovu směřují k překonávání historických maxim. Vedle nových supersoniků se tak chystá i nové obří dopravní letadlo. Říká si WindRunner. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to opravdu velká vzácnost, tím spíš v Evropě, tím spíš v takovém stavu. Snad žádný jiný se nedožil dneška s tak malým nájezdem, tento navíc stál ve stodole pod plachtou a vypadá jako stroj času. Pro nového majitele ovšem nepůjde o levný špás. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je citelně levnější, to ano, ale za svou cenu pořád nabízí tak tragicky málo, až je to skoro neuvěřitelné. Tohle auto prakticky nemůžete vytáhnout za hranice města, neboť technicky neexistuje způsob, jak ho rozumně používat jinde než kousek od domova. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud hledáte auto, se kterým budete jezdit nejen při dalším blackoutu, ale dokonce i po „dni zúčtování” jako z Terminátora, tohle je ono. Nemá ani klimatizaci, nemá ani autorádio, nemá ani elektrická okna. Nemá vůbec nic a pohání ho motor, kterému k chodu stačí jen skoro libovolné palivo. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Schopnost Číňanů prosadit se v některých segmentech už jen stěží může být zpochybňována. A ten luxusní očividně není výjimkou. Tohle Maextro má po prvním týdnu na kontě v Číně víc objednávek, než kolik tam prodá Rolls-Royce všech svých aut za celý rok. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Odbornost tohoto člověka nelze nijak zpochybnit. Je to skutečný expert, který stál od píky zejména u vývoje motoru, s nímž Sebastian Vettel čtyřikrát po sobě získal titul mistra světa F1. Dnes bačuje vývoj nových spalovacích jednotek Alpine a pro EU má jasné vzkazy. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A není to tak, že by to každému z nich bylo jedno. Tento si na jen rok starý vůz dokonce vzal úvěr, dost možná v očekávání, že na koupi vydělá. Stal se pravý opak a je miliony v minusu jen na ryzí ztrátě hodnoty. K té je navíc třeba připočíst spoustu dalších výdajů. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Neskutečných 12 tisíc rezervací během první hodiny prodejů zaznamenal tento nový Volkswagen. Krásný nový elektromobil? Houby s octem, auto motorem bez turba, manuálem a morálně 30 let starou klimatizační jednotkou. Němci nemohou říkat, že by netušili, po čem lidé touží. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby to aspoň mělo něco společného se skutečností… Ale nemá, vykazovaná čísla jsou naprostá virtuální realita, která měla ukázat, jak to EU a jí blízké státy dělají skvěle. Ani tak to nevyšlo. Jediným objektivním faktem je rostoucí hmotnost aut, která snahu o vyšší efektivitu dál zabíjí. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující obrat, neboť tohle auto bylo zpočátku takovým fiaskem, že mnichovská automobilka po výrobě pouhých 252 kusů málem zkrachovala. Nyní je tím, co z majitelů dělá dolarové milionáře. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nepřestává fascinovat. Uvážíme-li, že jde o vrcholné provedení toho, čemu někteří posměšně říkají „americkej kýbl”, je až neuvěřitelné, čeho je schopno v přímce i na technické trati. A to zvlášť vzhledem k jeho ceně. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Závoďák na značkách” se říká kdečemu, máloco jím ale ve skutečnosti je. O Porsche 963 LMDh ve verzi RSR to platí bez jakýchkoli výhrad, do asfaltu veřejných komunikací se od teď opírá všemi svými 680 koňmi. Jak moc si toho užije už 88letý majitel, nemáme zprávy. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Francie k různým „zeleným” nápadům tíhne přirozeně a dlouhodobě, současně je ale také mimořádně rovnostářská. A když jde jedno proti druhému, hluboce zakořeněný socialismus zjevně tahá za delší kus provazu. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobné projekty jen ukazují, jak moc někteří lakují, když nám předkládají elektrický pohon jako cosi evolučně lepšího. Elroq se spalovacím motorem by byl lepší ve všem klíčovém - mohl být i slabší, přesto by byl rychlejší, protože je o hodně lehčí. Byl by také použitelnější a ke všemu levnější. Tento zatím existuje pouze digitálně. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A dejte si to do kontextu s tím, co nám bylo léta slibováno. Automobilový průmysl se dostal do kleští regulací, které jej postupně dobíjí k zemi. Nejenže už pomalu neexistují auta, která by reflektovala touhy zákazníků, stále méně přichází i těch reflektujících touhy docela jiné. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud máte toto léto namířeno do Itálie, na silnicích se vám bude dýchat zase o něco volněji. Navzdory předchozím omezením některá města nepřešla snaha dělat si z řidičů dojné krávy, což současné vedení země nerado vidí. A jedná. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to i v bazarech populární auto, které je na trhu už od roku 2006. Zrovna první generaci z toho roku se navzdory velmi nízké ceně v bazarech raději vyhněte. V případě dalších dvou pak ani tentokrát automaticky neplatí, že novější znamená lepší. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na první pohled se může zdát, že na tomhle kousku někdo při jeho specifikování šetřil. Jenže dvanáctiválcový stroj používal člověk, který si naopak může vyhazovat z kopýtka. A Ferrari mu splní, co mu na očích uvidí. Tady při volbě doplňků myslel na svého dědu. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
Tohle je léčba, kterou Honda potřebuje jako prase drbání. S elektromobilitou Japonci jednoznačně narazili, teď od ní ustupují a raději hledají cesty, které nebudou jen po vůli politickým tlakům, ale vyjdou spíš vstříc očekávání zákazníků. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byly to zvláštní časy, které do extrému vyhrotily nejen rivalitu značek jako Volkswagen a Opel na poli sportovních modelů, ale i jejich úpravců. Kam to dotáhla dnes už zapomenutá firma Mattig v případě Kadettu GSi, bere dech, v dobrém i zlém. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Volkswagen o tom dosud nemluvil, zřejmě to pro něj není populární téma. Ale s tím, jak se jeho údajně čistě elektrická platforma blíží svému prvnímu komerčnímu využití, se ven derou konkrétní technické detaily. A kalkulování s nasazením vnitřního spalování patří mezi ně. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Skutečně až na úplné dno se propadá odbyt některých dříve relativně žádaných elektrických modelů. V prvé řadě Kia a Ford poznávají to, co dosud okusilo hlavně Porsche. A průzkum AAA jasně ukazuje, že spása není na dosah, karty pro elektromobily jsou rozdány stále hůř. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká, že Evergrande automobilového světa už existuje a pouze čekáme na chvíli, než to praskne. Automobilky orientované na elektrická auta prý pracují s menšími maržemi než výrobci čajů, což není udržitelné. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkáme to roky - proti vůli zákazníků můžete jít jen do chvíle, dokud to dělají všichni. Jakmile někdo v pomyslném kartelu není, stane se takový stav neudržitelným. Ram zůstal bez motorů V8 sám mimo hru, nyní se vrací. A celému světu to dává najevo i pomocí nového emblému. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dosáhnout v jeho pozici dlouhodobé životaschopnosti bude zvlášť vzhledem k současnému vývoji v USA velmi obtížné, a to přesto, že do něj VW lije obrovské peníze. Nyní si tak Rivian musel říct o dalších 27 miliard, akcie to logicky posílá dolů. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro normálně uvažujícího člověka je to vlastně nepochopitelné. Firma má zboží. Lidé ho chtějí kupovat. Firma ho může dál bez velkých nákladů prodávat. Lidé by ho kupovali dál. Firma ho ale stejně přestane prodávat. Přesně tohle je případ Fordu Focus a jeho verze ST, obojí v listopadu skončí stůj do stůj. BMW naštěstí reaguje jinak. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedokážeme předpovídat, jak budou zákazníci na tohle auto reagovat, dosud všechny pokusy o stroje podobného ražení ale skončily pro výrobce dřívějším nebo pozdějším fiaskem. Elektrická M3 jím být může a nemusí, u tradiční klientely jí ovšem mnoho zastání nehádáme. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je tím, čím je, v dobrém i zlém, ale podívejte se na její stav. Je skutečně jako nová, navíc má pozoruhodnou historii, oním jediným majitelem je Ital, který auto téměř jen garážoval. Ten ho nyní zkouší prodat, zatím marně. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Asi žádné jiné auto nemá až do takové míry pověst stroje, který odvádí svou práci až do poslední chvíle před rozpadem na atomy. Přesto to neznamená, že je každý Mercedes E generací W212 a W213 nezničitelný, některé už zničeny byly. Ale čím? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kolik takových aut nám po letošku zbude? Tedy, zbude nám ještě vůbec nějaké? Po rozlučce Golfu GTI s ručním řazením a úplném konci Focusu ST je amen také se Civicem Type-R. Prý dojel na legislativu EU, ale na jakou? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auto nemá samo od sebe dělat nic, pokud k tomu neexistuje nějaký zvláštní důvod. Samovolná akcelerace je tradičním strašákem řidičů a Dodge Charger jí prokazatelně trpí. Automobilka to ale podivným způsobem bagatelizuje. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to ve své podstatě tragický příběh kaskády špatných a nezřídka zcela nepochopitelných strategických rozhodnutí, která jedno z nejlepších aut svět poslala směrem k průměru. A žádná spása není na dosah, „řešení” Volkswagenu bude pro vůz spíš poslední ránou. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Určitě to chce brát tvrzení prodávajícího s jistou opatrností, ale tohle auto je v komunitě známé a nezdá se, že by mu něco bylo. Přesto je skutečně relativně velmi levné, důvodem má být snaha o rychlé vypořádání pozůstalosti. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Letošní Velká cena Španělska byla napínavou strategickou bitvou, která nakonec mohla skončit i vítězstvím Maxe Verstappena, v posledních kolech se proti němu ale vše otočilo a on sám vše dorazil. Toto Wolff si k tomu neodpustil komentář, i jemu se ale vrátil jako bumerang. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Carlos Tavares přivedl jeden z největších světových automobilových koncernů do hlubokých problémů, které pramenily zejména z jeho dogmatického přístupu k řešení pohonu. Dnes je aspoň schopen uznat, že podcenil, jak moc pro zákazníky, dealery i zaměstnance znamenaly pořádné motory. Ti je teď vrací do hry. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to moderní vůz se vším všudy a není známo, že by s ním byly větší problémy. Jen si ho lidé nevšímali jako nového auta a tuplem si ho nevšímají dnes. Šance pro ty, kteří chtějí hodně za málo? Vypadá to tak, tady máte vůz s 24 tisíci km za cenu základní Octavie. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Měl to být běh na dlouhou trať, proces na mnoho let, nakonec je ale po pár měsících skoro vymalováno. Řady Volkswagenu rychle opustily desítky tisíc lidí, jen tak pro nic za nic to ale neudělaly. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Každý má jistě své představy o kráse, tohle je ale velmi zvláštní věc. Sáhnout po ní bude moci jen 99 vyvolených, kteří se vydrží dívat na zářivé zátiší se vzpínajícími se slony a připodobněním podkovovité masky chladiče aut od Bugatti. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Celkem převáží 3 159 aut. Anebo spíš převážela? Poté, co posádka po neúspěšném pokusu o uhašení požáru loď opustila, je minulý čas mnohem pravděpodobnější, nejspíš ji čeká osud podobně zasažených předchůdců. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ty samé modely s drobnými úpravami klidně za poloviční cenu, specifické typy nabízející víc než Octavie za cenu oholené Fabie. Tohle prodává VW v Číně, kde aktuálně strádá. Dovézt to do Evropy není drahé logisticky, optikou nutných modifikací a někdy ani celně. Tak proč to VW neudělá a dokonce proti tomu aktivně bojuje? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nejenže nevypadá marně, je také našlapané všemožnými luxusními libůstkami a pod kapotou má hybridní V8 s výkonem okolo 600 koní. Stát ale bude jen jako lepší Škoda Kodiaq. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A není to jediné místo, kde se může pochlubit rostoucím zájmem. Ne každý holt kupuje auta podle postojů člověka, který vede tu kterou automobilku, je to ostatně mimořádně hloupý postoj. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro úspěšné obchodování s čímkoli bylo vždy klíčové respektovat jedno základní pravidlo: Znejte svého zákazníka. Mercedes v posledních letech opakovaně dává najevo, že své zákazníky nezná a o divizi AMG to platí dvojnásob. Pokud její klienti dostanou místo motorů V8 agresivnější vizáž, co to asi změní? (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co se v mládí naučíš… Tahle firma vyrostla na bezuzdném plagiátorství. A i když se dnes tváří seriózně, je to jen póza. Jakmile má trochu možnost zavzpomínat na staré „dobré” časy, hlavu si nedělá ani se zcela zřetelným kopírováním toho, co dávno vyrábí jiní. (Petr Prokopec)
-30 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejdřív nemělo přijít vůbec, pak se mělo jmenovat A7, nakonec je z něj zase A6, které vypadá jako nová A5, jež je ovšem novou A4 v přestrojení. Ztratili jste se v tom? To máte jedno, Vorsprung durch Chaos je dnes i heslem samotného Audi. (Petr Miler)
-131 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobná extravagantní auta z podstaty nikdy nemohla sednout každému, ale aspoň byla jedinečná a něčím skutečně zajímavá. Však se podívejte do tohoto interiéru, normální v něm není nic a dodnes působí jako kosmická loď. Ve stavu zánovního auta je v roce 2025 raritou. (Petr Miler)
-139 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čtyři dny v prodeji, to je vše, čím se dosud může pochlubit nová verze i u nás oblíbeného japonského prcka mezi SUV. Je to důvod ke smutku? Vlastně ano, ale ne zase tak velkého - důvodem není nezájem, ale naopak přílišný zájem. (Petr Prokopec)
-149 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve své funkci nedožil ani řádných voleb a preference své strany poslal výrazně dolů. Jedním z důvodů bylo i soustavné popírání technické a ekonomické reality vnucováním elektrických aut, jaká je jeho reakce? No uděláme přece víc téhož, to je dnes to pravé ořechové. (Petr Prokopec)
-160 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
-177 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tak trochu oběť předsudků, neboť nejde o zase tak špatné auto, jak si mnozí myslí. Kdo nemá problém s jeho slabinami, ten může udělat dobrý obchod, neboť sotva využitý velký Superb koupí v provozně extrémně laciném provedení za cenu poloviny základní nové Fabie. (Petr Miler)
-181 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)
-183 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)
-185 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-190 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-190 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-191 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-192 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-195 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-199 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-201 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-205 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-207 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-209 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-210 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-217 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-218 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-219 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-223 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-225 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-227 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto